Φανταστείτε ένα μέλλον όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα χρειάζονται πίσω φρένα. Αυτό ακριβώς οραματίζεται η Mercedes, χάρη σε μια πρωτοποριακή τεχνολογία που αναπτύχθηκε από τη θυγατρική της, Yasa. Η εταιρεία παρουσίασε έναν επαναστατικό ηλεκτροκινητήρα που μπορεί να αλλάξει για πάντα τον τρόπο που κατασκευάζονται τα ηλεκτρικά οχήματα.
Ένας κινητήρας-θαύμα
Ο νέος ηλεκτροκινητήρας αξονικής ροής της Yasa είναι απίστευτα ελαφρύς, ζυγίζοντας μόλις 12,7 κιλά, αλλά μπορεί να αποδώσει έως και 1.006 ίππους! Αυτή η απίστευτη αναλογία ισχύος προς βάρος τον καθιστά ιδανικό για τοποθέτηση απευθείας μέσα στους τροχούς.
Η ιδέα των κινητήρων μέσα στους τροχούς (in-wheel motors) δεν είναι καινούργια, αλλά μέχρι τώρα τα σχέδια ήταν βαριά και όχι ιδιαίτερα ισχυρά. Η τεχνολογία της Yasa έρχεται να ανατρέψει αυτά τα δεδομένα.

Αντίο στα πίσω φρένα;
Το πιο συναρπαστικό στοιχείο αυτής της τεχνολογίας είναι η εκπληκτική της ικανότητα για αναγεννητική πέδηση. Με απλά λόγια, ο κινητήρας είναι τόσο αποτελεσματικός στην επιβράδυνση του αυτοκινήτου και την ανάκτηση ενέργειας, που θα μπορούσε να καταστήσει τα παραδοσιακά πίσω φρένα (δισκόφρενα) εντελώς περιττά.
Αυτό θα οδηγούσε σε τεράστια οφέλη:
Τεράστια Εξοικονόμηση Βάρους: Η αφαίρεση των φρένων και των ημιαξονίων θα μπορούσε να μειώσει το βάρος ενός αυτοκινήτου έως και 500 κιλά.
Μεγαλύτερη Αυτονομία: Η πιο αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα σημαίνει περισσότερα χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση.
Ελευθερία στον Σχεδιασμό: Χωρίς τα παραδοσιακά μηχανικά μέρη, οι σχεδιαστές θα έχουν πρωτοφανή ελευθερία να δημιουργήσουν πιο ευρύχωρα και αεροδυναμικά οχήματα.

«Αυτή η τεχνολογία μπορεί να αυξήσει σημαντικά την αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος», δήλωσε ο Simon Odling, επικεφαλής τεχνολογίας της Yasa.
Αν και οι κινητήρες αυτοί θα κάνουν το ντεμπούτο τους στα νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes-AMG, αρχικά δεν θα τοποθετηθούν μέσα στους τροχούς. Ωστόσο, η τεχνολογία ανοίγει τον δρόμο για μια νέα εποχή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, όπου η δύναμη, η αποδοτικότητα και ο σχεδιασμός φτάνουν σε νέα επίπεδα.
Πηγή: Mercedes Says Its New EV Tech Might Make Rear Brakes Pointless
Πηγή: https://www.carscoops.com/2025/12/mercs-record-breaking-electric-motor-could-replace-rear-brakes/