Site icon TheCars.gr

Νέο Mercedes-AMG GT XX Concept: Ηλεκτρικός…πύραυλος με 1.360 ίππους

Mercedes-AMG GT XX Concept:

https://www.mercedes-amg.com/

Η Mercedes-AMG αποκαλύπτει το GT XX Concept, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ηλεκτρική υπεραπόδοση

Η Mercedes παρουσίασε ένα νέο πρωτότυπο μοντέλο που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στον κόσμο των ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων. Το νέο Mercedes-AMG GT XX Concept είναι ένα τετράθυρο supercar με εντυπωσιακές επιδόσεις και πρωτοποριακή τεχνολογία που πρόκειται να μεταφερθεί σε μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας.

Η επανάσταση των axial flux ηλεκτροκινητήρων

Το πιο σημαντικό τεχνολογικό άλμα στο GT XX αφορά τους νέους axial flux ηλεκτροκινητήρες, κατασκευής της βρετανικής εταιρείας YASA. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες είναι μικρότεροι, ελαφρύτεροι και με τριπλάσια πυκνότητα ισχύος σε σύγκριση με τις συμβατικές λύσεις. Το μέγεθός τους είναι περίπου το ένα τρίτο, ενώ το βάρος τους τα δύο τρίτα ενός παραδοσιακού κινητήρα, με σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ.

Το GT XX διαθέτει τρία ηλεκτρικά μοτέρ: δύο τοποθετημένα στον πίσω άξονα και ένα στον εμπρός, δημιουργώντας ένα σύστημα tri-motor με έμφαση στην πίσω κίνηση, που αποδίδει συνολικά 1.360 ίππους. Αν και η Mercedes δεν αποκάλυψε την τιμή της ροπής, ο CEO της YASA, Jörg Miska, δήλωσε ότι μιλάμε για «χιλιάδες Nm». Το σύστημα αυτό προσφέρει και ροποκατανομή (torque vectoring), τεχνολογία που η YASA έχει ήδη εξελίξει σε supercars όπως η Ferrari SF90, αλλά όπως λέει ο Miska, «το GT XX πηγαίνει το πράγμα σε εντελώς νέο επίπεδο».

Ήχος V8 και «εικονικό» κιβώτιο ταχυτήτων για το νέο ηλεκτρικό της Mercedes

Η Mercedes-AMG δεν περιορίζεται μόνο στις επιδόσεις, άλλα θέλει να διατηρήσει τον χαρακτήρα των θερμικών AMG ακόμη και στα ηλεκτρικά μοντέλα. Στα social media έχει ήδη παρουσιάσει έναν πρωτότυπο ήχο για το επερχόμενο μοντέλο, που θυμίζει βαθύ γρύλισμα V8, ενώ ο CTO της εταιρείας, Markus Schäfer, αποκάλυψε πως θα ενσωματωθεί ένα σύστημα εικονικού κιβωτίου ταχυτήτων και χαρτογράφησης κινητήρα, παρόμοιο με αυτό του Hyundai Ioniq 5 N.

Όπως ο ίδιος παραδέχεται, το να προσελκύσεις τους «σκληροπυρηνικούς» φίλους των V8 σε ένα EV «είναι πρόκληση»: «Πρέπει να αγγίζει το συναίσθημα. Αν δεν το κάνει, έχει αποτύχει – και αυτό δεν είναι κάτι που κάνει η AMG», είπε χαρακτηριστικά.

Μπαταρία υψηλών επιδόσεων και φόρτιση με 850kW

Για να ανταποκριθεί σε αυτές τις επιδόσεις, το GT XX εφοδιάζεται με μια ειδικά εξελιγμένη μπαταρία, με λεπτές κυλινδρικές κυψέλες που βασίζονται σε τεχνολογία της F1. Οι κυψέλες στεγάζονται κάτω από το δάπεδο σε θερμικά ελεγχόμενο περίβλημα. Προς το παρόν, πάντως, δεν έχουν ανακοινωθεί πληροφορίες για χωρητικότητα και αυτονομία.

Το σύστημα λειτουργεί σε τάση άνω των 800V, επιτρέποντας μέση ταχύτητα φόρτισης 850kW. Με αυτόν τον ρυθμό, το GT XX μπορεί να φορτίσει για 250 χλμ. σε περίπου πέντε λεπτά.

Με εντυπωσιακή εμφάνιση  και «βαριά» κληρονομιά

Η σχεδίαση του GT XX παραπέμπει στο πειραματικό Mercedes C111 της δεκαετίας του ’70, και ακολουθεί την εξελικτική γραμμή των Vision AMG (2022) και Vision One (2023). Το αυτοκίνητο θα διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό το χαμηλό, αεροδυναμικό του σχήμα στην έκδοση παραγωγής, με μικρές αλλαγές για να βελτιωθεί η εργονομία της καμπίνας.

Το πρωτότυπο διαθέτει καινοτομίες όπως ενεργά πτερύγια στις ζάντες, φωτεινά μαρσπιέ με φωτοβόλο χρώμα, αλλά και dot-matrix panel ανάμεσα στα πίσω φωτιστικά. Όλα αυτά, σύμφωνα με την AMG, βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης για εφαρμογή σε μελλοντικά μοντέλα παραγωγής. Η απουσία πίσω παρμπρίζ στο πρωτότυπο θα διορθωθεί στο μοντέλο παραγωγής.

Εσωτερικό και τεχνολογία

Στο εσωτερικό, το GT XX είναι μινιμαλιστικό. Αν και δεν επιβεβαιώθηκε, η τιμονιέρα τύπου yoke βρίσκεται σε φάση εξέλιξης μαζί με σύστημα steer-by-wire, που ίσως δούμε στο τελικό μοντέλο. Το ψηφιακό περιβάλλον φαίνεται ήδη έτοιμο για παραγωγή, με οθόνη 11,25 ιντσών μπροστά από τον οδηγό και κεντρική οθόνη 14 ιντσών, στραμμένη προς τον οδηγό.

Πότε θα παρουσιαστεί επισήμως ;

Η τελική έκδοση του GT XX αναμένεται να παρουσιαστεί το 2026, ως η νέα ναυαρχίδα της AMG στην ηλεκτρική εποχή.

Exit mobile version