Μια εντυπωσιακή επιστροφή μπορεί να βρίσκεται στα σκαριά για τη Smart, με την εταιρεία να εξετάζει το ενδεχόμενο αναβίωσης του θρυλικού Roadster, αυτή τη φορά ως ηλεκτρικό σπορ διθέσιο.
Νέο ξεκίνημα, νέα εποχή
Η Smart ετοιμάζει τον διάδοχο του ForTwo, γεγονός που, όπως όλα δείχνουν, ανοίγει και το ενδεχόμενο για επιστροφή του Roadster, ενός μοντέλου που είχε αγαπηθεί ιδιαίτερα όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2003. Με χαμηλό βάρος, κεντρομήχανη διάταξη και ξεχωριστό στυλ, το Roadster είχε φανατικούς φίλους – ανάμεσά τους και ο θρυλικός σχεδιαστής F1 Gordon Murray(με θητεία σε Brabham και McLaren), που το χρησιμοποιούσε ως καθημερινό του αυτοκίνητο.
«Θα μπορούσε να επιστρέψει», λέει ο CEO της Smart στο Η.Β.
Σε αποκλειστική του δήλωση στην Auto Express, ο CEO της Smart στο Ηνωμένο Βασίλειο Jason Allbutt σχολίασε την πιθανότητα επιστροφής του Roadster,μιλώντας κυρίως για την αγορά Βρετανίας άλλα δίνοντας μας και ένα παράθυρο στα πλάνα της μάρκας για την Ευρώπη. Συγκεκριμένα, είπε:
«Είχαμε ένα στην οικογένεια, ήταν ιδιαίτερα διασκεδαστικό» και πρόσθεσε με νόημα:
«Για μια χώρα με τόσο βροχή όσο η δική μας, αγαπάμε τα coupé και τα roadster. Ναι, μπορώ να φανταστώ ένα τέτοιο αυτοκίνητο στο Ηνωμένο Βασίλειο.»
Παρότι εμφανίστηκε θετικός, ο Allbutt ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια για την επανεμφάνιση του μοντέλου, αφού η εταιρεία επικεντρώνεται σε μεγαλύτερα projects: στην κυκλοφορία του Smart #5, του μεγαλύτερου SUV της μάρκας, και στο επερχόμενο Smart #6, ένα ηλεκτρικό οικογενειακό hatchback που αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες. Παράλληλα, εξελίσσεται και ο διάδοχος του ForTwo.
Αν επιστρέψει, θα είναι ηλεκτρικό
Αν τελικά το project Roadster πάρει το πράσινο φως, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα είναι ηλεκτρικό. Η Smart, που ανήκει κατά 50% στη Mercedes και κατά 50% στον κινεζικό κολοσσό Geely, έχει δεσμευτεί για πλήρη εξηλεκτρισμό της μάρκας, ενώ έχει πλέον πρόσβαση σε προηγμένες τεχνολογίες EV και εξελιγμένες πλατφόρμες.
Σύμφωνα με διεθνή μέσα, ένα νέο Roadster θα παραμείνει πιστό στο πνεύμα του πρωτοτύπου: ελαφρύ, μικρό σε μέγεθος, με τους τροχούς στις άκρες του αμαξώματος, μακρύ καπό και οδηγικά επικεντρωμένο χαρακτήρα. Το design πιθανώς να διατηρήσει στοιχεία όπως η χαρακτηριστική “side blade” και το rollbar στο πίσω μέρος.
Αλλάζει η νοοτροπία των οδηγών;
Ο Allbutt πάντως εξέφρασε επιφυλάξεις για το κατά πόσο οι παραδοσιακοί φίλοι των roadsters είναι έτοιμοι να δεχτούν ένα ηλεκτρικό μοντέλο χωρίς τον ήχο του κινητήρα. Όπως δήλωσε:
«Πολλοί από όσους οδηγούν τέτοια αυτοκίνητα είναι παραδοσιακοί λάτρεις. Μέρος της απόλαυσης, πέρα από τον αέρα στα μαλλιά (για όσους έχουν ακόμα), είναι και ο ήχος του κινητήρα. Ίσως υπάρχει νέο κοινό που θα το δει αλλιώς. Δεν ξέρουμε ακόμη ποιοι θα είναι οι υποψήφιοι αγοραστές. Είναι νωρίς για συμπεράσματα.»
Περιμένοντας τις εξελίξεις στην αγορά
Η Smart θα παρακολουθήσει στενά πώς θα υποδεχτεί η αγορά άλλες αντίστοιχες προσπάθειες – όπως το ηλεκτρικό Alpine A110 που αναμένεται το 2026 με βάρος κάτω από 1.500 κιλά και κινητήρες ενσωματωμένους στους τροχούς, ή το νέο Porsche Boxster/Cayman χωρίς θερμικό μοτέρ. Και βέβαια, το επόμενο Mazda MX-5 που επίσης αναμένεται να περάσει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.