Η πρώτη ηλεκτροκίνητη έκδοση του Toyota Land Cruiser στην Ευρώπη συνδυάζει ισχύ και τεχνολογία χωρίς καμία παραχώρηση στις εκτός δρόμου ικανότητες του μοντέλου.
Το εμβληματικό Toyota Land Cruiser περνά σε μια νέα φάση της μακρόχρονης ιστορίας του, με την προσθήκη της πρώτης υβριδικής του έκδοσης για την ευρωπαϊκή αγορά. Η νέα έκδοση Land Cruiser Hybrid 48V, που λανσαρίστηκε στα τέλη του 2024 και θα φτάσει στους πρώτους πελάτες στο τέλος του 2025, ενσωματώνει ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας που προσφέρει πιο άνετη και ομαλή οδήγηση τόσο στην άσφαλτο όσο και εκτός δρόμου.
Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα Toyota New Global Architecture με πλαίσιο τύπου body-on-frame, το νέο Land Cruiser συνδυάζει την ανθεκτικότητα, την αξιοπιστία και την ποιότητα που χαρακτηρίζουν διαχρονικά το μοντέλο, με σύγχρονη σχεδίαση και νέα τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Παράλληλα, διατηρεί στο ακέραιο τις off-road δυνατότητές του, με εντυπωσιακές επιδόσεις όπως βάθος υδάτινης διάβασης 700 χιλιοστών.
Εξηλεκτρισμένο το νέο Toyota Land Cruiser
Το νέο mild hybrid σύστημα αποτελείται από τον γνωστό 2.8 λίτρων turbodiesel κινητήρα(εξοπλίζει και το Hilux της Toyota) σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο Direct Shift 8 σχέσεων, έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και μετατροπέα DC-DC.
Ο κινητήρας αποδίδει 204 ίππους και 500 nm ροπής ενώ τα εξαρτήματα έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν σε αντίξοες συνθήκες, στοχευμένα στο να επιτρέπουν την πλήρη εκμετάλλευση των εκτός δρόμου ικανοτήτων του οχήματος.
Σύμφωνα με την Toyota, το σύστημα προσφέρει ήσυχη και γραμμική επιτάχυνση, βελτιωμένη λειτουργία stop-start χωρίς κραδασμούς, και εξαιρετικά ομαλή απόκριση σε συνθήκες αστικής κυκλοφορίας ή απαιτητικής εκτός δρόμου οδήγησης. Παράλληλα, υποστηρίζει την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, η οποία επαναχρησιμοποιείται για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης.

Μπαταρία και επιδόσεις
Η μπαταρία 48V διαθέτει 13 κυψέλες και χωρητικότητα 4.3 Ah, ζυγίζει μόλις 7,6 κιλά και μπορεί να προσφέρει έως και 12 kW επιπλέον ισχύ και 65 Nm ροπής κατά την εκκίνηση. Έχει τοποθετηθεί κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, περιορίζοντας στο ελάχιστο την απώλεια ωφέλιμου χώρου, ενώ τοποθετημένες εισαγωγές αέρα και φίλτρα φροντίζουν για τον επαρκή αερισμό της σε υψηλές θερμοκρασίες ή σκονισμένα περιβάλλοντα.
Αντοχή για ακραίες συνθήκες
Ο ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια βρίσκεται σε ψηλό σημείο στον κινητήρα, εξασφαλίζοντας ότι το όχημα μπορεί να διασχίζει νερά βάθους έως και 700 χιλιοστά. Η ζώνη μετάδοσης είναι ενισχυμένη με ειδικά υλικά όπως βαμβακερό ύφασμα και νήματα αραμιδίου για μέγιστη αντοχή και απόδοση σε υγρά και σκληρά περιβάλλοντα.

Οδηγική εμπειρία και πρακτικότητα
Το σύστημα start – stop λειτουργεί πιο ήπια και αθόρυβα, ενώ παρέχει την ευελιξία επιλογής λειτουργίας μέσω του πίνακα πληροφοριών οδηγού (NORMAL ή LONG). Επιπλέον, σε εκκινήσεις σε ανηφόρα, η πίεση των φρένων διατηρείται έως ότου αναπτυχθεί η κατάλληλη ροπή, για ομαλή εκκίνηση.
Διαθεσιμότητα
Όλες οι εκδόσεις του νέου Land Cruiser που θα διατεθούν στην Ευρώπη θα φέρουν το νέο Hybrid 48V σύστημα. Οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει σε εθνικές αγορές, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται στο τέλος του 2025.