Site icon TheCars.gr

F1: Αίτημα από σε Hamilton και Leclerc για « ειδική τακτική» – Σοβαρό πρόβλημα με το SF-25

F1

formula1.com

F1: Η Ferrari έχει ζητήσει από τους Lewis Hamilton και Charles Leclerc να εφαρμόζουν την τεχνική του «lift and coast» ,να σηκώνουν δηλαδή το πόδι από το γκάζι και να αφήνουν το μονοθέσιο να ρολάρει, για να διαχειριστούν ένα βασικό πρόβλημα στο ύψος από το έδαφος (ride height) του SF-25.

Την αποκάλυψη έκανε ο ρεπόρτερ του Sky F1, Ted Kravitz, υποστηρίζοντας ότι αυτή η προσέγγιση βοηθά την ομάδα να αποφύγει έναν «εφιάλτη» σε ό,τι αφορά τις δραστικές ρυθμίσεις στο στήσιμο του μονοθεσίου.

F1 – Ferrari: Το πρόβλημα στο ύψος από το έδαφος και οι συνέπειες

Το SF-25 φέρεται να αντιμετωπίζει πρόβλημα με το ύψος από το έδαφος από την αρχή της σεζόν, όταν κατά τη διάρκεια των δοκιμών στη Μελβούρνη διαπιστώθηκε πως το μονοθέσιο λειτουργούσε υπερβολικά κοντά στο οδόστρωμα. Το πρόβλημα κορυφώθηκε στην Κίνα, όπου ο Lewis Hamilton αποκλείστηκε από τον αγώνα λόγω υπερβολικής φθοράς στο skid block, το κομμάτι του πατώματος που λειτουργεί ως όριο για την ελάχιστη επιτρεπόμενη απόσταση από το έδαφος.

Παρά τη νίκη του στο sprint του Σαββάτου στη Σαγκάη, ο Hamilton είδε το αποτέλεσμα της Κυριακής να ακυρώνεται. Στη συνέχεια, στην Ιαπωνία, παραδέχθηκε ότι η Ferrari αναγκάστηκε να ανυψώσει το μονοθέσιο, κάτι που είχε αρνητικό αντίκτυπο στις επιδόσεις του.

Στρατηγική «Lift and Coast»: Τι είναι και γιατί την εφαρμόζει η Ferrari

Σύμφωνα με τον Kravitz, η Ferrari έχει επιβάλει στους δύο οδηγούς της να εφαρμόζουν «lift and coast» στο τέλος των ευθειών, ώστε να μειώνεται η ταχύτητα του μονοθεσίου πριν από τα φρεναρίσματα χωρίς να χρησιμοποιείται το φρένο και χωρίς να ασκείται μέγιστη κάθετη δύναμη.

Η συγκεκριμένη τεχνική μειώνει την πίεση που ασκείται στο πάτωμα του μονοθεσίου και συμβάλλει στην προστασία του skid block από υπερβολική φθορά. Επιπλέον, περιορίζει την ανάγκη να αυξηθεί το ride height μέσω setup, κάτι που στο πλαίσιο της εποχής του ground effect ισοδυναμεί με τεράστια απώλεια απόδοσης.

Όπως εξήγησε ο Kravitz:

«Ο Charles Leclerc δέχθηκε εντολή από τον μηχανικό του, Bryan Bozzi, να κάνει “lift and coast” σε όλα τα σημεία. Και του απάντησε: “Το κάνω, Bryan! Το κάνω!” – κάτι που σίγουρα θα μείνει ως ακόμα μια κλασική ασύρματη ατάκα στην F1.»

Και συνέχισε:

«Ο λόγος που πρέπει να το κάνουν είναι γιατί έχουν αυτό το πρόβλημα με το ride height, και δεν μπορούν να τρέξουν το μονοθέσιο με βαριά καύσιμα τόσο χαμηλά όσο θέλουν. Ένας τρόπος να το διαχειριστούν αυτό, αντί να το σηκώσουν πολύ και να έχουν έναν εφιάλτη στο στήσιμο, είναι να ζητούν από τους οδηγούς να σηκώνουν το πόδι από το γκάζι στο τέλος των ευθειών.»

«Δεν πρόκειται για θέμα φθοράς ελαστικών, κατανάλωσης καυσίμου ή φρένων. Είναι καθαρά για να προστατευτεί το ride height, το πάτωμα, το plank του μονοθεσίου – το ίδιο πρόβλημα που οδήγησε στον αποκλεισμό στην Κίνα. Και από τότε, το μονοθέσιο δεν είναι το ίδιο.»

Αγωνιστική πρόοδος και αναβαθμίσεις της Ferrari

Παρά το τεχνικό πρόβλημα, η Ferrari έχει σημειώσει πρόοδο το τελευταίο διάστημα. Ο Charles Leclerc ανέβηκε στο βάθρο σε τρεις από τους τέσσερις τελευταίους αγώνες, συμπεριλαμβανομένου του GP Αυστρίας, ενώ ο Hamilton ισοφάρισε την καλύτερή του επίδοση με την ομάδα, τερματίζοντας 4ος.

Ο Βρετανός επτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής εξήρε τις τελευταίες αναβαθμίσεις της Scuderia, οι οποίες φαίνεται να έχουν φέρει αποτελέσματα.

Επιπλέον, ενόψει του GP Βρετανίας στο Silverstone, η Ferrari αναμένεται να παρουσιάσει μία σημαντική αναβάθμιση στην πίσω ανάρτηση, η οποία θεωρείται κρίσιμη για τη συνέχεια της σεζόν. Το νέο εξάρτημα ενδέχεται να επιλύσει τα προβλήματα με το ride height και να δώσει στην ομάδα τη δυνατότητα για πιο επιθετικές ρυθμίσεις.

Να σημειωθεί ότι ο Hamilton είχε κατακτήσει την προτελευταία του νίκη με τη Mercedes στο περσινό GP Βρετανίας, σπάζοντας τότε ένα σερί 945 ημερών χωρίς νίκη.

Exit mobile version