Site icon TheCars.gr

F1 – Bottas για προσαρμογή του Hamilton στην Ferrari: «Δεν είναι και πυρηνική φυσική, για μένα ήταν αρκετά απλό»

F1

formula1.com

F1: Ο πρώην συμπαίκτης του Lewis Hamilton στην Mercedes, Valteri Bottas, μίλησε στα διεθνή μέσα και μίλησε για την δύσκολη προσαρμογή του Βρετανού στο μονοθέσιο της Ferrari.

Η μετακίνηση του Lewis Hamilton στην Ferrari για την F1 του 2025, ήταν η μόλις δεύτερη μεταγραφή σε μια καριέρα 18 ετών για τον Βρετανό. Παρά τον αρχικό ενθουσιασμό και μια εντυπωσιακή εμφάνιση στο σπριντ της Κίνας, η απόδοση του φέτος είναι κατώτερη των προσδοκιών. Ο 7 φόρες πρωταθλητής δεν έχει καταφέρει να προσαρμοστεί στο μονοθέσιο της Ferrari και δεν έχει καταφέρει να διεκδικήσει την πρωτιά σε κανένα από τα φετινά GP.

Mάλιστα, η απόδοση του Charles Leclerc, ενός οδηγού που βέβαια έχει περάσει χρόνια με την ομάδα και ξέρει πολύ καλά το μονοθέσιο της Scuderia,  δείχνει ότι η SF-25 έχει μεγαλύτερο περιθώριο απόδοσης από αυτό που έχει δείξει μέχρι στιγμής ο Hamilton.

Είναι, λοιπόν, εμφανές ότι ο Βρετανός δεν έχει καταφέρει να κάνει «κτήμα» του την SF-25. Και για αυτό, υπάρχουν αρκετοί λόγοι. Αρχικά, οι διεθνείς πήγες αναφέρουν ότι ο Hamilton δυσκολεύεται σημαντικά με τα φρένα της Ferrari τα οποία προμηθεύει η Brembo, αφού στα 12 χρόνια του στην Mercedes χρησιμοποιούσε τα φρένα της «αντίπαλης» Carbon Industrie.

Σίγουρα και οι αλλαγές των κανονισμών για τα μονοθέσια από το 2022 έχουν παίξει ρόλο, αφού τότε ήταν που άρχισε η σταδιακή πτώση της απόδοσης του Hamilton.

F1 – Bottas: «Δεν είναι πυρηνική φυσική»

Ο Valteri Bottas υπήρξε συμπαίκτης του Lewis Hamilton στην Mercedes για πέντε χρόνια, μεταξύ του 2017 και του 2021.Ο Φινλανδός βοήθησε τον Hamilton στην κατάκτηση 4 συνεχόμενων τίτλων. 

Μάλιστα, ο Bottas μπορεί να είναι και αυτός που μπορεί πλήρως την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Hamilton, αφού το 2022 άφησε την Mercedes για την Sauber(τότε Alfa Romeo),  η οποία έτρεχε με κινητήρες της Ferrari.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του στο Red Podcast,» ο Bottas μίλησε για την δυσκολία προσαρμογής ανάμεσα στους δύο κινητήρες, σχολιάζοντας πως η μετάβαση δεν είναι όσο δύσκολη όσο πολλοί λένε και ότι για αυτόν ήταν αρκετά απλή. 

Ωστόσο, ο Bottas υποστήριξε ότι οι μεγάλες αλλαγές κανονισμών για το 2022, που είδαν την F1 να επιστρέφει σε μονοθέσια με ground effect, ενδεχομένως διευκόλυναν τη δική του προσαρμογή σε σύγκριση με τον Hamilton, ο οποίος μετακινήθηκε στη Ferrari εντός ενός ήδη υπάρχοντος κύκλου κανονισμών.

Ο Bottas είπε:

«Σίγουρα, υπάρχουν πράγματα που πρέπει να μάθεις, πράγματα στα οποία πρέπει να συνηθίσεις.Κι ειδικά αν έχεις έναν teammate που έχει ήδη συνηθίσει σε όλα αυτά, θα έχει το πάνω χέρι αρχικά, αλλά οι οδηγοί αγώνων πρέπει πάντα να είναι προσαρμοστικοί.Πρέπει να μπορείς να προσαρμόζεσαι σε νέο μονοθέσιο. Σχεδόν κάθε χρόνο υπάρχει νέο μονοθέσιο έτσι κι αλλιώς – αλλάζουν οι κινητήρες κ.λπ. Οπότε δεν είναι κάτι ασυνήθιστο στη F1 να προσαρμόζεσαι συνεχώς, να μαθαίνεις συνεχώς, γιατί αυτό το σπορ εξελίσσεται διαρκώς.Αλλά ξέρω τι μάλλον περνάει τώρα, και για εμένα, προσωπικά, ήταν σχετικά απλό. Πρέπει όμως να θυμόμαστε ότι όταν εγώ πήγα στην Alfa Romeo, υπήρχε η μεγάλη αλλαγή στους κανονισμούς, οπότε υπήρχαν πολλά νέα πράγματα έτσι κι αλλιώς.»

Σε ερώτηση για τις διαφορές μεταξύ των κινητήρων της Mercedes και της Ferrari, ο Bottas εξήγησε:

«Η απόδοση είναι λίγο διαφορετική. Το πώς αποδίδεται η ισχύς, ειδικά στις χαμηλές στροφές.Αλλά ποιος είναι καλύτερος; Είναι δύσκολο να το πεις.Οι ρυθμίσεις, η ανάκτηση ενέργειας, η διανομή ισχύος, έχεις διαφορετικές στρατηγικές.Υπάρχουν και διαφορές στην ορολογία, οπότε πρέπει να μάθεις πώς να χρησιμοποιείς τους σωστούς όρους.Ακόμη και η ανάκτηση, το φρενάρισμα μπορεί να είναι λίγο διαφορετικό λόγω αυτών. [Ο ήχος] μπορεί να είναι διαφορετικός, αλλά δεν έχει κάποια σημαντική επίδραση.»

«Αυτό είναι όλο, στην ουσία. Δεν είναι πυρηνική φυσική.» είπε, κλείνοντας.

Σχετικά με τη μετάβαση από φρένα Carbon Industrie σε Brembo, πρόσθεσε:

«Για εμένα, δεν έκανε διαφορά. Προφανώς, η Mercedes χρησιμοποιεί CI. Η Sauber χρησιμοποιούσε Brembo, όπως και η Ferrari.Η μόνη μικρή διαφορά για εμένα ήταν στο πώς ζεσταίνονται τα φρένα. Μια άλλη μάρκα ζεσταίνεται πιο γρήγορα, αλλά για εμένα η συμπεριφορά ήταν ίδια.»

 

 

 

Exit mobile version