F1: Με τους κανονισμούς του 2026 να αλλάζουν τα πάντα στα μονοθέσια της F1, η Ferrari καλείται να λάβει μια απόφαση.
Βρισκόμαστε ήδη λίγο πριν το GP της Ισπανίας, με την McLaren να είναι η ομάδα που μοιάζει να είναι πιο προετοιμασμένη από τις υπόλοιπες. Οι δύο οδηγοί της (Piastri – Norris) είναι σχεδόν σε κάθε πίστα πιο γρήγοροι από το υπόλοιπο grid, χάρη στο ταχύτατο μονοθέσιο της ομάδας. Το MCL39 είχε δείξει τις δυνατότητες του από πέρυσι(με την McLaren να σηκώνει το Κατασκευαστών στον τελευταίο αγώνα της σεζόν), ενώ οι βελτιώσεις που έκαναν οι μηχανικοί του Woking φέτος, το απογείωσαν.
Και αυτό σε μια χρονιά που πολλές από τις ομάδες αντιμετωπίζουν ως μεταβατική, αφού από το 2026 τίθενται σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί για τα μονοθέσια. Έτσι, πολλές ομάδες(όπως η Aston Martin, για παράδειγμα, η οποία πλέον έχει στις τάξεις της τον Adrian Newey καθώς και η Williams) επικεντρώνονται περισσότερο στην ανάπτυξη ενός μονοθέσιου που θα καταφέρει να είναι ανταγωνιστικό στην νέα γενιά αυτοκίνητων της F1, και όχι τόσο στην τωρινή σεζόν.
Ωστόσο, πριν από το αύριο, υπάρχει και το σήμερα. Και οι ομάδες θα πρέπει να σκεφτούν αν είναι διατεθειμένες να θυσιάσουν εντελώς τη φετινή χρονιά με το να περιοριστούν σε μικρές τροποποιήσεις στα μονοθέσια ή αν θα πιέσουν για σημαντικές βελτιώσεις, κατανέμοντας πόρους και πολύτιμο χρόνο του τμήματος ανάπτυξης στο τωρινό αυτοκίνητο. Με τις οποίες συνέπειες μπορεί να έχει αυτό του χρόνου.
Η Ferrari είναι μια από τις ομάδες που φαίνεται να προσπαθούν να ισορροπήσουν σε αυτό το τεντωμένο σχοινί. Ναι μεν, έχουν τις βλέψεις τους στο 2026, ωστόσο γνωρίζουν καλά πως δεν μπορούν να αφήσουν μια ακόμη χρονιά να πάει χαμένη. Ειδικά μετά την δεύτερη θέση στο Κατασκευαστών του 2024. Και ειδικότερα, μετά και την μεταγραφή Hamilton που έφερε τεράστιο ενθουσιασμό στο Maranello, άλλα μέχρι στιγμής δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα, με τον Hamilton να μην έχει ακόμα κουμπώσει ούτε στο SF-25, ούτε στο κλίμα της Scuderia.
Μπορεί οι μέρες που η Ferrari θεωρούταν το de facto φαβορί στην F1 να ανήκουν στο ένδοξο παρελθόν, ωστόσο αν κάτι μας έχει δείξει αυτό το άθλημα, είναι ότι οι ισορροπίες μπορούν πολύ γρήγορα να αλλάξουν. Και τόσο η λογική, όσο και το συναίσθημα, λένε πως η εμβληματική Ferrari θα επιστρέψει κάποια στιγμή στο θρόνο της.
Όμως, πρώτα, θα πρέπει να βελτιώσει τη σημερινή κατάσταση, στην οποία βλέπει έναν Hamilton σταθερά εκτός διεκδίκησης πρώτης θέσης(98 πόντους πίσω από τον πρώτο Piatri ) και τον -για ακόμα μια χρόνια απλώς υποσχόμενο- Leclerc(82 πόντους πίσω από τον Piastri) να έχει μόλις δύο βάθρα.
F1:Τελευταία αναβάθμιση της Ferrari για τo SF-25 πριν παραδώσει τα όπλα και στραφεί στο 2026
Σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του αυστραλιανού site Auto Action, η Scuderia Ferrari ετοιμάζει να προχωρήσει στην ύστατη προσπάθεια της να κάνει ανταγωνιστικό το SF-25, προτού στρέψει εξ ολοκλήρου την προσοχή της στην σεζόν του 2026.
Συγκεκριμένα, η ιταλική ομάδα σχεδιάζει να φέρει ένα νέο πακέτο πίσω ανάρτησης στα μονοθέσια των Charles Leclerc και Lewis Hamilton,πιθανότατα για το GP Αυστρίας, με το Καναδικό Grand Prix να παραμένει το πιο φιλόδοξο σενάριο. Ο στόχος είναι σαφής: να αντιμετωπιστεί η «αβεβαιότητα» του πίσω μέρους του SF-25, το οποίο (όπως παραδέχονται αμφότεροι οι οδηγοί) χάνει την πρόσφυση απρόβλεπτα στο μέσο των στροφών, μειώνοντας σημαντικά την εμπιστοσύνη που μπορεί να έχουν οι οδηγοί στο να πιέζουν.
Η Ferrari σκοπεύει να επανασχεδιάσει την pull-rod πίσω ανάρτηση , επιτρέποντας πιο «ακραίες μηχανικές ρυθμίσεις» και χαμηλότερο ύψος απόστασης από το έδαφος, που με τη σειρά του θα βελτιώσει την κάθετη δύναμη και την ευστάθεια του μονοθεσίου.
Ωστόσο, αυτή η αναβάθμιση αποτελεί και το τελευταίο χαρτί της ομάδας για το 2025. Εάν αποτύχει να φέρει αποτελέσματα, η Scuderia θα εγκαταλείψει την εξέλιξη του SF-25 και θα επικεντρωθεί εξ ολοκλήρου στο project του 2026, με τον νέο κανονιστικό καμβά της F1 να απαιτεί μαζική αναδιάρθρωση σε σχεδιασμό και φιλοσοφία.
Πιο άμεσα, η Ferrari θα φέρει νέα αεροδυναμικά πακέτα στην Ισπανία, κυρίως φτερά που συμμορφώνονται με τις νέες οδηγίες της FIA για τα flexi-wings. Όμως το μεγάλο τεστ για το μέλλον της φετινής σεζόν θα δοθεί μέσα στον Ιούλιο, στην Αυστρία.
Αν αποτύχει κι εκεί, το 2025 για τη Ferrari φαίνεται πως θα τελειώσει πρόωρα.