F1: Τί είπε ο νυν οδηγός της Williams και πρώην οδηγός της Ferrari μετά το Grand Prix της Ίμολα
Δεν είναι λίγες οι φορές εντός της σεζόν, που ο Carlos Sainz έχει φανεί να βρίσκεται σε αντιπαράθεση με την Williams. Και αν η λέξη αντιπαράθεση μπορεί να ακούγεται υπερβολική, τότε σίγουρα ο Ισπανός οδηγός δεν είναι απόλυτα εναρμονισμένος με την στρατηγική της ομάδας. Είχαμε τέτοια δείγματα από το GP στο Miami, ενώ φάνηκε και το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε στην πίστα της Ίμολα, οπού παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε από την P6, τελείωσε τον αγώνα 8ος.
Ακόμα και κατά την διάρκεια του αγώνα, ο Ισπανός δεν έκρυψε τα συναισθήματα του από την ομάδα του όταν και είπε ότι ο συμπαίκτης του, Alex Albon, είχε ξεκάθαρα την καλύτερη στρατηγική στην ομάδα. Μάλιστα, παραδέχτηκε πως όταν του δόθηκε η εντολή να μπει στα pits τόσο νωρίς, σκέφτηκε να μην ακούσει την ομάδα του και να συνεχίζει να οδηγεί.
F1 – Sainz: «Δεν ήταν στο πλάνο το τόσο πρώιμο pit – πρέπει να μάθουμε να εκτελούμε καλύτερα την Κυριακή»
Ο Carlos Sainz δεν μάσησε τα λόγια του μετά την 8η θέση στο Grand Prix της Ίμολα, ξεκαθαρίζοντας πως η απόφαση για το πρώιμο pit stop δεν ήταν ούτε προσχεδιασμένη, ούτε του εξηγήθηκε επαρκώς.
«Για να είμαι ειλικρινής, το να μπούμε τόσο νωρίς στα πιτ δεν ήταν ποτέ στο πλάνο», δήλωσε ο Ισπανός στους δημοσιογράφους,« Δεν υπήρξε καμία προειδοποίηση από κανέναν ότι θα μπούμε. Όταν ήρθε η εντολή, ήμουν πολύ κοντά στο να την αγνοήσω».
Παρόλα αυτά, εξήγησε ότι τελικά ακολούθησε τις οδηγίες από σεβασμό στον ρόλο του ως μέλος της ομάδας:
«Είμαι ομαδικός παίκτης και προφανώς η ομάδα έχει περισσότερες πληροφορίες απ’ ό,τι έχω εγώ από το cockpit, οπότε υπάκουσα — μήπως υπήρχε κάτι που δεν έβλεπα».
Παραδέχθηκε ότι πράγματι εκείνη τη στιγμή όλοι αντιμετώπιζαν φθορά στα ελαστικά, όμως τόνισε πως συνήθως τα ελαστικά περνούν από μία φάση «πτώσης απόδοσης» και μετά ανακάμπτουν ,κάτι που δεν ελήφθη υπόψη:
«Ξέρουμε πόσο σημαντική είναι η διατήρηση θέσης εδώ. Και αυτό ακριβώς θυσιάσαμε τότε. Άρα ναι, με εξέπληξε η απόφαση».
Ο Sainz θεωρεί πως το αποτέλεσμα δεν αντικατοπτρίζει την εικόνα του αγώνα του:
«Δεν μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι με την 8η θέση. Αν σκεφτείς ότι σε κάποιο σημείο του αγώνα ήμουν 15ος και δεν πίστευα καν ότι θα πάρουμε βαθμούς, τότε η ανάκαμψη ήταν καλή. Όμως δεν κάναμε καλή εκτέλεση την Κυριακή — και αυτό για δεύτερο συνεχόμενο Grand Prix».
«Αφήσαμε πολλούς βαθμούς να φύγουν, ενώ είχαμε δυνατό ξεκίνημα και ήμασταν ταχύτεροι από τα Aston Martin και Mercedes. Δεν ξέρω αν αντιδράσαμε υπερβολικά στο pit stop του Leclerc, αλλά μπήκαμε πολύ, πολύ νωρίς — και από εκεί και πέρα η στρατηγική μας δεν δούλεψε καθόλου».
«Χρειάζεται δουλειά στη συνεργασία με την ομάδα» – «Είναι απογοητευτικό να φεύγω μόνο με την 8η θέση»
Ο Ισπανός αναφέρθηκε και στο πώς χτίζεται ακόμα η «χημεία» του με την ομάδα του, τονίζοντας ότι δεν έχει ακόμα αναπτυχθεί το επίπεδο επικοινωνίας που είχε στις προηγούμενες ομάδες του:
«Είναι απογοητευτικό γιατί δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει, και μας κοστίζει πολλούς βαθμούς τις Κυριακές. Αλλά ταυτόχρονα έχω πει στην ομάδα ότι αυτή είναι η χρονιά για να γίνουν αυτά τα λάθη, ώστε να μάθουμε από αυτά».
Πρόσθεσε όμως ότι πρέπει να γίνει και ένα βήμα παραπάνω:
«Χρειαζόμαστε βελτίωση στον τρόπο που επικοινωνούμε και καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλον τις Κυριακές. Αυτό ήταν πάντα ένα από τα δυνατά μου σημεία, και πρέπει να το ξαναχτίσουμε με αυτήν την ομάδα».
Ο Sainz θεωρεί πως η Williams έχει δυνατότητες:
«Δεν το έχουμε κατακτήσει ακόμα, δεν έχει γίνει ακόμα «δεύτερη φύση» — και πρέπει να το χτίσουμε, για να εκτελούμε καλύτερα τα Grand Prix. Με την ταχύτητα που είχα το Σάββατο, αλλά και τη δυναμική που είχα στον αγώνα σήμερα, είναι απογοητευτικό να φεύγω μόνο με την 8η θέση. Ειδικά όταν βλέπεις τον Alex [Albon] να βρίσκεται στην πεντάδα με μια πιο απλή στρατηγική».
Κλείνοντας, τόνισε την ανάγκη για βελτίωση, ακόμα κι αν η ομάδα δεν διεκδικεί πρωτάθλημα:
«Είναι η δεύτερη συνεχόμενη απογοήτευση, και αυτό την κάνει ακόμα πιο έντονη. Αλλά θα μάθουμε. Η Williams δεν παλεύει για πρωτάθλημα τώρα, αλλά πιστεύω ότι έχει τις δυνατότητες για νίκες και τίτλους στο μέλλον. Είναι ένα νεανικό project, και αυτή τη στιγμή, σε αρκετούς αγώνες, βρισκόμαστε σε θέση να κοντράρουμε ομάδες όπως η Mercedes και η Ferrari. Στο Μαϊάμι ήμασταν ταχύτεροι, και σήμερα επίσης. Αλλά δεν τους κερδίσαμε. Και πρέπει να μάθουμε πώς να το κάνουμε».