F1:Η McLaren πραγματοποίησε ένα ακόμη εντυπωσιακό αγωνιστικό τριήμερο στο Grand Prix Αυστρίας, με τον Lando Norris να παίρνει τη νίκη από την pole position και τον Oscar Piastri να συμπληρώνει το 1-2 για την ομάδα, τερματίζοντας στη δεύτερη θέση.
Ο Piastri ξεκίνησε με δυναμισμό, προσπερνώντας τον Charles Leclerc στην πρώτη στροφή και ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση πίσω από τον Norris. Στα πρώτα στάδια του αγώνα έμεινε κοντά στον team-mate του, εκμεταλλευόμενος το DRS και περιμένοντας το κατάλληλο άνοιγμα για να διεκδικήσει την πρωτοπορία.
Σε έναν από τους γύρους, όμως, η προσπάθειά του για προσπέραση αποδείχθηκε παρακινδυνευμένη. Στον 20ό γύρο, ο Piastri κλείδωσε τα φρένα καθώς πλησίαζε τον Norris και παραλίγο να ακουμπήσει το πίσω μέρος του μονοθεσίου του Βρετανού. Η επικίνδυνη στιγμή είχε ως αποτέλεσμα να χάσει έδαφος, ενώ από την ομάδα του ειπώθηκε μέσω ενδοεπικοινωνίας ότι η κίνηση ήταν «οριακή».
Μετά τον αγώνα, μιλώντας στα μέσα ενημέρωσης, ο Piastri παραδέχτηκε: «Ήταν όμορφη μάχη με τον Lando, αλλά πιθανότατα πίεσα λίγο παραπάνω απ’ όσο έπρεπε». Όταν ρωτήθηκε για τον χαρακτηρισμό της ομάδας του περί «οριακής ενέργειας», απάντησε: «Ήταν εύστοχο σχόλιο. Όταν κλειδώνεις τα φρένα και περνάς τόσο κοντά από τον team-mate σου, σίγουρα κινείσαι στα άκρα. Ακόμα κι αν δεν μου έλεγαν τίποτα, ήξερα ότι δεν θα ήταν σοφή επιλογή να δοκιμάσω κάτι τέτοιο ξανά».
Ριψοκίνδυνη αλλά λογική στρατηγική
Η επόμενη ευκαιρία του Piastri να απειλήσει τον Nor ris ήρθε μέσω στρατηγικής. Η McLaren του έδωσε δύο επιλογές: είτε να μπει στα pits αμέσως μετά τον Norris και να επιστρέψει ελαφρώς εκτός ζώνης DRS, είτε να καθυστερήσει για λίγους γύρους και να βγει στην πίστα με διαφορά έξι δευτερολέπτων αλλά φρέσκα ελαστικά.
Ο Piastri επέλεξε τη δεύτερη εναλλακτική, ελπίζοντας πως τα καλύτερης κατάστασης ελαστικά θα του έδιναν πλεονέκτημα στο τέλος του stint. Ωστόσο, όπως παραδέχθηκε, το ρίσκο δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Παρόλα αυτά, δεν μετάνιωσε για την απόφαση:
«Ήξερα πως θα έμπαινα δεύτερος στα pits, και αν δεν μπορούσα να μείνω εντός DRS, θα ήταν πολύ δύσκολο να το ανακτήσω. Ήθελα να δοκιμάσω κάτι διαφορετικό, να έχω πιο φρέσκα ελαστικά και να τα αξιοποιήσω στο τέλος. Δεν πήγε όπως το είχα φανταστεί, αλλά αυτή ήταν η λογική μου εκείνη τη στιγμή».ω
Σε ερώτηση αν θεωρεί πως θα είχε περισσότερες πιθανότητες νίκης αν είχε ακολουθήσει διαφορετική στρατηγική, ο Piastri απάντησε ότι η ανάλυση των δεδομένων θα δείξει την πιο σωστή επιλογή, αλλά εκείνη την ώρα ένιωσε πως πήρε τη σωστή απόφαση.
«Είχα την εμπειρία να είμαι λίγο έξω από το DRS σε προηγούμενους αγώνες και ήταν απογοητευτικό. Δεν ήθελα να ξαναβρεθώ σε αυτή τη θέση. Μπορεί με την ευκολία της εκ των υστέρων ανάλυσης να πούμε πως δεν ήταν το ιδανικό, αλλά στην ώρα του αγώνα όλα είναι διαφορετικά».
Στην κορυφή του πρωταθλήματος
Παρότι ο Piastri δεν κατάφερε να κατακτήσει τη νίκη, η δεύτερη θέση του εξασφάλισε πολύτιμους βαθμούς. Παραμένει πρώτος στη βαθμολογία οδηγών με 216 βαθμούς, έχοντας 15 περισσότερους από τον Lando Norris. Η σταθερότητα του Αυστραλού σε συνδυασμό με τις δυνατές επιδόσεις της McLaren τον κρατούν στην κορυφή, σε μια σεζόν που εξελίσσεται σε εσωτερική μονομαχία εντός της ομάδας.