F1: Καθώς η καλοκαιρινή περίοδος εξελίσσεται και το καλεντάρι της Formula 1 πλησιάζει στη θερινή διακοπή, οι φήμες γύρω από το οδηγικό lineup του 2026 αρχίζουν να εντείνονται.
Παρά το γεγονός ότι η πλειονότητα των θέσεων στo grid φαίνεται να είναι ήδη «κλειδωμένη», η σεζόν των μεταγραφικών σεναρίων έχει ξεκινήσει και επίσημα, με αρκετές πιθανές μετακινήσεις να κυκλοφορούν στο paddock.
Ακολουθούν οι πέντε πιο πιθανοί οδηγοί που θα μπορούσαν να κάνουν το επόμενο βήμα ή να αλλάξουν ομάδα ενόψει της νέας εποχής που φέρνει το 2026 στη F1:
1. Arvid Lindblad: Έτοιμος για προαγωγή στη F1
Ο νεαρός Arvid Lindblad, μέλος του προγράμματος junior της Red Bull, θεωρείται από τα πιο υποσχόμενα ταλέντα. Παρά το γεγονός ότι είναι μόλις 17 ετών, εξασφάλισε εξαίρεση από τη FIA ώστε να αποκτήσει Super Licence πριν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του. Το ντεμπούτο του σε FP1 στο Grand Prix του Σίλβερστοουν με τη Red Bull επιβεβαίωσε την ταχεία εξέλιξή του.
Ο Helmut Marko φέρεται να εκτιμά ιδιαίτερα τον Lindblad, ενώ η Racing Bulls – η δευτερεύουσα ομάδα της Red Bull – φαντάζει ως ο πιθανότερος προορισμός του για το 2026. Ο Yuki Tsunoda και ο Isack Hadjar αναμένεται να αξιολογηθούν εκ νέου, την ώρα που ο Lindblad ήδη μαζεύει πολύτιμη εμπειρία από δοκιμές, μεταξύ άλλων και σε πρόσφατο TPC test.
2. Valtteri Bottas: Πιθανή επιστροφή μέσω Alpine ή Cadillac
Ο Valtteri Bottas δεν έχει εγκαταλείψει την προσπάθεια επιστροφής στo grid, διατηρώντας έντονη παρουσία στο paddock ως εφεδρικός οδηγός της Mercedes. Η νέα ομάδα της Cadillac αποτελεί πιθανό προορισμό του, όμως και η Alpine έχει μπει στο κάδρο, με τον Toto Wolff να επιβεβαιώνει πως έχουν γίνει συζητήσεις «αρκετές φορές».
Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Mercedes:
«Το ενδιαφέρον για τον Valtteri αυξάνεται συνεχώς. Του αξίζει μία θέση. Αν κάποιος τον επιλέξει ως βασικό οδηγό, θα τον αφήσουμε να φύγει – έστω κι αν το κάνουμε με δάκρυ στο μάτι».
Η Alpine θα προμηθεύεται κινητήρες Mercedes από το 2026, ενώ ο Franco Colapinto θα έχει ακόμη χρόνο φέτος για να αποδείξει την αξία του δίπλα στον Pierre Gasly.
3. Max Verstappen: Σενάριο-βόμβα για μετακίνηση στη Mercedes
Ο Max Verstappen έχει συμβόλαιο με τη Red Bull έως το τέλος του 2028, ωστόσο θεωρείται πως υπάρχει ρήτρα εξόδου εφόσον δεν βρίσκεται στην πρώτη τετράδα της βαθμολογίας των οδηγών μέχρι τη θερινή διακοπή, κάτι που φαντάζει μάλλον απίθανο φέτος, καθώς προηγείται του Charles Leclerc κατά 46 βαθμούς στη σχετική θέση.
Παρότι η Mercedes τηρεί σιγή ο George Russell άνοιξε δημόσια τη συζήτηση, λέγοντας πως είναι «φυσιολογικό» να βρίσκονται σε επαφές με τον Ολλανδό. Ο Toto Wolff επανέλαβε πως το υπάρχον δίδυμο με τους Russell και Kimi Antonelli θεωρείται «ιδανικό», όμως παραδέχθηκε ότι πρέπει να παρακολουθούν τις εξελίξεις γύρω από τον Verstappen:
«Έχουμε ήδη ένα τέλειο δίδυμο, αλλά την ίδια στιγμή, ένας τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής πρέπει να αποφασίσει τι θα κάνει. Ως επικεφαλής ομάδας, οφείλεις να παρακολουθείς αυτές τις κινήσεις. Αν και η πιθανότητα είναι πολύ μικρή, τα σενάρια θα συνεχίσουν να υπάρχουν μέχρι να υπογράψουν όλοι».
4. Sergio Perez: Υποψήφιος για τη νέα ομάδα της Cadillac
Ο Sergio Perez επίσης εξετάζει τις επιλογές του για το 2026 και η Cadillac εμφανίζεται ως η πιθανότερη επιλογή. Η αμερικανική ομάδα αναζητά τουλάχιστον έναν έμπειρο οδηγό για την παρθενική της σεζόν στη Formula 1, και ο Μεξικανός βρίσκεται στη λίστα των πιθανών υποψηφίων.
Αν ο Bottas επιλέξει την Alpine, ενδέχεται να ανοίξει χώρος και για τον Zhou Guanyu, του οποίου το όνομα επίσης συζητείται. Η στενή σύνδεση της κινεζικής αγοράς με την Cadillac – η οποία πουλά περισσότερα αυτοκίνητα στην Κίνα από ό,τι στις ΗΠΑ – καθώς και η προσωπική σχέση του Zhou με τον team principal Graeme Lowdon, λειτουργούν υπέρ του. Επιπλέον, ο Zhou είναι σήμερα εφεδρικός οδηγός της Ferrari, ενώ η Cadillac θα χρησιμοποιεί κινητήρες Ferrari μέχρι την έναρξη της δικής της μονάδας ισχύος το 2028.
5. Paul Aron: «Αουτσάιντερ» για θέση στην Alpine
Ο Paul Aron, εφεδρικός οδηγός της Alpine, βρίσκεται επίσης υπό αξιολόγηση. Φέτος θα έχει αρκετές ευκαιρίες να οδηγήσει σε FP1, τόσο με την Alpine όσο και με την Sauber – σε συμφωνία που του επιτρέπει να συγκεντρώσει εμπειρία και να δοκιμαστεί σε διαφορετικές συνθήκες, όπως έκανε πέρυσι ο Oliver Bearman με τη Haas.
Ο Aron οδήγησε ήδη στο FP1 του Σίλβερστοουν και η παρουσία του αποτελεί ευθεία σύγκριση με τον Colapinto, ενώ ο Pierre Gasly έχει συμβόλαιο έως και το τέλος του 2026. Αν και οι πιθανότητες να εξασφαλίσει θέση βασικού δεν είναι υψηλές, η αγωνιστική του εικόνα φέτος θα κρίνει πολλά.