Site icon TheCars.gr

F1: Τα συμπεράσματα μας από το GP του Καναδά

F1

formula1.com

F1: Μια ανασκόπηση από όλα όσα είδαμε το βράδυ της Κυριακής στo Circuit Gilles Villeneuve.

Ο George Russell σημείωσε την πρώτη του νίκη για τη σεζόν 2025 της F1 στο Grand Prix του Καναδά, ξεκινώντας από την pole και κατακτώντας την τέταρτη νίκη της καριέρας του. Την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσαν οι Max Verstappen της Red Bull και συμπαίκτης του στην Mercedes, Andrea Kimi Antonelli, ενώ η McLaren είδε τους Lando Norris και Oscar Piastri να συγκρούονται προς το τέλος του αγώνα. Ακολουθούν τα βασικά συμπεράσματα από το Μόντρεαλ:

Lando Norris: Τα λάθη επισκιάζουν την πρόοδο του για ακόμη μια φορά

Ο Norris δεν κατάφερε να δει την καρό σημαία για πρώτη φορά από τo GP της Αυστρίας του 2024, αλλά πίσω από τα σοβαρά του λάθη μπορεί να κρύβεται μια σημαντική καμπή στην απόδοσή του με τη McLaren MCL39.

Παρά το γεγονός ότι ήταν ο πιο γρήγορος οδηγός της ομάδας στο Μόντρεαλ, ειδικά μετά την αναβάθμιση στην εμπρός ανάρτηση που στόχευε στην καλύτερη αίσθηση του τιμονιού και των φρένων, δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία. Το λάθος στον γύρο του Q3 τον έφερε μακριά από την pole και του στέρησε τη δυνατότητα να κυριαρχήσει στον αγώνα.

Η σύγκρουση με τον Piastri στον 67ο γύρο ήταν αποτέλεσμα της πίεσης που ο ίδιος δημιούργησε στον εαυτό του, αφού προηγουμένως είχε αποτύχει να τον προσπεράσει. Όμως, η ειλικρινής παραδοχή του λάθους και η ανοιχτή στάση της McLaren δείχνουν ότι το περιστατικό δεν θα προκαλέσει ρήγμα στην εσωτερική αρμονία της ομάδας.

Το βασικό όμως ερώτημα παραμένει: Έκρυψαν τα λάθη του στον Καναδά μια ουσιαστική πρόοδο στην κατανόηση του μονοθεσίου; Αν η νέα ανάρτηση ταιριάζει καλύτερα στον οδηγικό του χαρακτήρα, ίσως ο Norris επιστρέψει στο καλό του εαυτό, όπως έχει δείξει  στο Ζάντβορτ, στη Σιγκαπούρη ή στο Άμπου Ντάμπι του 2024.

George Russell: Η ωριμότητα φέρνει νίκες

Πέρσι στον Καναδά, ο Russell έφυγε απογοητευμένος από το βάθρο, νιώθοντας πως έχασε μια μεγάλη ευκαιρία. Η βροχή, τα λάθη και η πίεση τον οδήγησαν στην τρίτη θέση, μόλις τέσσερα δευτερόλεπτα μακρία από τη νίκη.

Φέτος όμως εμφανίστηκε μεταμορφωμένος: σταθερός, ώριμος, χωρίς υπερβολές, σίγουρος στην οδήγηση του. Το μάθημα από την τύχη που είχε στην Αυστρία 2024 (όταν και κέρδισε λόγω σύγκρουσης Verstappen-Norris) φαίνεται πως τον άλλαξε. Πλέον, δεν κυνηγάει με μανία τις ευκαιρίες αλλά τις αφήνει να έρθουν σε αυτόν.

Η Mercedes του 2025 είναι σαφώς το καλύτερο μονοθέσιο που έχει οδηγήσει από τότε που εντάχθηκε στην ομάδα, κι αυτό του επιτρέπει να αξιοποιήσει πλήρως το ταλέντο του χωρίς να φλερτάρει με το ρίσκο.

Fred Vasseur: Προς αποπομπή λόγω του χάους που επικρατεί στη Ferrari;

Το ερώτημα που πλανάται εδώ και καιρό στο Μαρανέλλο είναι κατά πόσο η έλευση του Lewis Hamilton στη Ferrari ήταν πρωτοβουλία του Fred Vasseur. Παρότι είχαν ιστορικά καλή σχέση, η απόφαση φαίνεται να προήλθε από τον πρόεδρο John Elkann και όχι από τον ορθολογικό και πιο ρεαλιστή  Vasseur.

Η κατάσταση, άλλωστε, έχει ξεφύγει: η Ferrari άλλαξε φιλοσοφία σχεδίασης για το 2025, κάτι που έως τώρα δεν φαίνεται να λειτουργεί, ενώ η απόδοση του Hamilton είναι απογοητευτική . Η πίεση αυξάνεται (ο ίδιος ο Hamilton δήλωσε ότι «τα αφεντικά δεν είναι καθόλου ευχαριστημένα» μετά τη Jeddah), ενώ μετά το Μαϊάμι και τα σαρκαστικά σχόλια που έκανε στην εσωτερική ραδιοεπικοινωνία αποκάλυψε δημόσια ότι είπε στον Vasseur «να ηρεμήσει» και να «μην είναι τόσο ευαίσθητος».

Οι πρώτες φήμες για πιθανή απομάκρυνση του Vasseur εμφανίστηκαν στον Καναδά, με τον Hamilton να δηλώνει, ωστόσο, πως τον στηρίζει. Αν και μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν η καλύτερη πρόσφατη ηγετική φυσιογνωμία της Ferrari μετά τον Jean Todt, τώρα αρχίζει να αμφισβητείται ανοικτά. Και αυτό είναι κάτι που στην Scuderia, σπάνια έχει καλό τέλος.

Fernando Alonso: Προετοιμάζεται για την έξοδο;

Πρόσφατα κυκλοφόρησαν φήμες ότι ο Alonso επισκέφθηκε τέσσερις φορές τη μονάδα φιλοξενίας της Alpine στο Μόντρεαλ, αναζωπυρώνοντας τα σενάρια επιστροφής στο Enstone.

Και παρόλο που έχει συμβόλαιο με την Aston Martin έως το 2026, η σκιά της πιθανής μεταγραφής του Verstappen (και κατ’ επέκταση αποχώρησής του Ισπανού από την ομάδα), τον αναγκάζει να ψάχνει εναλλακτικές. Μία πιθανή επιλογή είναι και η Alpine, υπό την καθοδήγηση πλέον του Flavio Briatore.

Αν οι φήμες ότι η Mercedes θα έχει το καλύτερο κινητήριο σύνολο του 2026 επιβεβαιωθούν, τότε ίσως ένας τελευταίος γύρος στην Alpine(το μονοθέσιο της ομάδας διαθέτει κινητήρα της Mercedes), να αποδειχθεί η καλύτερη επιλογή για να κυνηγήσει την πολυπόθητη 33η νίκη πριν αποσυρθεί.

Derek Warwick: Το νέο σκάνδαλο τονίζει την ανάγκη για επαγγελματίες αγωνοδίκες;

Μετά τις αμφιλεγόμενες δηλώσεις του Johnny Herbert το 2024, ήταν σειρά του Derek Warwick να γίνει πρωτοσέλιδο. Ο πρώην οδηγός και αγωνοδίκης μίλησε σε μέσα που σχετίζονται με τον στοιχηματισμό για τις αποφάσεις ενάντια στον Verstappen και την κατάσταση του Hamilton στη Ferrari, κάτι που θεωρείται αθέμιτο με βάση τη θέση που κατέχει.

Η FIA αντέδρασε άμεσα, αναστέλλοντας τον Warwick πριν καν ξεκινήσει το Grand Prix του Καναδά. Αν και ο ίδιος απολογήθηκε και αναμένεται να επιστρέψει στην Αυστρία, το γεγονός αναδεικνύει ένα βαθύτερο πρόβλημα: γιατί πρώην οδηγοί, σε θέσεις εξουσίας, νιώθουν την ανάγκη να «μιλήσουν» δημόσια για τόσο ευαίσθητα ζητήματα;

Ίσως ήρθε η ώρα η FIA να εξετάσει σοβαρά τη στελέχωση της διαιτησίας αποκλειστικά με επαγγελματίες αγωνοδίκες, ώστε να αποφύγει τέτοια φαινόμενα στο μέλλον.

Exit mobile version