Site icon TheCars.gr

F1: Τι αλλαγές φέρνει στην Alpine η παραίτηση De meo

F1

formula1.com

F1: Η παραίτηση του CEO της Renault φέρνει στο φως τις παλιές πληγές της Alpine F1 Team, την ώρα που το μέλλον της ομάδας από το Enstone κρέμεται από μια λεπτή κλωστή.

Η ξαφνική παραίτηση του Luca de Meo από τη θέση του CEO στο Renault Group έχει αναζωπυρώσει τα σενάρια αβεβαιότητας γύρω από το μέλλον της Alpine στην F1.

Ο de Meo, ο άνθρωπος πίσω από τον επαναπροσδιορισμό της ομάδας ως Alpine, αλλά και την αναδιάρθρωση του οικονομικού της μοντέλου, αποχωρεί από τον γαλλικό όμιλο.

Ο de Meo αφήνει την αυτοκινητοβιομηχανία για τον όμιλο πολυτελείας Kering (Gucci, Cartier), κάτι που αιφνιδίασε πολλούς εντός και εκτός Renault. Από την ένταξή του στον όμιλο το 2020, είχε αναλάβει τον φιλόδοξο στόχο να ενισχύσει τα περιφερειακά brands, όπως η Alpine και η Dacia, αλλά και να αναμορφώσει την παρουσία της Renault στην F1.

Αμφιλεγόμενες επιλογές και στρατηγικά λάθη

Η μετονομασία της ομάδας σε Alpine είχε δεχτεί έντονη κριτική εξαρχής, καθώς θεωρήθηκε αποκομμένη από την ιστορική ταυτότητα της Renault. Ακολούθησαν εξάλλου και  επιλογές που στοίχισαν, όπως ο διορισμός του Laurent Rossi, ο οποίος ηγήθηκε μιας σειράς αποτυχημένων κινήσεων, με κορυφαίο το φιάσκο της αποχώρησης του Oscar Piastri και το ανεδαφικό πλάνο 100 αγώνων για επιστροφή στις νίκες.

Η αποπομπή του Rossi το 2023 ακολουθήθηκε από ακόμη μεγαλύτερη αναταραχή, με τους Otmar Szafnauer και Alan Permane να αποχωρούν, ενώ ο αντικαταστάτης τους, Bruno Famin, έμεινε μόλις έναν χρόνο. Έτσι, τον Ιούλιο του 2024, η διοίκηση έδωσε τον έλεγχο στον Flavio Briatore, σε ρόλο συμβούλου που προτάθηκε από τον ίδιο τον de Meo.

Ο Briatore, γνωστός για την εμπλοκή του στο σκάνδαλο «Crashgate» της Σιγκαπούρης το 2008, παραμένει μια προσωπικότητα που διχάζει, με τον ρόλο του να μην έχει ξεκαθαριστεί επίσημα, ούτε να αναμένεται να πάρει ηγετική θέση λόγω της προϊστορίας του. Ωστόσο, έπαιξε ρόλο-κλειδί στη διακοπή του προγράμματος παραγωγής κινητήρων της Renault για τη F1, απόφαση που πάρθηκε στα τέλη του 2024 και μετατρέπει την Alpine σε ομάδα που θα προμηθεύεται εξωτερικά τις κινητήριες μονάδες της από το 2026.

F1 – Alpine:Σχέδιο πώλησης;

Η κίνηση αυτή μείωσε σημαντικά τα έξοδα, που εκτιμώνταν στα 290 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, και διευκολύνει τη δυνητική πώληση της ομάδας, καθώς μειώνει τις τεχνικές δεσμεύσεις και κάνει την Alpine πιο ελκυστική σε πιθανούς αγοραστές. Ήδη από το 2023 η Renault είχε πουλήσει το 24% της Alpine F1 Team σε επενδυτικά σχήματα, με αποτίμηση 900 εκατ. δολαρίων, που μέχρι το 2024 εκτινάχθηκε στο 1,5 δισ. σύμφωνα με το Sportico.

Παρά τις διαψεύσεις του de Meo για την πιθανότητα πώλησης, δηλώνοντας ότι η ομάδα προσφέρει αξία στον όμιλο και συμβάλλει στην κεφαλαιοποίηση της Renault, η έλλειψη ξεκάθαρης ηγεσίας και η αποχώρησή του ενισχύουν τα σενάρια αποεπένδυσης. Πλέον, χωρίς CEO, χωρίς αγωνιστικό διευθυντή και με τον Briatore σε ρόλο με ασαφή όρια, η Alpine μοιάζει ακέφαλη.

Το ενδεχόμενο διορισμού του Steve Nielsen, πρώην αθλητικού διευθυντή της F1, ως νέου επικεφαλής της ομάδας, έχει τεθεί στο τραπέζι, ωστόσο εκκρεμούν ζητήματα έγκρισης, λόγω της αποχώρησής του από την FIA κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες.

Πτώση στην απόδοση, με αρνητικές προοπτικές

Αγωνιστικά, η Alpine βρίσκεται στο ναδίρ: μόλις 11 βαθμοί σε 10 αγώνες το 2025, μακράν από τις προσδοκίες και τις επενδύσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια. Το 2023, μόνο χάρη σε ένα τυχερό αποτέλεσμα στη Βραζιλία (2η και 3η θέση για τους Ocon και Gasly) κατάφερε να ξεφύγει από την 8η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Η έλλειψη επιτυχιών από το 2021 και η απουσία διεκδίκησης τίτλων εδώ και δύο δεκαετίες δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο την προοπτική βιώσιμης συνέχισης.

Η πτώση της αγωνιστικής επίδοσης συνεπάγεται και οικονομικές απώλειες από τα prize money, γεγονός που ίσως υποχρεώσει τη Renault να ενισχύσει εκ νέου οικονομικά μια ομάδα από την οποία εδώ και καιρό προσπαθεί να αποστασιοποιηθεί οικονομικά.

Η επόμενη μέρα χωρίς de Meo

Ο de Meo αποχωρεί αφήνοντας την Alpine σε κατάσταση αβεβαιότητας: χωρίς σαφές πλάνο, χωρίς τεχνικό πρόγραμμα κινητήρων, χωρίς ηγεσία, αλλά με υψηλή αποτίμηση που ενδέχεται να «προσελκύσει» επενδυτές. Οι διάδοχοί του (μεταξύ των υποψηφίων τα ονόματα Denis Le Vot, Philippe Krief, Thierry Pieton και Maxime Picat από τη Stellantis) θα κληθούν να λάβουν κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον της ομάδας, την ώρα που τα σύννεφα πάνω από το Enstone πυκνώνουν.

Exit mobile version