Site icon TheCars.gr

F1:Ο Franco Colapinto αντικαθιστά τον Jack Doohan στην Alpine

F1

formula1.com

F1:Η είδηση επιβεβαιώνει τις φήμες που κυκλοφορούσαν από το φινάλε του 2024, με τη γαλλική ομάδα να επιχειρεί πλήρη αναδιοργάνωση εντός και εκτός πίστας.

Η Alpine προχωρά σε ακόμα μία ηχηρή αλλαγή, επιβεβαιώνοντας πως ο Αργεντινός οδηγός Franco Colapinto θα πάρει τη θέση του Jack Doohan για τα επόμενα πέντε Grand Prix, ξεκινώντας από την Ίμολα.

F1: Ο Colapinto στη θέση του Doohan από την Ίμολα

Η Alpine επισημοποίησε την αντικατάσταση του Jack Doohan μετά τους έξι πρώτους αγώνες της σεζόν. Ο 21χρονος Colapinto θα κάνει το ντεμπούτο του με τα χρώματα της Enstone στο Grand Prix της Εμίλια-Ρομάνια, στο πλευρό του Pierre Gasly.

Ο Flavio Briatore, που επέστρεψε πέρυσι σε επιτελικό ρόλο στην Alpine, δήλωσε:

«Αξιολογώντας τις πρώτες κούρσες της χρονιάς, αποφασίσαμε να δώσουμε την ευκαιρία στον Franco για τους επόμενους πέντε αγώνες. Το grid είναι πιο ανταγωνιστικό από ποτέ, και η ομάδα μας έχει βελτιωθεί θεαματικά τον τελευταίο χρόνο. Είναι σημαντικό να εξετάζουμε εναλλακτικές στο οδηγικό δίδυμο».

Παρασκήνιο: Αποχώρηση Oakes, ένταση στη διοίκηση

Η απόφαση να προαχθεί ο Colapinto συνοδεύτηκε από την αιφνιδιαστική παραίτηση του επικεφαλής της ομάδας, Oli Oakes, μόλις λίγες ώρες μετά το GP του Μαϊάμι. Ο Oakes είχε αναλάβει καθήκοντα το καλοκαίρι του 2024, αντικαθιστώντας τον Bruno Famin, αλλά φαίνεται πως οι διαφωνίες εντός διοίκησης (κυρίως με τον Briatore και τον CEO της Renault, Luca de Meo) κορυφώθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες.

Οι πληροφορίες περί απόλυσης δεν επιβεβαιώνονται μέχρι στιγμής, ωστόσο η χρονική σύμπτωση με την ανακοίνωση Colapinto ενισχύει τα σενάρια διαφωνίας ως προς το μέλλον του Doohan ή ακόμη και του Paul Aron, αμφότεροι προσωπικές επιλογές του Oakes και πρώην οδηγοί της Hitech GP.

Η άνοδος του Colapinto

Ο Colapinto είχε εντυπωσιάσει ως αντικαταστάτης του Logan Sargeant στη Williams το 2024, με τις επιδόσεις του να του εξασφαλίζουν συμβόλαιο μακράς διάρκειας με την Alpine μέχρι το 2029. Μάλιστα, υπήρξαν και σύντομες φήμες για ενδεχόμενο ενδιαφέρον από τη Red Bull, οι οποίες τελικά διαψεύστηκαν.

Η Alpine δεν διέψευσε ποτέ ότι ο Doohan είχε εγγυημένους μόνον τους πρώτους έξι αγώνες της σεζόν. Παρά κάποιες καλές στιγμές, όπως το ότι ξεπέρασε τον Gasly στις κατατακτήριες του Μαϊάμι , ο νεαρός Αυστραλός υπέπεσε σε αρκετά λάθη, μεταξύ των οποίων δύο εγκαταλείψεις από τον πρώτο γύρο και ένα σοβαρό ατύχημα στο FP2 της Ιαπωνίας. Ο Doohan συγκαταλέγεται στους τέσσερις οδηγούς που δεν έχουν βαθμολογηθεί φέτος.

Τι συμβαίνει πραγματικά με την Alpine;

Η αναδιοργάνωση της Alpine δεν περιορίζεται στο οδηγικό σχήμα. Έντονη είναι η φημολογία γύρω από ενδεχόμενη πώληση της ομάδας. Ο Ρώσος ολιγάρχης Dmitry Mazepin εθεάθη στις δοκιμές του Μπαχρέιν και φημολογείται ότι διατηρεί δεσμούς με τον Oakes μέσω της Hitech GP. Ωστόσο, δεν έχει επιβεβαιωθεί αν υπήρξε πρόθεση εξαγοράς της Alpine ή αν η Renault τελικά έκανε πίσω σε ενδεχόμενο deal.

Η Renault έχει ήδη τερματίσει το πρόγραμμα κατασκευής κινητήρων της (Viry-Chatillon), με σκοπό να χρησιμοποιεί μονάδες ισχύος της Mercedes από το 2026. Αυτό καθιστά την Alpine πιο «ευέλικτη» προς πώληση, μιας και δεν εμπλέκεται πλέον η μονάδα κινητήρων.

Αν ο Oakes πίεζε για μεταβίβαση στην Hitech με τη στήριξη των Mazepin/Kim και η συμφωνία κατέρρευσε, αυτό ίσως εξηγεί την απότομη αποχώρησή του , ιδίως αν η διοίκηση της Renault έβλεπε αρνητικά τους δεσμούς με τη ρωσική πλευρά.

Τι ακολουθεί για τον Doohan;

Ο Jack Doohan δεν φεύγει από την Alpine, αλλά επιστρέφει στον ρόλο του αναπληρωματικού οδηγού. Πλέον, η Alpine διαθέτει βασικό δίδυμο που αποτελείται από τον Pierre Gasly (από την ακαδημία της Red Bull) και τον Franco Colapinto (πρώην δοκιμαστή της Williams).

Exit mobile version