Site icon TheCars.gr

F1:Οι 5 βασικοί λόγοι που ο Lewis Hamilton δεν έχει «κουμπώσει» στη Ferrari

F1

formula1.com

F1:Η μεταγραφή-βόμβα του χειμώνα δεν έχει αποδώσει καρπούς – Τι φταίει για την (κακή) αρχή του 2025;

Τουλάχιστον προς το παρόν, η πολυαναμενόμενη μετάβαση του Lewis Hamilton στη Ferrari δεν θυμίζει σε τίποτα παραμύθι. Μετά το GP της Σαουδικής Αραβίας, ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής βρίσκεται στην 7η θέση του πρωταθλήματος οδηγών, με μόλις 33 βαθμούς. Και όλα αυτά, ενώ ο teammate του, Charles Leclerc, έχει ήδη ανέβει στο βάθρο.

Τι φταίει όμως; Γιατί δεν «δένει» ο Hamilton με τη SF-25; Ιδού οι πέντε βασικοί λόγοι.

Ground Effect – Ο μεγάλος «εχθρός» του στυλ του

Η πτωτική πορεία του Hamilton δεν ξεκίνησε με τη Ferrari. Άρχισε με την επιστροφή του ground effect στην F1 από το 2022. Αυτή η τεχνολογία επηρεάζει σημαντικά τη σταθερότητα του μονοθεσίου στις στροφές και εκεί ακριβώς βρίσκεται η δυσκολία του Hamilton.

Ο Βρετανός οδηγεί επιθετικά: φρενάρει αργά, στρίβει με ακρίβεια, κάνει μικροδιορθώσεις. Όμως το ground effect αλλάζει τη δυναμική.Tο κράτημα μετατοπίζεται μπροστά κατά τη στροφή, με αποτέλεσμα να χάνει την ισορροπία που χρειάζεται. Δεν νιώθει το μονοθέσιο όπως παλιά. Και αυτό φαίνεται σε κάθε του δήλωση: «Δεν είχα grip. Δεν είχα ισορροπία. Δεν ένιωθα το μονοθέσιο.»

Ήταν δύσκολο ήδη στη Mercedes και στη Ferrari γίνεται ακόμη χειρότερο.

Το ανελέητο ξεκίνημα στη σεζόν

Πέντε αγώνες σε έξι εβδομάδες. Ένα μόλις ελεύθερο αγωνιστικό τριήμερο. Πίστες δύσκολες, με απαιτήσεις σε ρυθμό και φυσική αντοχή. Για μερικούς οδηγούς αυτό είναι ιδανικό. Για άλλους, όπως δείχνει ο Hamilton, όχι τόσο.

Ο Βρετανός οδηγός χρειάζεται χρόνο για να αναλύσει, να συζητήσει με την ομάδα, να κατανοήσει τα προβλήματα. Η τρέχουσα σεζόν όμως δεν του δίνει κανένα περιθώριο. Μετά από κάθε Grand Prix, το επόμενο έρχεται πριν προλάβει να ανασάνει.

Η Ferrari είναι ένας εντελώς διαφορετικός κόσμος

Από την πειθαρχία και την υπολογισμένη ηρεμία της Mercedes, στον μύθο και το πάθος της Ferrari. Μια ομάδα με τεράστια ιστορία, με ιταλικό ταμπεραμέντο και… υψηλές απαιτήσεις. Μπορεί ο Fred Vasseur να φέρνει έναν πιο σύγχρονο και ήρεμο τρόπο διοίκησης, όμως η Ferrari παραμένει Ferrari.

Το νέο περιβάλλον, η διαφορετική κουλτούρα, η πίεση από τα media, ο συναισθηματισμός στην Ιταλία, όλα αυτά απαιτούν χρόνο για να τα αφομοιώσει ένας οδηγός, ακόμη κι αν σε λένε Lewis Hamilton.

Νέο μονοθέσιο, νέα ομάδα, νέα πρόσωπα

Ο Hamilton μπορεί να είναι θρύλος, όμως είναι και «νέος υπάλληλος» σε μια ξένη εταιρεία. Δεν είχε λόγο στην ανάπτυξη της SF-25. Δεν έχει αναπτύξει χημεία με τον μηχανικό του ακόμη. Δεν έχει προσαρμοστεί στον τρόπο που λειτουργεί η ομάδα. Δεν μιλάει ιταλικά.

Η καμπύλη μάθησης είναι απότομη. Όπως όλοι όσοι έχουν αλλάξει δουλειά γνωρίζουν: μπορεί να είσαι εξαιρετικός στη θέση σου, αλλά χρειάζεσαι χρόνο για να προσαρμοστείς στις ιδιαιτερότητες του νέου περιβάλλοντος.

Μήπως η F1 δεν είναι πια η απόλυτη προτεραιότητά του;

Ο Hamilton δεν είναι απλώς οδηγός F1. Πλέον αποτελεί ένα global icon του σπορ. Είναι συνιδιοκτήτης των Denver Broncos, ιδρυτής της Mission 44, παραγωγός ταινιών, προσωπικότητα της μόδας (συνπρόεδρος στο Met Gala), με δεκάδες χορηγίες και project.

Κάποιοι λένε πως όλα αυτά τον αποσπούν. Ίσως. Ίσως όμως απλώς να έχει αρχίσει να βλέπει την F1 ως ένα από τα πολλά πράγματα που κάνει, κι όχι το μόνο που τον ορίζει. Ίσως να ψάχνει νέες πηγές έμπνευσης. Ίσως απλώς να «δοκιμάζει» αν αυτό το νέο κεφάλαιο μπορεί να του δώσει ξανά τη φλόγα.

Τελική στροφή;

Μήπως ο Hamilton έκανε λάθος που άφησε τη Mercedes; Είναι ακόμα νωρίς να το πούμε. Πέντε αγώνες δεν αρκούν για να κρίνουμε μια ολόκληρη εποχή. Όμως τα σημάδια δείχνουν ότι αυτή η νέα σελίδα έχει περισσότερες δυσκολίες απ’ ό,τι ίσως περίμενε.

 

 

Exit mobile version