Site icon TheCars.gr

Χάνει η μπαταρία του αυτοκινήτου φορτίο όταν δεν χρησιμοποιείται; Τι είναι η «παρασιτική αποφόρτιση»

μπαταρία

123rf

Ακόμη και όταν ένα αυτοκίνητο είναι σβηστό και σταθμευμένο, η μπαταρία του μπορεί να συνεχίσει να χάνει φορτίο.

Ουσιαστικά, πρόκειται για το ίδιο φαινόμενο που παρατηρείται και σε άλλες ηλεκτρονικές συσκευές, όπως τα κινητά ή τα smart plugs, που καταναλώνουν ενέργεια ενώ βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής.

Και εξηγούμε. Τα σύγχρονα οχήματα είναι εξοπλισμένα με πολυάριθμες ηλεκτρονικές λειτουργίες, πολλές από τις οποίες παραμένουν ενεργές ακόμα και όταν το όχημα είναι απενεργοποιημένο. Σύμφωνα με το Universal Technical Institute, σε νεότερα αυτοκίνητα η φυσιολογική παρασιτική κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 50 και 85 milliamps, ενώ στα παλαιότερα κάτω από 50 milliamps. Αυτό σημαίνει ότι ένα μικρό ποσοστό αποφόρτισης θεωρείται φυσιολογικό. Ωστόσο, όταν υπάρχουν προβλήματα όπως κακή καλωδίωση, ελαττωματική μπαταρία ή προβληματικά εξαρτήματα τρίτων, η αποφόρτιση μπορεί να γίνει έντονη και να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα.

Πώς επηρεάζει η παρασιτική αποφόρτιση την απόδοση της μπαταρίας

Όταν η μπαταρία έχει αδειάσει περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε, ενδέχεται να υπάρξουν δυσκολίες στην εκκίνηση του κινητήρα ή πλήρης αδυναμία εκκίνησης. Ακόμα κι αν έχεις απενεργοποιήσει όσες λειτουργίες μπορείς, το πρόβλημα μπορεί να επιμένει. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις τι θεωρείται φυσιολογική αποφόρτιση για το δικό σου όχημα και να είσαι σε εγρήγορση όταν δεις διαφορές.

Γενικά, αν παρατηρήσεις ότι η μπαταρία στο αυτοκίνητο σου εξαντλείται ταχύτερα απ’ ό,τι συνήθως, καλό είναι να απευθυνθείς σε έναν μηχανικό. Εναλλακτικά, μπορείς να ελέγξεις μόνος σου την ύπαρξη παρασιτικής αποφόρτισης με ένα πολύμετρο. Αρχικά μετράς την τάση της μπαταρίας και στη συνέχεια, με ρύθμιση συνεχούς ρεύματος, ελέγχεις αν η κατανάλωση είναι υπερβολική. Αν όντως είναι, αφαιρώντας σταδιακά ασφάλειες και παρακολουθώντας τις ενδείξεις, μπορείς να εντοπίσεις ποια σύνδεση προκαλεί την αποφόρτιση.

Τι μπορείς να κάνεις για να το αντιμετωπίσεις

Ορισμένες λειτουργίες, όπως το σύστημα συναγερμού, είναι σχεδιασμένες να καταναλώνουν ρεύμα συνεχώς όταν το όχημα είναι σβηστό, κάτι το φυσιολογικό. Όταν όμως η αποφόρτιση είναι πιο έντονη, χρειάζεται έλεγχος. Όπως επισημαίνει και το Auto Trader, σοβαρή αποφόρτιση μπορεί να οφείλεται σε προβληματικά φώτα ή ελαττωματικά εξαρτήματα που έχουν τοποθετηθεί λάθος. Αν έχεις κάνει πρόσφατες τροποποιήσεις ή πρόκειται να κάνεις, είναι καλό να παρακολουθείς τη συμπεριφορά της μπαταρίας σου.

Μια ακόμα αιτία μπορεί να είναι ένα βραχυκύκλωμα ή ένα ελαττωματικό ρελέ. Επειδή τα ηλεκτρικά συστήματα των αυτοκινήτων είναι ιδιαίτερα πολύπλοκα, σε πολλές περιπτώσεις απαιτείται η γνώμη ειδικού για ακριβή διάγνωση και επισκευή.

Στις προληπτικές ενέργειες, φρόντισε να περιλαμβάνεις τον έλεγχο του δυναμό, αφού αυτό έχει καθοριστικό ρόλο στην παροχή ρεύματος και μπορεί να λειτουργήσει ως πρώιμος δείκτης προβλημάτων. Επίσης, όσο πιο παλιά είναι τα επιμέρους εξαρτήματα, τόσο πιο ευάλωτα γίνονται σε φαινόμενα παρασιτικής αποφόρτισης. Γι’ αυτό είναι κρίσιμο να ακολουθείς τις οδηγίες του κατασκευαστή για τον χρόνο αντικατάστασης και τη συντήρηση.

 

Exit mobile version