Site icon TheCars.gr

Είναι οι παλιές μοτοσικλέτες πιο φθηνές στην συντήρηση από τις μοντέρνες;

μοτοσικλέτες

Honda Newsroom

Μοτοσικλέτες: Τί ισχύει με την συντήρηση σε παλιές και σύγχρονες μοτοσικλέτες.

Όταν μιλάμε για μηχανές, συνήθως οι περισσότεροι θα σου πουν ότι τα παλιά, κλασσικά μοντέλα ήταν πολύ ανώτερα από τα σημερινά. Και εδώ που τα λέμε καταλαβαίνουμε τι εννοούν. Υπάρχει μια άγρια ομορφιά στις μοτοσικλέτες των 30 χρόνων +. Τα μηχανήματα ήταν απλά: Υπήρχε το κεντρικό σώμα, το μοτέρ, δυο ρόδες, εσύ και ο δρόμος. Φυσικά, το ABS, το  Traction Control και τα συστήματα υποβοήθησης ήταν απλά «άγνωστες λέξεις» για τους αναβάτες της εποχής.

Η οδήγηση ήταν πιο «αγνή» και πιο άμεση και αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που οι μηχανές αυτής της εποχής αγαπήθηκαν τόσο. Για πολλούς, η οδήγηση vintage μηχανών είναι αλληλένδετη με ένα μοναδικό, νοσταλγικό συναίσθημα.

Πότε όμως η νοσταλγία δίνει την θέση της στην πρακτικότητα;

Συνήθως, όταν κάτι αρχίζει να πηγαίνει λάθος, όταν, δηλαδή, κάτι χαλάσει και πρέπει να το επισκευάσεις. Και σίγουρα, οι παλαιότερες μοτοσικλέτες είναι πιο απλές μηχανικά, άρα είναι και πιο βατό για κάποιον που έχει τεχνικές γνώσεις, να προχωρήσει σε επισκευές. Μάλιστα, για πολλούς old-school οδηγούς, αυτό είναι και μέρος της γοητείας: Να επισκευάζεις, να συντηρείς και να προσέχεις τη μηχανή που έχεις διατηρήσει για τόσα χρόνια με κόπο.

Αλλά τι γίνεται όταν η μηχανή πάθει κάτι και χρειάζεσαι ανταλλακτικά που δεν υπάρχουν πουθενά γιατί κατασκευάζονταν 40 χρόνια πριν; Η όταν μια επισκευή του ενός λεπτού σε μια σύγχρονη μηχανή γίνεται δουλεία εβδομάδας στην αγαπημένη σου vintage μοτοσικλέτα ;

Όπως και να το κάνουμε, οι καινούριες μοτοσικλέτες είναι πιο αξιόπιστες και πρακτικές. Πρώτον, γιατί είναι σύγχρονα μηχανήματα με καλύτερη τεχνολογία. Δεύτερον, γιατί είναι πιο φιλικές για νέους οδηγούς και διαθέτουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας. Ακόμα και αυτές, όμως, όταν κάτι χαλάσει θα χρειαστεί να επισκεφτείς την αντιπροσωπεία ή στο τοπικό σου μηχανικό που εμπιστεύεσαι για να το επισκευάσεις.

Ως προς την συντήρηση ,λοιπόν, τι ακριβώς ισχύει; Μήπως οι καινούριες μηχανές είναι αξιόπιστες μέχρι απλώς… βγει το πρώτο πρόβλημα και να σταματήσουν να είναι; Η μήπως οι παλιές μηχανές είναι μηχανήματα που – μηχανικά, τεχνικά και οδηγικά – ανήκουν στον προηγούμενο αιώνα και πρέπει να τις αφήσουμε εκεί;

Για να δούμε.

Μοτοσικλέτες και συντήρηση: Κλασσικές vs σύγχρονες

Οι κλασσικές μοτοσικλέτες συνεχίζουν να ασκούν ιδιαίτερη γοητεία στους λάτρεις της μηχανικής, καθώς προσφέρουν μια ξεκάθαρη, απλή κατασκευαστική φιλοσοφία που ευνοεί τις εργασίες συντήρησης και επιδιόρθωσης στο σπίτι. Χωρίς ηλεκτρονικά συστήματα, πολύπλοκους αισθητήρες ή καλύμματα που κρύβουν τα εξαρτήματα, τα παλαιότερα μοντέλα αποτελούνται κυρίως από μέταλλο, καλώδια και μηχανικά μέρη που επιτρέπουν στον ιδιοκτήτη να εντοπίσει εύκολα τυχόν προβλήματα και να παρέμβει με απλά εργαλεία και ένα βιβλίο οδηγιών. Πολλοί ιδιοκτήτες βρίσκουν ικανοποίηση στο να ρυθμίζουν οι ίδιοι τις βαλβίδες ή το καρμπιρατέρ, όσο απολαυστική είναι και η ίδια η οδήγηση.

Ωστόσο, με το πέρασμα των χρόνων, η εύρεση ανταλλακτικών μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλο «πονοκέφαλο». Αν πρόκειται για δημοφιλή μοντέλα υπάρχει πλούσια aftermarket αγορά. Σε άλλες περιπτώσεις, όμως, απαιτείται εντατικό ψάξιμο σε online αγγελίες ή μάντρες ανταλλακτικών ενώ όταν βρεθεί το κομμάτι, η τιμή του μπορεί να είναι περιοριστική.

Από την άλλη, οι σύγχρονες μοτοσικλέτες απαιτούν πολύ λιγότερη συντήρηση και προσφέρουν αυξημένη αξιοπιστία. Οι αλλαγές λαδιών μπορούν να γίνονται κάθε 8.000 ή και 10.000 χιλιόμετρα, ενώ βασικές εργασίες όπως ο έλεγχος πιέσεων ελαστικών και υγρών είναι ακόμα εφικτές για τον μέσο ιδιοκτήτη. Όμως, σε πιο περίπλοκες βλάβες, η απουσία πρόσβασης και η εξάρτηση από εξειδικευμένα διαγνωστικά εργαλεία περιορίζουν σημαντικά τη δυνατότητα επέμβασης. Τα περισσότερα εξαρτήματα είναι κλειστά ή «καθοδηγούνται» από λογισμικό, γεγονός που καθιστά δύσκολο τον εντοπισμό βλαβών χωρίς τη βοήθεια τεχνολογίας ή εξουσιοδοτημένου συνεργείου.

Έτσι, ενώ τα παλιά μηχανάκια προσφέρονται για τους «χειροπράκτες» της μοτοσυκλέτας, τα σύγχρονα μοντέλα είναι ιδανικά για όσους προτιμούν την οδήγηση από το… ξεβίδωμα. Για όσους όμως επιθυμούν το καλύτερο και από τους δύο κόσμους, υπάρχουν, βέβαια, και σύγχρονες εκδόσεις με ρετρό χαρακτήρα που προσφέρουν τον σωστό συμβιβασμό.

 

 

 

 

Exit mobile version