Site icon TheCars.gr

Kατανάλωση καυσίμου: Ανεβαίνει ή πέφτει στις υψηλές θερμοκρασίες;

Kατανάλωση καυσίμου

123rf

Kατανάλωση καυσίμου: Υπάρχουν διαφορές στο πόσο καίει ένα αυτοκίνητο ανάλογα με την θερμοκρασία;

Καλοκαίρι στην Ελλάδα συνήθως σημαίνει υψηλές θερμοκρασίες, ενώ από τα τελευταία έτη γνωρίζουμε πως δεν θα είναι σπάνιο να ζήσουμε και φέτος τους συνηθισμένους πλέον καύσωνες με την αποπνικτική ζέστη. Όταν είσαι στο αμάξι αυτές οι συνθήκες επιβάλλουν τις περισσότερες φορές να ανοίξεις το air condition, αφού ακόμα και με ανοικτά παράθυρα, ο ζεστός αέρας που έρχεται απέξω μπορεί να κάνει ακόμα και χειρότερη την κατάσταση. Όμως, παρόλο που έχουμε συνδέσει τις υψηλές ζέστες με το άνοιγμα του κλιματισμού(άρα και την αυξημένη κατανάλωση του οχήματος), η ζέστη δεν είναι πάντα εχθρός του οχήματος της τσέπης σου. Αντίθετα, μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να σου σώσει χρήματα σε καύσιμο.

Το φαινόμενο εξηγείται εύκολα: οι κινητήρες αποδίδουν καλύτερα όταν βρίσκονται στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, η οποία κυμαίνεται μεταξύ 90 και 105 βαθμών Κελσίου. Ένα αυτοκίνητο που ήταν παρκαρισμένο στον ήλιο φτάνει πιο γρήγορα στη θερμοκρασία αυτή, σε σχέση με ένα που ξεκινά κρύο το χειμώνα. Κατά την προθέρμανση, ο κινητήρας καίει μίγμα αέρα-καυσίμου με αυξημένη την ποσότητα του καυσίμου. Όταν ο κινητήρας ζεσταθεί πιο γρήγορα, αυτή η φάση του κινητήρα διαρκεί λιγότερο, και έτσι μειώνεται η συνολική κατανάλωση.

Επιπλέον, ο θερμός αέρας είναι αραιότερος και ελαφρύτερος από τον ψυχρό. Αυτό μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση που δέχεται το όχημα εν κινήσει. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν τα σύγχρονα μοντέλα ώστε να διαπερνούν όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά τον αέρα, χρησιμοποιώντας σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως τα «air curtains» στους προφυλακτήρες. Με τον ζεστό αέρα να προσφέρει μικρότερη αντίσταση, ο κινητήρας χρειάζεται λιγότερη ισχύ για να διατηρήσει την ίδια ταχύτητα.

Καλοκαιρινή βενζίνη = καλύτερη απόδοση

Και δεν είναι μόνο ο καιρός που βοηθά. Σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία, τα διυλιστήρια είναι υποχρεωμένα να κυκλοφορούν διαφορετικό τύπο καυσίμου το καλοκαίρι. Η καλοκαιρινή βενζίνη έχει διαφορετική χημική σύνθεση: περιέχει περισσότερο ενεργειακό περιεχόμενο και είναι λιγότερο πτητική, δηλαδή εξατμίζεται πιο δύσκολα, κάτι που μειώνει τις εκπομπές ρύπων και βελτιώνει την οικονομία καυσίμου.

Η μετάβαση στην καλοκαιρινή σύνθεση γίνεται κάθε χρόνο από 1η Μαΐου για τα διυλιστήρια ενώ η μέση αύξηση στην απόδοση τη βενζίνης υπολογίζεται γύρω στο 2%.

Κατανάλωση καυσίμου: Η ζεστή βοηθά τα ελαστικά

Φυσικά, διαφορές υπάρχουν και στα ελαστικά , το σημείο επαφής των οχημάτων με το οδόστρωμα.  Κατά τους χειμερινούς μήνες και όταν υπάρχουν χαμηλότερες θερμοκρασίες φέρνουν τη συστολή του αέρα στο εσωτερικό του ελαστικού, με αποτέλεσμα να μειώνεται η πίεση του ελαστικού και να αυξάνεται η αντίσταση κύλισης. Αντιθέτως, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και τις περιόδους με τις μεγάλες ζέστες, η αντίσταση κύλισης βελτιώνεται και η κατανάλωση πέφτει.

Όταν η άνεση «τρώει» την οικονομία

Το είπαμε και παραπάνω, η χρήση του air condition έχει σημαντική επίδραση στην απόδοση. Ιδίως σε μικρές διαδρομές με έντονη ζέστη, το A/C μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση έως και 25%. Μάλιστα, η επίδραση αυτή είναι ακόμη πιο αισθητή σε ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, όπου η λειτουργία του κλιματισμού καταναλώνει μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας, μειώνοντας έτσι την αυτονομία.

Ακόμη και το άνοιγμα των παραθύρων συμβάλλει αρνητικά, αφού αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση. Όπως είδαμε, μεγαλύτερη αντίσταση σημαίνει αυξημένη προσπάθεια από τον κινητήρα, άρα μεγαλύτερη κατανάλωση.

 

 

 

Exit mobile version