Site icon TheCars.gr

Πόσα χιλιόμετρα μπορείς να κάνεις όταν σου έχει ανάψει το λαμπάκι για την βενζίνη;

βενζίνη

123rf

Αυτοκίνητο και βενζίνη: Πόσα περίπου χιλιόμετρα μπορείς να κάνεις με τη ρεζέρβα του καυσίμου;

Είτε σε ένα ταξίδι στην επαρχεία, όπου ξέχασες να ελαττώσεις ταχύτητα για να κάνεις στάση στο πρατήριο σκεπτόμενος ότι θα βάλεις καύσιμο στο επόμενο που θα βρεις και εν τέλει ανακάλυψες ότι το επόμενο είναι πολύ πιο μακριά από ότι νόμιζες, είτε σε μια δύσκολη εβδομάδα στην δουλεία που δεν βρήκες χρόνο να σταματήσεις για βενζίνη και τώρα είσαι στα τελευταία της ρεζέρβας, οι περισσότεροι οδηγοί έχει χρειαστεί να τεστάρουμε στην πράξη πόσα περίπου χλμ. μπορεί να βγάζει η ρεζέρβα του καυσίμου. 

Βέβαια, σε αυτό το ερώτημα δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση. Κάθε αυτοκίνητο έχει διαφορετικό ρεζερβουάρ, καίει διαφορετικά το καύσιμο, επομένως είναι λογικό να υπάρχουν και διαφορές στα πόσα χλμ. κάνει αφού ανάψει το λαμπάκι του καυσίμου.

Παράλληλα και οι οδηγικές συνθήκες επηρεάζουν τα πόσα χλμ. κάνει το αυτοκίνητο με την ρεζέρβα.

Αν είσαι καλός στο να κάνεις οικονομική οδήγηση, να κάνεις καλή διαχείριση της φόρας που αναπτύσσει το αυτοκίνητο κάθε φορά που πατάς το γκάζι και δεν χαραμίζεις το καύσιμο σε απότομες αυξομειώσεις, ταχύτητας τότε λογικό είναι η ρεζέρβα να βγάλει περισσότερα χλμ.

Με την ίδια λογική και το είδος της διαδρομής που θα κάνεις θα επηρεάσει το πόσο θα βγάλει η ρεζέρβα. Η οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο θα έχει διαφορές από οδήγηση σε βουνό με δύσκολες ανηφόρες που πρέπει να έχει συνεχώς πατημένο το πόδι στο γκάζι.

Κατανοώντας το πως λειτουργεί η ρεζέρβα του αυτοκινήτου

Ο υπολογιστής του αυτοκινήτου υπολογίζει συνεχώς το επίπεδο του καυσίμου που υπάρχει στο ρεζερβουάρ για να σου βγάλει την απόσταση που μπορείς να κάνεις μέχρι αυτό να αδειάσει. Ο υπολογισμός αυτός γίνεται με βάση το πόσα λίτρα υπάρχουν στο ρεζερβουάρ και τη πιο πρόσφατη μέση κατανάλωση σου. Όπως είπαμε, οι οδηγικές συνθήκες, αφού επηρεάζουν τη μέση κατανάλωση σου, τότε θα επηρεάζουν και το πόσο ακόμα μπορεί να σου βγάλει η ρεζέρβα.

Έτσι, αν η ρεζέρβα σου έχει βγάλει 80 χλμ. σε ήρεμο crusing σε αυτοκινητόδρομο για παράδειγμα, μην είσαι τόσο σίγουρος ότι θα σου βγάλει τα ίδια χλμ. σε συνθήκες κίνησης με συνεχή σταμάτα-ξεκίνα ή σε ανέβασμα σε βουνό για παράδειγμα. 

Βάλε και ότι οι σένσορες, όπως ανακοινώνουν οι ίδιες οι εταιρείες, έχουν περίπου 15% πιθανότητα να υπολογίσουν κάτι λάθος, τότε αν δεν θες να ακινητοποιηθείς και να παίρνεις την οδική βοήθεια, είναι σημαντικό να είσαι προσεκτικός και να μην υπερεκτιμάς το πόσα χλμ. μπορείς να κάνεις με άδειο(ή σχεδόν άδειο) ρεζερβουάρ.

Το παράδειγμα των 80 χλμ. που αναφέραμε παραπάνω δεν ήταν τυχαίο. Οι εταιρείες συνήθως συμφωνούν πως η ρεζέρβα στο καύσιμο συνήθως μπορεί να σου βγάλει αυτά τα 80 χλμ. για να εξασφαλίσει ότι το αυτοκίνητο δεν θα ακινητοποιηθεί όταν δεν βρίσκεις πρατήριο (αν και αυτό το νούμερο μπορεί να επηρεαστεί από τους εξωτερικούς παράγοντες, όπως είδαμε).

Αυτό που πρέπει να καταλάβουν όλοι οι οδηγοί, όμως, είναι ότι τα έξτρα αυτά 80 χλμ. δεν αποτελούν μέρος της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ. Αποτελούν απλώς τη ρεζέρβα, για χρήση έκτακτης ανάγκης και δεν πρέπει να συγχέεται ως ένα έξτρα ρεζερβουάρ που μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάθε φορά που βαριέσαι να πας να βάλεις καύσιμο.

Το τεράστιο ρίσκο του να οδηγείς χωρίς βενζίνη

Η οδήγηση με χαμηλή τη στάθμη του καυσίμου στο ρεζερβουάρ μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για το αυτοκίνητο σου. Το ντεπόζιτο του καυσίμου κρατάει στο πυθμένα του διάφορα στοιχεία, όπως βρωμιά, σκουριά και διάφορα υπολείμματα της βενζίνης. Όταν, λοιπόν, είναι άδειο(ή αδειάζει), η αντλία καυσίμου θα τραβήξει μαζί με την λιγοστή βενζίνη και όλες αυτές τις επικίνδυνες ουσίες, με αποτέλεσμα να προκαλέσουν μεγάλη ζημιά στον κινητήρα και ειδικά στα παλαιότερα οχήματα. Για παράδειγμα, όλο αυτό το μείγμα μπορεί να καθίσει και να φράξει το φίλτρο καυσίμου καθώς και τα μπεκ.

Πέρα από αυτό, όταν το ρεζερβουάρ αδειάζει και η αντλία προσπαθεί να φέρει καύσιμο για να το στείλει στον κινητήρα, τότε θα μαζέψει και αέρα, αλλάζοντας με καταστροφικές συνέπειες την αναλογία αέρα-καυσίμου που πρέπει να υπάρχει στον θάλαμο καύσης για την σωστή εκκίνηση του κινητήρα.

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε το ρίσκο ασφαλείας που μπορεί να ενέχει η οδήγηση χωρίς ικανοποιητική ποσότητα καυσίμου στο αυτοκίνητο, ειδικά σε υψηλότερες ταχύτητες. Αν η ρεζέρβα αδειάζει ξαφνικά ενώ κινείσαι σε γρήγορες ταχύτητες και έχεις αυτοκίνητα γύρω σου και κόντα σου, τότε τα αποτελέσματα μπορεί να είναι τρομακτικά. Όταν ένα αυτοκίνητο σβήνει εν κίνηση και δεν μπορεί να ανάψει ξανά, τότε επηρεάζεται και το τιμόνι και τα φρένα, άλλωστε.

Συμπέρασμα; Πρέπει να είσαι πάντα προσεκτικός με το επίπεδο του καυσίμου και να μην υπολογίζεις στην ρεζέρβα, αν δεν είναι κάτι έκτακτο.

 

 

 

Exit mobile version