Site icon TheCars.gr

Που μπορεί να σε «κλέψει» ο μηχανικός σου στο συνεργείο; 10 σημεία που πρέπει να προσέχεις πάντα όταν το πας το αμάξι για επισκευή

μηχανικός

123rf

Μηχανικός και απάτες: Μάθε τι να προσέχεις πάντα πριν πας στο συνεργείο.

Αν το αυτοκίνητο σου σου έχει βγάλει έστω και ένα μικρό θέμα, είναι πολύ πιθανό να έχεις βρεθεί απέναντι σε έναν μηχανικό που περισσότερο προσπαθεί να σε ξεγελάσει παρά να διορθώσει το πρόβλημα του αυτοκινήτου και να σε εξυπηρετήσει.

Μάλιστα, είναι ένα συχνό φαινόμενο που το έχουμε κάνει σχεδόν στερεότυπο, με τους συγκεκριμένους επιτήδειους να «χαλάνε το όνομα» μιας ειδίκευσης που έχει και πολύ καλούς και τίμιους επαγγελματίες. Παρά το γεγονός είτε έχουμε ακούσει από κάποιον γνωστό μας ή έχουμε ζήσει οι ίδιοι από πρώτο χέρι μια τέτοια ιστορία, δεν πρέπει να ξεχνάμε  ότι  πλειονότητα των επαγγελματιών στον χώρο είναι τίμιοι και παρέχουν ουσιαστικές υπηρεσίες.

Δεν προσπαθούμε, βέβαια, να πούμε ότι δεν λείπουν και εκείνοι που εκμεταλλεύονται αυτή την ασυμμετρία γνώσης και ελέγχου σε σχέση με τον απλό οδηγό για ίδιον όφελος. 

Οι μηχανικοί αυτοκινήτων, άλλωστε, κατέχουν εξειδικευμένη τεχνογνωσία, χρησιμοποιούν εξειδικευμένα εργαλεία και έχουν συχνά τη δύναμη να ορίζουν τι γίνεται στο όχημά σου, χωρίς να μπορείς εύκολα να το επαληθεύσεις. Εκεί ποντάρουν αυτοί που θέλουν να εκμεταλλευτούν τους πελάτες τους. Και αν και σίγουρα το μεγαλύτερο όπλο σου είναι η έρευνα, ώστε να βρεις από πριν, τους καλύτερους και πιο τίμιους μηχανικούς στην περιοχή σου, υπάρχουν και μερικά πράγματα για τα οποία πρέπει να έχεις πάντα το νου σου όταν πας το αμάξι συνεργείο. 

Που μπορεί να σε «κλέψει» ο μηχανικός σου στο συνεργείο; 10 σημεία που πρέπει πάντα να προσέχεις

1. Υπερχρέωση για εξαρτήματα και εργατικά

Η πιο απλή, αλλά και πιο συχνή απάτη. Οι μηχανικοί χρεώνουν για εργασία και ανταλλακτικά , κάτι το λογικό, έτσι βιοπορίζονται. Το πρόβλημα είναι ότι, επειδή δεν βλέπεις τι κάνουν και πόσο χρόνο παίρνει κάθε εργασία, υπάρχει χώρος για εκμετάλλευση. Κάποιος μπορεί να σου πει ότι χρειάζονται τέσσερις ώρες δουλειά ενώ στην πραγματικότητα αρκούν δύο ή τρεις.

Επιπλέον, τα ανταλλακτικά συχνά πωλούνται με υπερβολικό περιθώριο κέρδους. Γι’ αυτό, πριν συμφωνήσεις σε επισκευή, έλεγξε online τιμές ανταλλακτικών και ρώτα για τον χρόνο που συνήθως απαιτεί η συγκεκριμένη εργασία.

2. Εργασίες χωρίς τη συγκατάθεσή σου

Μερικά συνεργεία ξεκινούν εργασίες χωρίς να έχεις δώσει ρητή έγκριση και στο τέλος σου ζητούν να πληρώσεις για να πάρεις πίσω το όχημά σου, μαζί με τις έξτρα εργασίες που δεν ήθελες. Αυτό είναι παράνομο, καθώς χωρίς εντολή, δεν έχουν κανένα δικαίωμα να προχωρήσουν σε εργασία. Αν γίνει αυτό, μπορείς να επικοινώνησες με νομικό σύμβουλο, καταναλωτική αρχή ή αρμόδιους του Υπουργείο Μεταφορών. Σε κάθε περίπτωση, η πιο ασφαλής επιλογή που έχεις είναι να κάνεις καλή έρευνα και να προσέχεις σε τι συμφωνείς.

3. Άσκοπες ή δευτερεύουσες επισκευές που παρουσιάζονται ως επείγουσες

Είναι αρκετά σύνηθες ο μηχανικός να εντοπίζει και άλλα «προβλήματα», πέρα από εκείνα για τα οποία πήγες. Αν όμως σου λέει, π.χ., ότι ενώ πήγες για τακάκια χρειάζεται και καθαρισμός μπεκ ή αλλαγή αισθητήρα λάμδα, κράτα μικρό καλάθι. Αν δεν είναι σχετικό άμεσα με το πρόβλημα, ζήτησε δεύτερη γνώμη. Σίγουρα, μην τον αφήσεις να προχωρήσεις σε εργασίες χωρίς την συγκατάθεση σου, καταλήγοντας να πληρώνεις για εργασίες που δεν χρειαζόντουσαν.

4. Άρνηση να απαντήσουν σε ερωτήσεις

Ένας καλός μηχανικός, όπως και κάθε καλός επαγγελματίας, δεν έχει τίποτα να κρύψει. Αν νιώθεις ότι σε αποφεύγει ή δεν θέλουν να εξηγήσει με απλά λόγια και αναλυτικά τι σκοπεύει να κάνει, μάλλον κάτι δεν πάει καλά. Έχεις κάθε δικαίωμα να καταλάβεις τι πληρώνεις και γιατί, όποτε αν δεν στο επιτρέψει, καλό είναι να ψάξεις για νέο μηχανικό.

5. Καταιγισμός τεχνικών όρων χωρίς εξηγήσεις

Ορισμένοι μηχανικοί χρησιμοποιούν περίπλοκη ορολογία σκόπιμα, ώστε να σε μπερδέψουν και να παρουσιάσουν μια εργασία ως πολύπλοκη ή απαραίτητη, ενώ  στην πραγματικότητα δεν είναι. Ζήτησε απλή εξήγηση. Αν δεν μπορούν να την δώσουν, πιθανόν να προσπαθούν να σε παραπλανήσουν.

6. «Ξαφνική» ανάγκη αντικατάστασης φίλτρου αέρα

Μια κλασική απάτη που έχει τύχει σε πολλούς: σου δείχνουν ένα βρόμικο φίλτρο (που μπορεί να μην είναι καν από το δικό σου αυτοκίνητο) και λένε ότι πρέπει να αλλαχθεί αμέσως. Αν δεν πήγες στο συνεργείο για κάτι σχετικό με το σύστημα εισαγωγής αέρα, αυτή η παρέμβαση δεν έχει κανέναν λόγο να γίνει. Απόφυγέ την.

7. Άρνηση επιστροφής των παλιών ανταλλακτικών

Όλα τα μέρη του αυτοκινήτου σου (πριν και μετά την επισκευή) είναι δικά σου. Αν ζητήσεις να σου επιστραφεί ένα παλιό εξάρτημα και αρνηθούν, πιθανόν δεν το άλλαξαν ποτέ. Με την απαίτηση να δεις τα παλιά εξαρτήματα επιβεβαιώνεις ότι έγινε η εργασία.

8. Αντικατάσταση σπάνιων ή δύσκολα προσβάσιμων εξαρτημάτων

Αν σου λένε ότι χρειάζεται αλλαγή σε μέρη που δεν γνωρίζεις ,όπως ρουλεμάν, ψαλίδια, βάσεις κινητήρα κ.ο.κ., να είσαι υποψιασμένος. Αν δεν είχες πρόβλημα με αυτά, είναι πιθανό να πρόκειται για υπερβολική ή εντελώς άστοχη διάγνωση. Πάντα να ζητάς δεύτερη γνώμη.

9. Χρήση πλαστών ανταλλακτικών

Η αγορά ψεύτικων εξαρτημάτων είναι τεράστια και η τοποθέτηση ενός μη γνήσιου, προβληματικού εξαρτήματος μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλειά σου. Τα φτηνά αντίγραφα δεν έχουν τις ίδιες προδιαγραφές με τα γνήσια και μπορεί να αποτύχουν κρίσιμα, ειδικά αν μιλάμε για αερόσακους, φρένα ή ζώνες ασφαλείας. Ζήτησε αποδείξεις γνησιότητας ή επέμεινε σε επώνυμα, ελεγμένα εξαρτήματα.

10. Πρόταση για απλή συμπλήρωση λαδιών αντί για διάγνωση διαρροής

Αν ένας μηχανικός σου πει ότι «λείπει λίγο λάδι και θα το συμπληρώσουμε», χωρίς να εξετάσει γιατί λείπει, αυτό είναι τουλάχιστον προχειρότητα  και πιθανόν προσπάθεια εξαπάτησης. Η απώλεια λαδιών δείχνει διαρροή και πρέπει να εντοπιστεί η αιτία. Και, φυσικά, η συμπλήρωση λαδιού είναι κάτι  που μπορείς να κάνεις και μόνος σου.

Συμπέρασμα:
Η καλύτερη άμυνά σου είναι η γνώση. Ενημερώσου για την εργασία που χρειάζεται το αυτοκίνητό σου, αναζήτησε online πληροφορίες, πάρε δεύτερες γνώμες, και πάντοτε ζήτα αναλυτικά πληροφορίες για τις εργασίες που θα γίνουν και να δεις τα παλιά ανταλλακτικά.

 


Την Κυριακή 25/5/2025, έχουμε ραντεβού στο περίπτερο. Μαζί με την εφημερίδα Realnews θα αποκτήσετε και το Αυθεντικό Ένθετο για το Αυτοκίνητο με την υπογραφή του Σπύρου Ρέκκα. Η πολυσέλιδη έκδοση περιλαμβάνει όλα όσα πρέπει να γνωρίζει ο υποψήφιος αγοραστής αυτοκινήτου για τα νέα μοντέλα της ελληνικής αγοράς. Το Αυθεντικό Ένθετο για το Αυτοκίνητο περιλαμβάνεται και στην απλή έκδοση της εφημερίδας Realnews. Καλή ανάγνωση!
Exit mobile version