Site icon TheCars.gr

Το επιστημονικά τεκμηριωμένο κόλπο που δροσίζει άμεσα το αυτοκίνητο χωρίς κλιματισμό

κλιματισμό

123rf

Έχεις παρατηρήσει ότι το αυτοκίνητο σου καίει πολύ παραπάνω όταν ανοίγεις το κλιματισμό και θες να βρεις εναλλακτική. Δες πως  μπορείς να χρησιμοποιείς την…ρευστοδυναμική για να δροσίζεις την καμπίνα του αυτοκινήτου σου

Βρισκόμαστε στην καρδία του καλοκαιριού και έτσι τα 40άρια και οι καύσωνες έχουν ήδη γίνει…  καθημερινό σχεδόν φαινόμενο, κάτι που μας επηρεάζει ιδιαίτερα στις διαδρομές μας με το αυτοκίνητο. Αν και ο κλιματισμός στην καμπίνα θεωρείται πλέον απαραίτητος, δεν είναι πάντα η ιδανική λύση, είτε γιατί στα παλαιότερα αυτοκίνητα δεν λειτουργεί σωστά και χρειάζεται συντήρηση είτε γιατί θέλεις να αποφύγεις την υπερκατανάλωση καυσίμου. Βέβαια, και τα ανοικτά παράθυρα ανεβάζουν την κατανάλωση αφού στις υψηλότερες ταχύτητες (πάνω από 70 χλμ./.ώρα) επηρεάζουν την αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου.

Ωστόσο, υπάρχουν εναλλακτικές… που μάλλον δεν ήξερες ότι έχεις.

Η τεχνική που παρουσιάζουμε προέρχεται από τη YouTuber @fryrsquared και είναι ιδιαίτερα χρήσιμη όταν μπαίνεις στο αυτοκίνητο και η ζέστη στο εσωτερικό είναι αποπνικτική. Αντί να περιμένεις να ενεργοποιηθεί ο κλιματισμός, μπορείς να δράσεις αμέσως με τον εξής απλό χειρισμό:

Πρώτα, άνοιξε το πίσω δεξί παράθυρο (στη θέση του συνοδηγού), μετά βγες από το όχημα και έπειτα κούνησε επανειλημμένα την πόρτα του οδηγού, σαν να τη χρησιμοποιείς ως βεντάλια.

Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια ζώνη χαμηλής πίεσης που τραβά προς τα έξω τον θερμό αέρα από το εσωτερικό. Παράλληλα, ο καθαρός αέρας από το ανοιχτό παράθυρο εισέρχεται, ρίχνοντας άμεσα τη θερμοκρασία στην καμπίνα. Πρόκειται για ένα απλό αλλά εντυπωσιακό παράδειγμα της εφαρμογής των βασικών αρχών της ρευστοδυναμικής , του κλάδου της φυσικής που ασχολείται με την κίνηση των υγρών και αερίων.

Cooling down a hot car - with science

Εναλλακτικοί τρόποι να δροσίσεις το αυτοκίνητο χωρίς κλιματισμό

Το παραπάνω κόλπο μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό, αλλά φυσικά υπάρχουν κι άλλες, πιο παραδοσιακές πρακτικές.

Μια από αυτές είναι να χρησιμοποιήσεις τη λειτουργία «εξωτερικού αέρα» του αερισμού του οχήματος. Μέσω αυτής, το σύστημα ανεμιστήρα φέρνει αέρα απ’ έξω, αντικαθιστώντας τον θερμό αέρα της καμπίνας. Όταν η θερμοκρασία στο εσωτερικό πέσει λίγο, μπορείς να ενεργοποιήσεις τη λειτουργία «ανακύκλωσης», ώστε να κυκλοφορεί πλέον ο πιο δροσερός αέρας εντός του οχήματος.

Φυσικά, μπορείς να ακολουθήσεις την…πεπατημένη και απλώς να ανοίξεις όλα τα παράθυρα. Αυτό επιτρέπει στον θερμό αέρα να διαφύγει γρήγορα, ενώ η κίνηση του οχήματος φέρνει νέο, δροσερό αέρα από το περιβάλλον. Όπως είπαμε, θα υπάρχει και η ανάλογη αύξηση στην κατανάλωση.

Τέλος,ως μέτρο πρόληψης, προσπάθησε να παρκάρεις το αυτοκίνητο σε σκιερά σημεία και να αφήνεις λίγο ανοιχτά τα παράθυρα(όταν αυτό είναι δυνατόν, βρίσκεσαι δηλαδή σε ασφαλές σημείο). Με αυτόν τον τρόπο περιορίζεται η άνοδος της θερμοκρασίας όταν το όχημα παραμένει σταθμευμένο στον ήλιο.

 

Exit mobile version