Υγρό φρένου: 7 σημάδια και αιτίες χαμηλής στάθμης υγρών φρένων (και τι συμβαίνει αν τελειώσουν) – Όσα πρέπει να γνωρίζεις
Τα υγρά φρένων είναι κρίσιμα για την ασφάλειά σου, καθώς επιτρέπουν στα φρένα να λειτουργούν σωστά. Αν λερωθούν ή πέσουν σε χαμηλά επίπεδα, μειώνεται η αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος, ενώ αν τελειώσουν τελείως, τα φρένα μπορεί να αποτύχουν εντελώς.
1. Χαμηλή στάθμη στο δοχείο
Το πιο ξεκάθαρο σημάδι είναι να ελέγξεις το δοχείο των υγρών φρένων κάτω από το καπό. Αν η στάθμη είναι κάτω από την ένδειξη Full, χρειάζονται συμπλήρωση. Επίσης, αν το χρώμα των υγρών είναι σκούρο καφέ ή μαύρο, σημαίνει ότι είναι λερωμένα και θέλουν αλλαγή.
2. Προειδοποιητικό φως στο ταμπλό
Ένα κόκκινο ή πορτοκαλί εικονίδιο με θαυμαστικό μπορεί να υποδεικνύει πρόβλημα με τα φρένα, μεταξύ αυτών και χαμηλά υγρά. Αν δεν έχεις ξεχάσει το χειρόφρενο, τότε χρειάζεται περαιτέρω έλεγχος.
3. Περίεργη αίσθηση στο πεντάλ
Αν το πεντάλ φαίνεται σκληρό, “σπογγώδες” ή βυθίζεται πολύ εύκολα, μπορεί να ευθύνονται χαμηλά ή βρώμικα υγρά. Σε τέτοια περίπτωση, σταμάτα με ασφάλεια και έλεγξε το δοχείο.
4. Αυξημένος χρόνος ακινητοποίησης
Αν νιώθεις ότι το αυτοκίνητο αργεί να σταματήσει, ίσως τα υγρά έχουν υπερθερμανθεί ή μειωθεί η στάθμη τους. Πρόκειται για φαινόμενο γνωστό ως “brake fade”, και μπορεί να συμβεί από έντονο φρενάρισμα ή μεγάλα φορτία.
5. Ανομοιόμορφη φθορά τακακιών
Αν τα τακάκια δεν εφαρμόζουν σωστά ή κάποια φθείρονται γρηγορότερα από άλλα, ίσως υπάρχει ανεπάρκεια υγρών ή πρόβλημα στην κατανομή πίεσης. Αν έχεις βοήθεια, μπορείς να τα ελέγξεις οπτικά.
6. Ήχοι κατά το φρενάρισμα
Τρίξιμο ή τρίψιμο κατά το πάτημα του φρένου δείχνει πρόβλημα. Αν και συνήθως σχετίζεται με φθαρμένα τακάκια, χαμηλά υγρά μπορεί να κάνουν το πρόβλημα χειρότερο.
7. Περίεργες μυρωδιές
Καμένη ή έντονη μυρωδιά όταν φρενάρεις μπορεί να σημαίνει υπερθέρμανση ή διαρροή υγρών φρένων. Αν έχεις αμφιβολίες, πήγαινε άμεσα σε συνεργείο.
Τι να κάνεις αν είναι χαμηλά ή αν το ύγρο έχει τελειώσεσι
- Συμπλήρωσε ή αντικατάστησε τα υγρά άμεσα.
- Άλλαζε τα υγρά κάθε 2 χρόνια ή 60.000 περίπου χλμ.
- Αν υπάρχει διαρροή από σωλήνες, πας για αντικατάσταση.