Ηνωμένο Βασίλειο: οι αρνητικές επιπτώσεις της αναβολής

Ηνωμένο Βασίλειο: οι αρνητικές επιπτώσεις της αναβολής

Επιστολή μιας ομάδας περιβαλλοντικών ΜΚΟ, μεταξύ των οποίων οι Transport & Environment, Campaign for Better Transport και Greenpeace UK, καταδίκασε τα σχέδια της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου να μεταθέσει την απαγόρευση πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων για μετά το 2030.

Μία τέτοια αναβολή θα αποδιοργάνωνε τις βιομηχανίες που έχουν ήδη προβεί σε κρίσιμες επενδύσεις, παρέχοντας ταυτόχρονα πρώτες ύλες και αναπτύσσοντας υποδομές με στόχο την ευρύτερη διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Εδώ και χρόνια οι βιομηχανίες αυτοκινήτων, μπαταριών και υποδομών φόρτισης πραγματοποιούν στρατηγικές επενδύσεις και εφαρμόζουν σχέδια για την ομαλή μετάβαση του στόλου οχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου σε ένα ηλεκτρικό μέλλον. Αλλαγές της τελευταίας στιγμής καταστρέφουν τα εν λόγω σχέδια, εκθέτοντας βασικές επενδυτικές αποφάσεις σε άνευ λόγου χάος και αβεβαιότητα.

Η απαγόρευση της πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το 2030 σε συνδυασμό με την υποχρεωτική κυκλοφορία οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων είναι το μεγαλύτερο μέτρο μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη στρατηγική Net Zero της κυβέρνησης.

Η μετάθεση για το 2035 ανοίγει μια τεράστια τρύπα σε κάθε σοβαρή προσπάθεια επίτευξης καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050 και λόγω του νομικά δεσμευτικού χαρακτήρα του στόχου, η εξοικονόμηση εκπομπών θα πρέπει να αναζητηθεί αλλού.

Οι ισχυρισμοί ότι η κυβέρνηση είχε την πρόθεση να μην «χρεοκοπήσει τον βρετανικό λαό» για χάρη του Net Zero αναλύθηκαν επίσης εξονυχιστικά στην επιστολή. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο οικονομικά στη χρήση τους από τα οχήματα βενζίνης και diesel, το αρχικό κόστος αναμένεται να μειωθεί σημαντικά τα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια, συν το γεγονός ότι οι περισσότεροι προμηθεύονται τα οχήματά τους από την αγορά των μεταχειρισμένων. Ως εκ τούτου το μεγαλύτερο μέρος του καταναλωτικού κοινού δεν θα επηρεαζόταν άμεσα από την απαγόρευση του 2030.

Οι ομάδες ολοκληρώνουν την επιστολή κάνοντας έκκληση προς την κυβέρνηση να αποφύγει ένα ιστορικό και μνημειώδες λάθος με την μετάθεση της σχετικής ημερομηνίας για μετά το 2030, ζητώντας παράλληλα τη δέσμευσή της προκειμένου να βοηθήσει τις βιομηχανίες να υλοποιήσουν στο ακέραιο τα σχέδιά και να παραμείνει το Ηνωμένο Βασίλειο ηγέτης στον τομέα της προστασίας του κλίματος.


About the author


Δείτε επίσης

Τι σημαίνει όταν η μπαταρία του αυτοκινήτου αρχίζει να βγάζει καπνό

Τι σημαίνει όταν η μπαταρία του αυτοκινήτου αρχίζει να βγάζει καπνό

Audi: Ο μοναδικός τρόπος που χρησιμοποίει την τεχνητή νοημοσύνη – Εκεί που σίγουρα δεν περιμένες

Audi: Ο μοναδικός τρόπος που χρησιμοποίει την τεχνητή νοημοσύνη – Εκεί που σίγουρα δεν περιμένες

Νέo Citroen 2CV; Τεράστιες δυνατότητες, τεράστια και τα ρίσκα

Νέo Citroen 2CV; Τεράστιες δυνατότητες, τεράστια και τα ρίσκα

Η «super ζώνη» της Volvo μεταμορφώνει την ασφάλεια στο αυτοκίνητο

Η «super ζώνη» της Volvo μεταμορφώνει την ασφάλεια στο αυτοκίνητο

Μικρό, υβριδικό, το ταχύτερο της κατηγορίας του και με κατανάλωση κοντά στα 4 λίτρα: MG3 Hybrid+

Μικρό, υβριδικό, το ταχύτερο της κατηγορίας του και με κατανάλωση κοντά στα 4 λίτρα: MG3 Hybrid+

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί