Ο λόγος για τον οποίο δεν πρέπει ποτέ να βάζετε βενζίνη με το αυτοκίνητό σας σε λειτουργία

Ο λόγος για τον οποίο δεν πρέπει ποτέ να βάζετε βενζίνη με το αυτοκίνητό σας σε λειτουργία

Σβήστε το αυτοκίνητό σας όταν είστε στο βενζινάδικο, διαφορετικά θα εκραγεί. Εκτός από το να μην βάλετε πετρέλαιο στο βενζινοκίνητο αυτοκίνητό σας, είναι το πρώτο μάθημα που μαθαίνετε όταν κάθεστε πίσω από το τιμόνι. Ενώ είναι σύντομο, το μάθημα αυτό προκαλεί φόβο σε σχεδόν κάθε καρδιά νεαρού οδηγού, διασφαλίζοντας ότι κάθε αυτοκίνητο στο βενζινάδικο είναι σβηστό – αλλά πόσο αληθινό είναι αυτό πραγματικά;

Δεν πρέπει ποτέ να αφήνετε το αυτοκίνητό σας αναμμένο όταν βάζετε βενζίνη, οπότε ας ξεκαθαρίσουμε αυτό πρώτα. Όταν το όχημά σας λειτουργεί, παράγει θερμότητα και ηλεκτρισμό, τα οποία είναι τα τελευταία πράγματα που θα θέλατε να έρθουν σε επαφή με τη βενζίνη, η οποία είναι εξαιρετικά εύφλεκτη. Ενώ τα βενζινάδικα χρησιμοποιούν έναν έξυπνο τρόπο για να κλείνουν τις μάνικες της αντλίας, εξακολουθούν να καλύπτονται από σωματίδια βενζίνης που θα μπορούσαν εύκολα να αναφλεγούν.

Δεν είναι μεν σίγουρη συνταγή για καταστροφή, αλλά το μόνο που χρειάζεται είναι μια περίπτωση όπου αυτοί οι ατμοί θα έρθουν σε επαφή με τον καταλυτικό μετατροπέα που παράγει θερμότητα. Παρομοίως, οποιοδήποτε ηλεκτρικό πρόβλημα, όπως ένα ελαττωματικό μπουζί, θα μπορούσε εύκολα να δημιουργήσει σπινθήρα και να αναφλέξει τους ατμούς βενζίνης. Έτσι, εκτός εάν γνωρίζετε την ακριβή κατάσταση κάθε τμήματος του αυτοκινήτου σας – κάτι που είναι απίθανο – θα πρέπει πάντα να σβήνετε το όχημά σας πριν βάλετε βενζίνη.

Άλλα πράγματα που πρέπει να αποφεύγετε όταν βάζετε βενζίνη

Παρόλο που το να σβήσετε το αυτοκίνητό σας είναι αναμφισβήτητα το νούμερο ένα πράγμα που πρέπει να κάνετε πριν βάλετε βενζίνη, υπάρχουν πολλές άλλες ενέργειες που δεν πρέπει να κάνετε στο βενζινάδικο για να αποφύγετε μια φλεγόμενη έκρηξη.

Μην μπαίνετε και μην βγαίνετε επανειλημμένα από το όχημά σας. Όπως και το να αφήσετε το αυτοκίνητο αναμμένο, έτσι και αυτή η ενέργεια αυξάνει τον στατικό ηλεκτρισμό. Στη χειρότερη περίπτωση, ο ηλεκτρισμός θα μπορούσε να περάσει από το χέρι σας στην αντλία βενζίνης, προκαλώντας σπινθήρα και ανάφλεξη της βενζίνης.

Σε μια μελέτη του 2010, το Ινστιτούτο Πετρελαϊκού Εξοπλισμού διαπίστωσε ότι η συσσώρευση στατικού ηλεκτρισμού από την επανεισδοχή σε όχημα προκάλεσε σχεδόν το 50% των πυρκαγιών σε βενζινάδικα που μελέτησαν. Έτσι, ενώ όλοι γνωρίζουν να σβήνουν το αυτοκίνητό τους πριν βάλουν βενζίνη, το να μπαίνετε και να βγαίνετε από το όχημά σας μπορεί να είναι εξίσου – αν όχι περισσότερο – επικίνδυνο. Για να το αποφύγετε αυτό, αγγίξτε μια μεταλλική επιφάνεια πριν αρπάξετε την αντλία, καθώς θα εκφορτίσει τυχόν εναπομείναντα στατικό ηλεκτρισμό.

Αποσυνδέοντας τυχόν εξαρτήματα φόρτισης θα διασφαλίσετε επίσης ότι το αυτοκίνητό σας δεν παράγει ηλεκτρισμό κατά τον ανεφοδιασμό με καύσιμα. Αυτό μπορεί εύκολα να παραβλεφθεί, αλλά ακόμη και με το όχημα σβηστό, ορισμένα εξαρτήματα – ιδιαίτερα εκείνα με φθαρμένα καλώδια – συνεχίζουν να αποθηκεύουν ενέργεια μέσα τους. Ενώ είναι αρκετά απίθανο να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα, δεν βλάπτει να είστε προσεκτικοί.

Δείτε επίσης

Τι σημαίνει όταν η μπαταρία του αυτοκινήτου αρχίζει να βγάζει καπνό

Τι σημαίνει όταν η μπαταρία του αυτοκινήτου αρχίζει να βγάζει καπνό

Audi: Ο μοναδικός τρόπος που χρησιμοποίει την τεχνητή νοημοσύνη – Εκεί που σίγουρα δεν περιμένες

Audi: Ο μοναδικός τρόπος που χρησιμοποίει την τεχνητή νοημοσύνη – Εκεί που σίγουρα δεν περιμένες

Νέo Citroen 2CV; Τεράστιες δυνατότητες, τεράστια και τα ρίσκα

Νέo Citroen 2CV; Τεράστιες δυνατότητες, τεράστια και τα ρίσκα

Η «super ζώνη» της Volvo μεταμορφώνει την ασφάλεια στο αυτοκίνητο

Η «super ζώνη» της Volvo μεταμορφώνει την ασφάλεια στο αυτοκίνητο

Μικρό, υβριδικό, το ταχύτερο της κατηγορίας του και με κατανάλωση κοντά στα 4 λίτρα: MG3 Hybrid+

Μικρό, υβριδικό, το ταχύτερο της κατηγορίας του και με κατανάλωση κοντά στα 4 λίτρα: MG3 Hybrid+

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί