Υπάρχει συμπλέκτης στα αυτόματα αυτοκίνητα;

Υπάρχει συμπλέκτης στα αυτόματα αυτοκίνητα;

Συμπλέκτης αυτοκινήτου: Υπάρχει συμπλέκτης και σύστημα αποσύμπλεξης σε αυτοκίνητο που διαθέτει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων;

Οι δύο κύριες επιλογές στην μετάδοση σε ένα αυτοκίνητο: Χειροκίνητα και αυτόματα. Τα χειροκίνητα κιβώτια είναι αυτά που έχουμε συνηθίσει οι περισσότεροι οδηγοί, με 5 ή 6 σχέσεις συνήθως, διαθέτουν συμπλέκτη, το οποίο συνεργάζεται με το σασμάν για να πετυχαίνει την κίνηση στο όχημα.

Στα αυτόματα κιβώτια, τα πράγματα αλλάζουν ανάλογα με το τύπος κιβώτιου είναι, άλλα η λογική είναι ότι τα αυτοκίνητα με τα αυτόματα σασμάν λειτουργούν, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να κάνει πολλά για τη μετάδοση.  Συνήθως υπάρχουν τα κουμπιά D(drive), N(Neutral) και R(Reverse).

Ανάλογα το κιβώτιο και το είδος του αυτοκινήτου υπάρχει η πιθανότητα να υπάρχουν και άλλες λειτουργίες. Όλοι γνωρίζουμε πως στα χειροκίνητα πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη για να αποσυμπλέξουμε τα μέρη του κινητήρα και μετά να τον βάλουμε σε άλλη ταχύτητα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.

Συμβαίνει όμως κάτι τέτοιο στον συμπλέκτη; Δεν υπάρχει καθόλου συμπλέκτης, δηλαδή το αυτοκίνητο λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο ή μήπως υπάρχει συμπλέκτης και απλά δεν απαιτείται παρέμβαση του οδηγού; Για να δούμε.

 Συναντάμε συμπλέκτη στα αυτόματα κιβώτια;

Αν και το αυτόματο κιβώτιο δεν διαθέτει παραδοσιακό συμπλέκτη, χρησιμοποιεί έναν μηχανισμό που αναλαμβάνει τη λειτουργία του συμπλέκτη, τον τροχό μεταφοράς ροπής. Αυτός ο μηχανισμός επιτρέπει στο αυτοκίνητο να σταματήσει χωρίς να σβήσει ο κινητήρας, ακριβώς όπως και ο παραδοσιακός συμπλέκτης.

Επιπλέον, στα αυτόματα κιβώτια υπάρχουν και δίσκοι τριβής. Το κιβώτιο ταχυτήτων αναλαμβάνει πλήρως τη διαδικασία των αλλαγών μέσω μηχανικών, υδραυλικών και ηλεκτρικών συστημάτων.

Αν μιλήσουμε για πιο εξελιγμένα συστήματα, τα διπλά κιβώτια ταχυτήτων (DCTs) είναι η νέα γενιά στα αυτόματα κιβώτια. Χρησιμοποιούν δύο συμπλέκτες για ταχύτερη και πιο αποδοτική αλλαγή ταχυτήτων, προσφέροντας απόδοση που ξεπερνά συχνά ακόμα και τα χειροκίνητα κιβώτια.

Πλεονεκτήματα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων

Το αυτόματο κιβώτιο έχει πολλά πλεονεκτήματα που το καθιστούν την ιδανική επιλογή για πολλούς οδηγούς. Πρώτον, η οδήγηση με αυτόματο κιβώτιο είναι πιο άνετη και εύκολη. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να ασχολείται με τον συμπλέκτη και τις αλλαγές ταχυτήτων, κάτι που εξασφαλίζει μια πιο ξεκούραστη οδήγηση. Επιπλέον, η επιτάχυνση είναι καλύτερη σε σύγκριση με τα χειροκίνητα κιβώτια, κυρίως λόγω του τροχού μεταφοράς ροπής, ο οποίος βοηθάει το αυτοκίνητο να επιταχύνει γρηγορότερα από στάση και αυξάνει τη ροπή του κινητήρα.

Για όσους αναζητούν την καλύτερη απόδοση, η επιλογή ενός υψηλής στροφής τροχού μεταφοράς ροπής είναι ιδανική, καθώς προσφέρει ταχύτερη επιτάχυνση και καλύτερη απόδοση σε πιο απαιτητικές συνθήκες οδήγησης. Παρ’ όλα αυτά, για την καθημερινή χρήση και την οδήγηση στην πόλη, το αυτόματο κιβώτιο παραμένει η πιο άνετη και εύκολη λύση.

 

 

 

 

 

Δείτε επίσης

F1: «Ίσως ξεφύγει σύντομα» λέει για Norris-Piastri ο Rosberg

F1: «Ίσως ξεφύγει σύντομα» λέει για Norris-Piastri ο Rosberg

F1-Red Bull: «Ο Verstappen θα κατακτήσει το πέμπτο του πρωτάθλημα και θα αποσυρθεί στο τέλος του 2025»

F1-Red Bull: «Ο Verstappen θα κατακτήσει το πέμπτο του πρωτάθλημα και θα αποσυρθεί στο τέλος του 2025»

Υγρό φρένου: 7 σημάδια και αιτίες χαμηλής στάθμης  (και τι συμβαίνει αν τελειώσουν)

Υγρό φρένου: 7 σημάδια και αιτίες χαμηλής στάθμης (και τι συμβαίνει αν τελειώσουν)

Τι συμβαίνει αν δεν φορτίζεις ένα plug-in υβριδικό όχημα;

Τι συμβαίνει αν δεν φορτίζεις ένα plug-in υβριδικό όχημα;

Γιατί στάζει νερό από την εξάτμιση του αυτοκινήτου (και είναι φυσιολογικό;)

Γιατί στάζει νερό από την εξάτμιση του αυτοκινήτου (και είναι φυσιολογικό;)

Πώς να ανοίξεις το καπό σε σύγχρονο αυτοκίνητο όταν έχεις νεκρή μπαταρία

Πώς να ανοίξεις το καπό σε σύγχρονο αυτοκίνητο όταν έχεις νεκρή μπαταρία