Πέντε εξαρτήματα αυτοκινήτου που δεν πρέπει να αγοράζονται πότε μεταχειρισμένα

Πέντε εξαρτήματα αυτοκινήτου που δεν πρέπει να αγοράζονται πότε μεταχειρισμένα

Μην αγοράσεις πότε μεταχειρισμένα αυτά τα 5 μέρη.

Η αγορά μεταχειρισμένων ανταλλακτικών αποτελεί συχνή επιλογή για οδηγούς που επιδιώκουν να μειώσουν το κόστος συντήρησης του οχήματός τους.

Σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να είναι καλή ιδέα, αφού μπορείς να βρεις λειτουργικά μέρη σε πολύ καλές τιμές, ενώ για παλαιότερα αυτοκίνητα συχνά αποτελεί η μόνη επιλογή.

Παρά την ευρεία διαθεσιμότητα τέτοιων εξαρτημάτων σε αγορές, συνεργεία και διαδικτυακές πλατφόρμες, όμως, υπάρχουν συγκεκριμένες περιπτώσεις όπου η χρήση καινούριων ανταλλακτικών είναι επιτακτική. 

Για να δούμε τι εννοούμε.

Μην πάρεις πότε μεταχειρισμένα αυτά τα 5 εξαρτήματα αυτοκινήτου.

1. Αερόσακοι

Οι αερόσακοι αποτελούν βασικό στοιχείο του συστήματος παθητικής ασφάλειας ενός οχήματος. Η τοποθέτηση μεταχειρισμένου αερόσακου ενέχει σοβαρούς κινδύνους, καθώς είναι αδύνατο να διαπιστωθεί με βεβαιότητα αν έχει ήδη ενεργοποιηθεί, αν είναι ελαττωματικός ή αν πληροί τις προβλεπόμενες προδιαγραφές ασφαλείας. 

2. Φρένα

Τα εξαρτήματα του συστήματος πέδησης, όπως τα τακάκια, οι δίσκοι, οι δαγκάνες, υφίστανται φυσιολογική φθορά με τη χρήση. Τότε ακριβώς, πρέπει να αλλάζονται πάντα με καινούρια ανταλλακτικά Γιατί; Γιατί οι μεταχειρισμένες μονάδες  ενδέχεται να εμφανίζουν ανομοιόμορφη φθορά ή να πλησιάζουν στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη απόδοση φρεναρίσματος και αυξημένες αποστάσεις ακινητοποίησης. Η αδυναμία γνώσης του ιστορικού χρήσης καθιστά τη χρήση μεταχειρισμένων φρένων εξαιρετικά επικίνδυνη για την ασφάλεια σου.

3. Ελαστικά

Τα ελαστικά είναι το μοναδικό σημείο επαφής του οχήματος με το οδόστρωμα και η κατάστασή τους είναι κρίσιμη για την οδική ασφάλεια. Τα μεταχειρισμένα ελαστικά μπορεί να φέρουν αόρατες ζημιές ή να έχουν υποστεί φθορά που δεν είναι άμεσα ορατή. Επιπλέον, η ηλικία των ελαστικών παίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς το λάστιχο αλλοιώνεται με την πάροδο του χρόνου, ακόμη και αν δεν έχει χρησιμοποιηθεί εκτενώς.

4. Μπαταρίες

Αν και οι μπαταρίες δεν σχετίζονται άμεσα με την ασφάλεια, η αξιοπιστία τους είναι κρίσιμη για την καθημερινή λειτουργία του οχήματος. Η διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας κυμαίνεται συνήθως μεταξύ τριών και πέντε ετών. Μια μεταχειρισμένη μπαταρία, που δεν έχει ελεγχθεί, μπορεί να είναι κοντά στο τέλος της διάρκειας ζωής της, ενέχοντας τον κίνδυνο αιφνίδιας αποφόρτισης και ακινητοποίησης του οχήματος ανά πάσα στιγμή. Οι συνθήκες αποθήκευσης και χρήσης από τον προηγούμενο κάτοχο επηρεάζουν σημαντικά τη μακροχρόνια απόδοση της μπαταρίας.

5. Παρμπρίζ

Η εγκατάσταση μεταχειρισμένου παρμπρίζ ενδέχεται να συνοδεύεται από κρυφές ρωγμές ή φθορές που έχουν υποστεί επισκευή, γεγονός που μπορεί να μειώσει τη δομική του αντοχή. Επιπλέον, η διαδικασία αφαίρεσης ενός παρμπρίζ συχνά προκαλεί μικροζημιές που δεν είναι εύκολα ανιχνεύσιμες. Οι επισκευές, όσο μικρές κι αν είναι, μπορεί να υπονομεύσουν τη συνολική του αποτελεσματικότητα σε περίπτωση σύγκρουσης. Πολλά ασφαλιστικά συμβόλαια και εργοστασιακές εγγυήσεις απαιτούν τη χρήση καινούριων γνήσιων ανταλλακτικών για να παραμείνουν σε ισχύ.

Δείτε επίσης

Πόσο «πράσινα» είναι πραγματικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Πόσο «πράσινα» είναι πραγματικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

F1:Οι 5 βασικοί λόγοι που ο Lewis Hamilton δεν έχει «κουμπώσει» στη Ferrari

F1:Οι 5 βασικοί λόγοι που ο Lewis Hamilton δεν έχει «κουμπώσει» στη Ferrari

Τα 4 πιο κοινά λάθη που κάνουμε όλοι και κάνουμε ζημιά στον κινητήρα

Τα 4 πιο κοινά λάθη που κάνουμε όλοι και κάνουμε ζημιά στον κινητήρα

Γιατί επανεξετάζονται οι κανονισμοί κινητήρων του 2026 στη συνεδρίαση της Επιτροπής F1

Γιατί επανεξετάζονται οι κανονισμοί κινητήρων του 2026 στη συνεδρίαση της Επιτροπής F1

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari