Νέο Peugeot 208 GTi: Το ηλεκτρικό hot hatch επιστρέφει με εντυπωσιακή εμφάνιση και 280 ίππους

Νέο Peugeot 208 GTi: Το ηλεκτρικό hot hatch επιστρέφει με εντυπωσιακή εμφάνιση και 280 ίππους

Peugeot 208:Το όνομα GTi, ένα από τα πιο εμβληματικά στην ιστορία της Peugeot, επιστρέφει, αυτή τη φορά με ηλεκτρική καρδιά και ρετρό επιρροές.

Το ολοκαίνουργιο Peugeot E-208 GTi συνδυάζει την ευελιξία ενός hot hatch με περισσότερη δύναμη και πιο επιθετική εμφάνιση από το ήδη σπορτίφ E-208.

Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στη διάρκεια του 24ωρου αγώνα του Le Mans, και είναι το πρώτο Peugeot που φέρει το λογότυπο GTi από την εποχή του βενζινοκίνητου 208 GTi του 2016. Έκτοτε, η γαλλική εταιρεία χαρακτήριζε τις σπορ εκδόσεις της ως «Peugeot Sport Engineered».

Κινητήρας και επιδόσεις

Peugeot 208
https://www.media.stellantis.com/

Το νέο E-208 GTi είναι σαφές ότι στοχεύει στην κορυφή, τουλάχιστον βάσει αριθμών: ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 280 ίππους και υπερδιπλάσια απόδοση σε σχέση με το θρυλικό 205 GTi της δεκαετίας του ’80.

Η ροπή φτάνει τα 345Nm, με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα, σχεδόν 3,5 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από το απλό E-208. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Το GTi διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον εμπρός άξονα, γεγονός που ενισχύει την πρόσφυση στις στροφές. Επιπλέον, το αυτοκίνητο είναι χαμηλωμένο κατά 30 χιλιοστά, έχει σπορ ανάρτηση με πιο άκαμπτα ελατήρια, ανασχεδιασμένη αντιστρεπτική δοκό πίσω και μεγαλύτερα φρένα εμπρός με κόκκινες τετραπίστονες δαγκάνες.

Ήχος θερμικού μοτέρ;

Για ακόμα πιο δυναμική αίσθηση, η Peugeot Sport αναβάθμισε το σύστημα διεύθυνσης ώστε να είναι πιο άμεσο, ενώ προστέθηκε και «immersive» ηχητική εμπειρία που προσομοιώνει τον ήχο του κινητήρα μέσω των ηχείων, την οποία μπορείς να την ενεργοποιείς ή να την απενεργοποιείς κατά βούληση. Επιπλέον, το Sport drive mode απενεργοποιεί αυτόματα κάποια από τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης για μια πιο «αγνή» αίσθηση οδήγησης.

Peugeot 208
https://www.media.stellantis.com/

Μπαταρία και αυτονομία

Παρότι το E-208 GTi εφοδιάζεται με μεγαλύτερη μπαταρία 54kWh (σε σύγκριση με τις 51kWh του κορυφαίου E-208 GT Premium), η αυτονομία μειώνεται λόγω των αυξημένων επιδόσεων. Συγκεκριμένα, περιορίζεται στα 349 χλμ περίπου, δηλαδή λιγότερη και από το βασικό μοντέλο των 50kWh.

Η φόρτιση παραμένει ίδια με των υπόλοιπων E-208, πράγμα που σημαίνει φόρτιση 20-80% σε λιγότερο από 30 λεπτά, με φόρτιση 100kW σε ταχυφορτιστή,

Σχεδίαση: Ρετρό σπορτίφ

Peugeot 208
https://www.media.stellantis.com/

Η Peugeot περιγράφει το E-208 GTi ως «ένα φιλικό και ταπεινό αυτοκίνητο για εκείνους που ξέρουν». Για τους υπόλοιπους, η εμφάνιση δίνει αρκετές ενδείξεις για τη διαφορετικότητά του.

Το GTi αποκτά νέο εμπρός splitter, διαχύτη πίσω με αγωνιστικού τύπου φως ομίχλης, μεγαλύτερη αεροτομή οροφής και κόκκινες λεπτομέρειες σε σήματα, φώτα και θόλους. Οι 18άρες ζάντες «Hole», είναι ντυμένες με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 και παραπέμπουν εμφανισιακά στις ζάντες του ιστορικού 205 GTi 1.9, ενώ το φαρδύτερο μετατρόχιο χαρίζει πιο «μάχιμη» στάση στο αμάξωμα.

Εσωτερικό και τεχνολογία

Peugeot 208
https://www.media.stellantis.com/

Στο εσωτερικό συνεχίζεται το ρετρό-σπορ μοτίβο με διχρωμία στα καθίσματα, εμπνευσμένη από το 205 GTi 1.9, και επενδύσεις Alcantara για πιο premium αίσθηση. Κόκκινες ραφές, ζώνες, τάπητες, στόμιοι αεραγωγών και φωτισμός ενισχύουν τη σπορ ατμόσφαιρα.

Ο οδηγός έχει πρόσβαση σε ειδικές GTi οθόνες με δεδομένα απόδοσης, ενώ τα GTi λογότυπα σε τιμόνι και μαρσπιέ θυμίζουν ότι δεν πρόκειται για ένα απλό supermini, άλλα για μια ιδιαίτερα δυναμική πρόταση.

 

Πότε έρχεται και πόσο θα κοστίζει

Το νέο Peugeot E-208 GTi αναμένεται να κυκλοφορήσει στα τέλη του 2025. Η τιμή του δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη άλλα αναμένεται να κυμανθεί κοντά στα 41.000 €, δηλαδή ελαφρώς πάνω από το MINI JCW Electric, αλλά κάτω από το Alfa Romeo Junior Veloce, του άμεσου δηλαδή ανταγωνισμού της. Το νέο GTi ηλεκτρικό θα συνοδεύεται από την 8ετή εγγύηση μπαταρίας και οδικής βοήθειας.

 

Δείτε επίσης

Honda Jazz & Crosstar: Η ιαπωνική συνταγή επιτυχίας επιστρέφει ανανεωμένη

Honda Jazz & Crosstar: Η ιαπωνική συνταγή επιτυχίας επιστρέφει ανανεωμένη

Παραίτηση… από το πουθενά: Φεύγει από τη Renault ο CEO της, Luca de Meo

Παραίτηση… από το πουθενά: Φεύγει από τη Renault ο CEO της, Luca de Meo

F1 – Oscar Piastri: «Κρίμα για την ομάδα» η σύγκρουση με Norris – «Όχι ο πιο εύκολος αγώνας» στον Καναδά

F1 – Oscar Piastri: «Κρίμα για την ομάδα» η σύγκρουση με Norris – «Όχι ο πιο εύκολος αγώνας» στον Καναδά

F1 – Norris: «Ήμουν ανόητος, το υπολόγισα λάθος» – Απολογήθηκε για τη σύγκρουση με τον Piastri στον Καναδά

F1 – Norris: «Ήμουν ανόητος, το υπολόγισα λάθος» – Απολογήθηκε για τη σύγκρουση με τον Piastri στον Καναδά

F1 – Canadian GP: Θρίαμβος για Russell – Σύγκρουση μεταξύ Norris και Piastri!

F1 – Canadian GP: Θρίαμβος για Russell – Σύγκρουση μεταξύ Norris και Piastri!

F1:Pole ξανά ο Russell στον Καναδά – Πλήρωσε το λάθος του ο Norris

F1:Pole ξανά ο Russell στον Καναδά – Πλήρωσε το λάθος του ο Norris