Skoda Octavia: Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του δημοφιλούς οικογενειακού μοντέλου της Skoda αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα το 2027, με την τσεχική φίρμα να διατηρεί ωστόσο και τις θερμικές εκδόσεις του Octavia, ώστε να καλύψει ένα ευρύ φάσμα αγοραστών.
Όπως αποκάλυψε ο CEO της Skoda, Klaus Zellmer, κατά τη διάρκεια συνάντησης στο Λονδίνο, η νέα, ηλεκτρική Octavia θα έρθει μετά από ένα concept που θα παρουσιαστεί φέτος το φθινόπωρο στη Γερμανία. Το εν λόγω πρωτότυπο θα διαθέτει την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Modern Solid», που πρωτοείδαμε στο SUV Elroq. «Ανυπομονώ να μοιραστώ το νέο μας concept. Θα δείχνει καθαρά πως οραματιζόμαστε τη σχεδιαστική μας εξέλιξη. Θα προκαλέσει σίγουρα έντονη συζήτηση», δήλωσε ο Zellmer.
Το concept θα φέρει αμάξωμα τύπου station wagon και θα ενσωματώνει στοιχεία όπως η γυαλιστερή μαύρη μάσκα «Tech Deck» που φιλοξενεί αισθητήρες υποβοήθησης οδηγού, καθώς και δυναμικές επιφάνειες που σχηματίζουν την χαρακτηριστική «γραμμή τυφώνα» γύρω από το αμάξωμα.
Skoda Οctavia: Νέα πλατφόρμα με αυτονομία και προηγμένη φόρτιση
Η ηλεκτρική Octavia θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform) του Ομίλου VW, η οποία προορίζεται να αντικαταστήσει τόσο την υπάρχουσα MEB όσο και την πιο premium PPE (που χρησιμοποιείται σε μοντέλα όπως το Audi A6 e-tron ή το Porsche Macan Electric). Η SSP θα προσφέρει εξελιγμένες δυνατότητες όπως μεγάλη αυτονομία, ταχύτατη φόρτιση, και πιθανώς υποδομή για αυτόνομη οδήγηση.
Η νέα αρχιτεκτονική θα επιτρέψει επίσης στο πιο χαμηλό προφίλ, ειδικά για τα station wagon, κάτι που δεν ήταν εφικτό με την MEB λόγω του ύψους των μπαταριών στο πάτωμα. Το πιθανότερο είναι ότι θα υιοθετηθεί κατασκευή “«ell-to-body», όπου η μπαταρία αποτελεί μέρος της δομής και όχι ανεξάρτητο στοιχείο.
Το Octavia EV θα είναι από τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της Skoda που θα διατηρήσουν το όνομα τους και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης . «Αν μπορούσα να στείλω μια ευχή στο σύμπαν, θα ήταν να κρατήσουμε το όνομα Octavia», σχολίασε ο Zellmer, παραδεχόμενος ωστόσο πως το υπάρχον σύστημα ονοματοδοσίας με “E-…-q” (Enyaq, Elroq, Epiq) δεν μπορεί να συνεχιστεί επ’ άπειρον.
Επιστρέφει η plug-in έκδοση
Η Skoda σκοπεύει να επεκτείνει τη ζωή των βασικών θερμικών μοντέλων της μέχρι και μετά το 2030, με το Octavia να είναι στην κορυφή της λίστας. Το 2024 παραδόθηκαν πάνω από 215.000 μονάδες, κατατάσσοντάς το στη 2η θέση της κατηγορίας του στην Ευρώπη. Ο CEO τόνισε πως υπάρχουν αρκετές πωλήσεις ώστε να συνυπάρξουν οι θερμικές και ηλεκτρικές εκδόσεις, ειδικά για εταιρικούς στόλους που απαιτούν μεγάλη αυτονομία, χώρους, αξιοπιστία και ποιότητα.
Μάλιστα, η εταιρεία κάνει στροφή και επαναφέρει την plug-in υβριδική έκδοση, η οποία είχε προηγουμένως αφαιρεθεί. Με δεδομένο ότι τα Superb και Kodiaq προσφέρουν ήδη PHEV εκδόσεις με αυτονομία άνω των 100 χλμ. και χαμηλές εκπομπές CO₂, η απόφαση φαίνεται λογική: «Πρέπει να επαναφέρουμε το plug-in hybrid Octavia. Στην Ευρώπη, το PHEV είναι το ενδιάμεσο βήμα μέχρι την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Συνεχίζεται να αναπτύσσει τα θερμικά μοντέλα της η Skoda
Η Skoda συνεχίζει να αναπτύσσει και τα υπόλοιπα συμβατικά της μοντέλα. Διατηρεί την τεχνική ευθύνη για την πλατφόρμα MQB (χρησιμοποιείται σε Fabia, Scala, Kamiq, Superb, Golf και Audi A3), καθώς και για την εξέλιξη των τρικύλινδρων και τετρακύλινδρων κινητήρων που θα πρέπει να πληρούν τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών Euro 7.
Το Fabia, το Scala και το Kamiq θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται, με τις απαραίτητες ανανεώσεις τόσο σε εμφάνιση όσο και σε τεχνολογία, ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικά. «Δεν μπορείς απλώς να παρατείνεις τον κύκλο ζωής ενός μοντέλου χωρίς να ανανεώνεις την εμφάνισή του – ο κόσμος το καταλαβαίνει», παραδέχτηκε ο Zellmer.
Δείτε επίσης

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ταξίδι: Πώς οδηγώ σε αυτοκινητόδρομο για να μην αδειάσει η μπαταρία

F1 – Bottas για προσαρμογή του Hamilton στην Ferrari: «Δεν είναι και πυρηνική φυσική, για μένα ήταν αρκετά απλό»

F1 – GP Αυστρίας: Εντυπωσίασε στο FP1 ο Dunne, ο junior της McLaren

Πόσα χιλιόμετρα μπορείς να κάνεις όταν σου έχει ανάψει το λαμπάκι για την βενζίνη;

10 πιθανοί λόγοι που μπλοκάρουν τα φρένα σου (και πώς να το καταλάβεις)
