Ηλεκτρικά αυτοκίνητα:  Σταθμός φόρτισης προσφέρει 100 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά λεπτό

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα:  Σταθμός φόρτισης προσφέρει 100 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά λεπτό

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σταθμός ισχύος 1.600 kW, καταρρίπτει κάθε προηγούμενο ρεκόρ.

 

Η κινεζική εταιρεία Orange Charging, μέλος του ομίλου Didi, ανέπτυξε υπερταχεία υποδομή φόρτισης ισχύος 1.600 kW, η οποία καταρρίπτει τα έως τώρα δεδομένα στην τεχνολογία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Στην Κίνα, παρουσιάστηκε πρόσφατα ένας νέος σταθμός φόρτισης ικανός να προσφέρει 100 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά λεπτό φόρτισης. Πρόκειται για εγκατάσταση της Orange Charging, η οποία διαχειρίζεται σήμερα ένα δίκτυο 46.000 σταθμών φόρτισης σε ολόκληρη την Κίνα – σχεδόν οι μισοί εκ των οποίων αποδίδουν πάνω από 180 kW.

Η νέα αυτή τεχνολογία, ωστόσο, εισάγει ισχύ υπέρ του 1 MW, συγκεκριμένα έως και 1.600 kW, επίδοση που αποτελεί νέο σημείο αναφοράς στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

Υποδομή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Ο σταθμός ενσωματώνει καλώδιο υγρής ψύξης, απαραίτητο για τη διαχείριση της θερμότητας που παράγεται λόγω της εξαιρετικά υψηλής έντασης ρεύματος. Παράλληλα, αξιοποιεί το λογισμικό Unicorn OS, που επιτρέπει δυναμική προσαρμογή της παρεχόμενης ισχύος σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με τις απαιτήσεις του οχήματος αλλά και τις συνθήκες αποφόρτισης/φόρτισης της ενσωματωμένης μπαταρίας αποθήκευσης.

Η εν λόγω αποθηκευτική μονάδα λειτουργεί ως ενδιάμεσος κόμβος, εξασφαλίζοντας ότι μπορούν να επιτευχθούν οι κορυφές ισχύος χωρίς να υπερφορτωθεί το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η εξέλιξη της υπερταχείας φόρτισης 

Η ανάπτυξη σταθμών πολύ υψηλής ισχύος αποτελεί πλέον βασικό άξονα της στρατηγικής αρκετών κινεζικών εταιρειών. Η BYD έχει παρουσιάσει σταθμό φόρτισης 1.000 kW, η Zeekr έχει φτάσει τα 1.200 kW, ενώ η Huawei έχει ανακοινώσει αποδόσεις έως 1.500 kW.

Παράλληλα, η CATL, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές μπαταριών παγκοσμίως, αναπτύσσει συσσωρευτές ικανούς να διαχειριστούν φορτία αυτής της κλίμακας, χωρίς συμβιβασμούς σε θέματα ασφάλειας ή μακροχρόνιας απόδοσης.

Διεθνής ενδιαφέρον και ευρωπαϊκή κινητικότητα

Ανάλογο ενδιαφέρον εκδηλώνεται και στην Ευρώπη, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την ιταλική εταιρεία Alpitronic, η οποία έχει παρουσιάσει σταθμούς ισχύος 850 kW και 1.000 kW. Αν και τέτοιες υποδομές βρίσκονται ακόμη στα πρώτα στάδια ευρείας υιοθέτησης, είναι ενδεικτικές της κατεύθυνσης που λαμβάνει η αγορά.

Συμπεράσματα

Η παρουσίαση του σταθμού των 1.600 kW από την Orange Charging υπογραμμίζει τη ραγδαία τεχνολογική πρόοδο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και τη μετατόπιση του ανταγωνισμού από την αυτονομία και την τιμή προς την ταχύτητα φόρτισης. Αν και επί του παρόντος λίγα οχήματα στην αγορά μπορούν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο αυτές τις επιδόσεις, είναι σαφές ότι η τεχνολογική υποδομή προετοιμάζεται για το επόμενο στάδιο μαζικής υιοθέτησης.

Η πρόκληση πλέον εστιάζεται στην ανάπτυξη κατάλληλων μπαταριών, στην προσαρμογή των ηλεκτρικών οχημάτων και στη διαχείριση των ενεργειακών φορτίων, ώστε η υπερταχεία φόρτιση να μετατραπεί από τεχνολογική δυνατότητα σε καθημερινή πραγματικότητα.

Δείτε επίσης

F1: Πρώτη «εντός έδρας» νίκη Norris, βάθρο για Hulkenberg και Sauber – 4ος στην Βρετανία ο Hamilton

F1: Πρώτη «εντός έδρας» νίκη Norris, βάθρο για Hulkenberg και Sauber – 4ος στην Βρετανία ο Hamilton

F1: Φεύγει ο Crhistian Horner από Red Bull; Τι σχολίασε για τις φήμες παραίτησης ο Max Verstappen

F1: Φεύγει ο Crhistian Horner από Red Bull; Τι σχολίασε για τις φήμες παραίτησης ο Max Verstappen

Αυτές είναι οι 3 τοπ μάρκες με τα καλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, σύμφωνα με έρευνα κατόχων

Αυτές είναι οι 3 τοπ μάρκες με τα καλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, σύμφωνα με έρευνα κατόχων

Αυτό είναι το βαθύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο – Που βρίσκεται, πόσα χλμ. είναι και πόσο κοστίζει συνολικά το έργο;

Αυτό είναι το βαθύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο – Που βρίσκεται, πόσα χλμ. είναι και πόσο κοστίζει συνολικά το έργο;

Ελαστικά: Είναι όλες οι τάπες των βαλβίδων ίδιες— και πόσο σημαντικές είναι τελικά;

Ελαστικά: Είναι όλες οι τάπες των βαλβίδων ίδιες— και πόσο σημαντικές είναι τελικά;

Lewis Hamilton: «Δεν θέλω να φτάσω στο σημείο να σας αγνοώ» – Αιχμές για τη στρατηγική της Ferrari στην F1

Lewis Hamilton: «Δεν θέλω να φτάσω στο σημείο να σας αγνοώ» – Αιχμές για τη στρατηγική της Ferrari στην F1