Η κατάρρευση της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) στις χώρες όπου καταργήθηκαν τα οικονομικά και φορολογικά κίνητρα για την απόκτηση μοντέλων μηδενικών ρύπων από ιδιώτες και εταιρείες – πρόσφατα στη λίστα προστέθηκε και η Ελλάδα – δημιουργούν αλυσιδωτές αντιδράσεις στον κλάδο.
Η ανησυχία για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης και τις επιδράσεις στο ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον είναι εμφανής και στις επίσημες ανακοινώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών. Από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι ενώ απομένουν μόνο δυο μήνες για να αποχαιρετήσουμε το 2023, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ακόμη δυσκολεύονται να προβλέψουν με ικανοποιητική ακρίβεια τον όγκο της αγοράς των EV για το 2024.
Τους τελευταίους μήνες δέχθηκαν πολλά αρνητικά μηνύματα από τις κυρίες ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτων ενώ η κατάσταση στη Μέση Ανατολή έκανε την εξίσωση ακόμη πιο δύσκολη. Όσες μάρκες έκαναν τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην ανάπτυξη των EV κινδυνεύουν να μην επιτύχουν τον στόχο της κερδοφορίας ενώ δεν θα εκπλαγώ αν μερικές μάρκες καταγράψουν και ζημίες το 2023.
Οι πάμπλουτοι και συχνά άπληστοι μέτοχοι δεν συγχωρούν τέτοια λάθη και ίσως μερικά προβεβλημένα στελέχη αναλάβουν την συντήρηση των τριανταφυλλιών στο σπίτι τους. Όμως, οι πιο επιφυλακτικές μάρκες όπως η Toyota και η Renault, γεμίζουν τα ταμεία τους με ζεστό χρήμα από την πώληση των αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα. Δεν είναι τυχαίο γεγονός ότι η Renault αύξησε τα έσοδα της κατά 7,6% το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς, τα έσοδα ανήλθαν στα 10,51 δις.
Είναι η πρώτη σημαντική αύξηση των πωλήσεων της Renault μετά από τέσσερα χρόνια διαδοχικών μειώσεων. Ο διορατικός Λουκα Ντε Μεο, κρατά γερά το τιμόνι του Ομίλου Renault και οργανώνει την είσοδο στην αγορά της νέας μάρκας EV Ampere, που θα μπει στο χρηματιστήριο την άνοιξη του 2024.
Δείτε επίσης

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί

BYD Sealion 7: Ηλεκτρικός λέων με 8 χρόνια εγγύηση για μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα

F1: «Στα μέτρα» του Hamilton το μονοθέσιο της Ferrari για το 2026;

F1 – Τελευταία νέα: Ο Steiner απαντά στον Hamilton, νέο υλικό για Verstappen, «μπελάδες» για τη Red Bull

10 μύθοι για τα φρένα που πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις
