Ηλεκτρική κατάρρευση

Ηλεκτρική κατάρρευση

Η κατάρρευση της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) στις χώρες όπου καταργήθηκαν τα οικονομικά και φορολογικά κίνητρα για την απόκτηση μοντέλων μηδενικών ρύπων από ιδιώτες και εταιρείες – πρόσφατα στη λίστα προστέθηκε και η Ελλάδα – δημιουργούν αλυσιδωτές αντιδράσεις στον κλάδο.

Η ανησυχία για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης και τις επιδράσεις στο ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον είναι εμφανής και στις επίσημες ανακοινώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών. Από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι ενώ απομένουν μόνο δυο μήνες για να αποχαιρετήσουμε το 2023, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ακόμη δυσκολεύονται να προβλέψουν με ικανοποιητική ακρίβεια τον όγκο της αγοράς των EV για το 2024.

Τους τελευταίους μήνες δέχθηκαν πολλά αρνητικά μηνύματα από τις κυρίες ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτων ενώ η κατάσταση στη Μέση Ανατολή έκανε την εξίσωση ακόμη πιο δύσκολη. Όσες μάρκες έκαναν τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην ανάπτυξη των EV κινδυνεύουν να μην επιτύχουν τον στόχο της κερδοφορίας ενώ δεν θα εκπλαγώ αν μερικές μάρκες καταγράψουν και ζημίες το 2023.

Οι πάμπλουτοι και συχνά άπληστοι μέτοχοι δεν συγχωρούν τέτοια λάθη και ίσως μερικά προβεβλημένα στελέχη αναλάβουν την συντήρηση των τριανταφυλλιών στο σπίτι τους. Όμως, οι πιο επιφυλακτικές μάρκες  όπως η Toyota και η Renault, γεμίζουν τα ταμεία τους με ζεστό χρήμα από την πώληση των αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα. Δεν είναι τυχαίο γεγονός ότι η Renault αύξησε τα έσοδα της κατά 7,6% το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς, τα έσοδα ανήλθαν στα 10,51 δις.

Είναι η πρώτη σημαντική αύξηση των πωλήσεων της Renault μετά από  τέσσερα χρόνια διαδοχικών μειώσεων. Ο διορατικός Λουκα Ντε Μεο, κρατά γερά το τιμόνι του Ομίλου Renault και οργανώνει την είσοδο στην αγορά της νέας μάρκας EV Ampere, που θα μπει στο  χρηματιστήριο την άνοιξη του 2024.


About the author


Δείτε επίσης

Πόσο «πράσινα» είναι πραγματικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Πόσο «πράσινα» είναι πραγματικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

F1:Οι 5 βασικοί λόγοι που ο Lewis Hamilton δεν έχει «κουμπώσει» στη Ferrari

F1:Οι 5 βασικοί λόγοι που ο Lewis Hamilton δεν έχει «κουμπώσει» στη Ferrari

Τα 4 πιο κοινά λάθη που κάνουμε όλοι και κάνουμε ζημιά στον κινητήρα

Τα 4 πιο κοινά λάθη που κάνουμε όλοι και κάνουμε ζημιά στον κινητήρα

Γιατί επανεξετάζονται οι κανονισμοί κινητήρων του 2026 στη συνεδρίαση της Επιτροπής F1

Γιατί επανεξετάζονται οι κανονισμοί κινητήρων του 2026 στη συνεδρίαση της Επιτροπής F1

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari