Euro 7: «κάτι παραπάνω από άχρηστο»

Euro 7: «κάτι παραπάνω από άχρηστο»

Οι νομοθέτες της ΕΕ θα πρέπει να μετονομάσουν το σχέδιο νόμου για τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων σε «Euro 6F», δήλωσε η πράσινη ομάδα της ΜΚΟ Transport & Environment (T&E).

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστήριξε το λεγόμενο πρότυπο «Euro 7», το οποίο δεν αυξάνει σημαντικά την προστασία από την ατμοσφαιρική ρύπανση σε σχέση με το Euro 6. Θα διατηρήσει το ίδιο όριο οξειδίου του αζώτου (NOx) για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με το Euro 6 και θα βελτιώσει ελάχιστα τις δοκιμές, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι τα όρια πράγματι τηρούνται.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν συνήθως το πρότυπο «Euro» για την ατμοσφαιρική ρύπανση για να προωθήσουν τα οχήματά τους στους καταναλωτές ως «καθαρά», ενώ οι ρυθμιστικές αρχές βασίζονται συχνά στα πρότυπα για να αποφασίσουν ποια αυτοκίνητα μπορούν να έχουν ελεύθερη πρόσβαση σε ζώνες χαμηλών εκπομπών και να πληρώνουν χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας.

Η Anna Krajinska, υπεύθυνη για τις εκπομπές ρύπων και την ποιότητα του αέρα στην T&E, δήλωσε: «Το Euro 7 είναι χειρότερο από άχρηστο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα το χρησιμοποιήσουν για να «πρασινίσουν» αυτοκίνητα που δεν είναι σχεδόν καθόλου καθαρότερα από τα σημερινά. Οι νομοθέτες θα πρέπει να έχουν την ευθιξία να το μετονομάσουν σε Euro 6F ή να το αποσύρουν».

Οι ευρωβουλευτές υποστήριξαν ένα πρότυπο Euro 7 που, σε σύγκριση με την αρχική πρόταση, θα:

  • Αποδυναμώσει τα όρια για τα φορτηγά, επιτρέποντας περίπου 2 φορές υψηλότερα όρια NOx,
  • Αποδυναμώσει τα όρια για τα βαν, όσον αφορά τα NOx κατά 30%,
  • Αποδυναμώσει σημαντικά τις συνθήκες δοκιμών για τα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένης της επιτάχυνσης, της θερμοκρασίας και του υψομέτρου, στο επίπεδο των απαιτήσεων του Euro 6,
  • Αποδυναμώσει σοβαρά τις απαιτήσεις δοκιμών για τα φορτηγά, με σχεδόν πλήρη επιστροφή στα πρότυπα Euro 6,
  • Καθυστερήσει σημαντικά την εφαρμογή του Euro 7, πράγμα που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα θα έχουν περιθώριο να συμμορφωθούν με τα όρια μέχρι τρία χρόνια μετά την θέσπιση όλων των σχετικών κανονισμών. Για τα φορτηγά οι κανόνες δεν θα εφαρμοστούν πριν από το 2030 το νωρίτερο.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ξεκινήσει τριμερείς διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο της ΕΕ και την Κομισιόν για να αποφασίσει τον τελικό νόμο.


About the author


Δείτε επίσης

Κάλυμμα τιμονιού: Αυτό το κόλπο κάνει την τοποθέτηση «παιχνιδάκι»

Κάλυμμα τιμονιού: Αυτό το κόλπο κάνει την τοποθέτηση «παιχνιδάκι»

Η νέα γενιά του Nissan Leaf κάνει την πρώτη της εμφάνιση

Η νέα γενιά του Nissan Leaf κάνει την πρώτη της εμφάνιση

F1 – Villeneuve:«Κανείς δεν νοιάζεται για τον Verstappen, μεγαλύτερος οδηγός όλων των εποχών ο Hamilton»

F1 – Villeneuve:«Κανείς δεν νοιάζεται για τον Verstappen, μεγαλύτερος οδηγός όλων των εποχών ο Hamilton»

F1: «Βόμβα» από τα αγγλικά μέσα – Στην Aston Martin με συμβόλαιο 1 δις ο Verstappen;

F1: «Βόμβα» από τα αγγλικά μέσα – Στην Aston Martin με συμβόλαιο 1 δις ο Verstappen;

Ψυκτικό υγρό αυτοκινήτου: Τι κάνω αν εντοπίσω διαρροή – Κοινές αιτίες

Ψυκτικό υγρό αυτοκινήτου: Τι κάνω αν εντοπίσω διαρροή – Κοινές αιτίες

Επιστολή των κατασκευαστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες της Πράσινης Συμφωνίας

Επιστολή των κατασκευαστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες της Πράσινης Συμφωνίας