Γαλλία: κρατικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα και μπαταρίες

Γαλλία: κρατικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα και μπαταρίες

Η γαλλική κυβέρνηση επιδιώκει να περιορίσει τα κίνητρα για την αγορά νέων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων σε εκείνα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, δήλωσε ο πρόεδρος Emmanuel Macron, στο πλαίσιο ενός πακέτου επιχειρηματικών κινήτρων φιλικών προς το περιβάλλον που αποσκοπεί στην ενίσχυση της γαλλικής ανταγωνιστικότητας.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στη Γαλλία δικαιούνται επιδότηση 5.000 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι η μέγιστη τιμή τους δεν υπερβαίνει τα 47.000 ευρώ και το βάρος τους είναι κάτω από 2,4 τόνους. Η Tesla μείωσε πρόσφατα την τιμή του Model 3 και του Model Y για να τα καταστήσει επιλέξιμα για οικονομικά κίνητρα, προκαλώντας αντιδράσεις ότι οι Γάλλοι φορολογούμενοι επιδοτούν ξένες μάρκες.

Σύμφωνα με την πρόταση του Macron, η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων θα προορίζεται για αυτοκίνητα με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα, πράγμα που σημαίνει ότι τόσο αυτά όσο και οι μπαταρίες τους έχουν κατασκευαστεί με βιώσιμη ενέργεια. Κάτι τέτοιο θα απέκλειε σε μεγάλο βαθμό τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν κάνει πρόσφατα επέλαση με χαμηλού κόστους EV, ιδίως από τη μάρκα MG της SAIC.

«Θα στηρίξουμε τις μπαταρίες και τα οχήματα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη επειδή το ανθρακικό τους αποτύπωμα τους είναι καλό – δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε τα χρήματα των Γάλλων φορολογουμένων για να ενισχύσουμε τη μη ευρωπαϊκή βιομηχανία» δήλωσε ο Macron, προσθέτοντας ότι η πρόταση δεν ισοδυναμεί με «προστατευτισμό» των εγχώριων προϊόντων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν τα οχήματά τους επί ευρωπαϊκού εδάφους αναζητούν τρόπους για την απαλλαγή της παραγωγής και των εφοδιαστικών αλυσίδων τους από τον άνθρακα, ενόψει του στόχου της Ε.Ε. για ανθρακική ουδετερότητα το 2050.

Η κυβέρνηση Macron επιθυμεί να ενισχύσει τις επενδύσεις σε φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες, ώστε η Γαλλία να μπορέσει να ανταγωνιστεί τις αμερικανικές εταιρείες που ενισχύονται από το νόμο για τη Μείωση του Πληθωρισμού (Inflation Reduction Act – IRA) ύψους 430 δισεκατομμυρίων δολαρίων της κυβέρνησης Biden, ο οποίος περιλαμβάνει σημαντικές φορολογικές επιδοτήσεις για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής και της μεταποίησης.

Το λεγόμενο νομοσχέδιο για την Πράσινη Βιομηχανία θα υποβληθεί στους νομοθέτες και θα συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό του 2024. Σύμφωνα με την κυβέρνηση Macron, θα δημιουργήσει επενδύσεις ύψους 20 δισεκατομμυρίων ευρώ και δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Το μέτρο θα καλύπτει τις κεφαλαιουχικές δαπάνες των εταιρειών για το 25% έως 40% των επενδύσεών τους σε εγκαταστάσεις αιολικής και ηλιακής ενέργειας, αντλίες θερμότητας και μπαταρίες, δήλωσαν αξιωματούχοι της προεδρίας.

Πηγή: Automotive News Europe με τη συμβολή του Reuters


About the author


Δείτε επίσης

F1: «Ίσως ξεφύγει σύντομα» λέει για Norris-Piastri ο Rosberg

F1: «Ίσως ξεφύγει σύντομα» λέει για Norris-Piastri ο Rosberg

F1-Red Bull: «Ο Verstappen θα κατακτήσει το πέμπτο του πρωτάθλημα και θα αποσυρθεί στο τέλος του 2025»

F1-Red Bull: «Ο Verstappen θα κατακτήσει το πέμπτο του πρωτάθλημα και θα αποσυρθεί στο τέλος του 2025»

Υγρό φρένου: 7 σημάδια και αιτίες χαμηλής στάθμης  (και τι συμβαίνει αν τελειώσουν)

Υγρό φρένου: 7 σημάδια και αιτίες χαμηλής στάθμης (και τι συμβαίνει αν τελειώσουν)

Τι συμβαίνει αν δεν φορτίζεις ένα plug-in υβριδικό όχημα;

Τι συμβαίνει αν δεν φορτίζεις ένα plug-in υβριδικό όχημα;

Γιατί στάζει νερό από την εξάτμιση του αυτοκινήτου (και είναι φυσιολογικό;)

Γιατί στάζει νερό από την εξάτμιση του αυτοκινήτου (και είναι φυσιολογικό;)

Πώς να ανοίξεις το καπό σε σύγχρονο αυτοκίνητο όταν έχεις νεκρή μπαταρία

Πώς να ανοίξεις το καπό σε σύγχρονο αυτοκίνητο όταν έχεις νεκρή μπαταρία