Γαλλική εταιρεία σχεδίασε το πρώτο ηλεκτρικό ποδήλατο χωρίς μπαταρία

Γαλλική εταιρεία σχεδίασε το πρώτο ηλεκτρικό ποδήλατο χωρίς μπαταρία

Πνευματικό παιδί του Γάλλου επιχειρηματία Adrien Lelièvre, το ηλεκτρικό ποδήλατο Pi-Pop χρησιμοποιεί υπερπυκνωτή αντί μπαταριών για την αποθήκευση ενέργειας.

Αν πιστεύετε ότι η καθημερινή οδήγηση ενός ποδηλάτου κρύβει υπερβολικές προκλήσεις, μήπως η λύση ενός e-bike ακούγεται πιο δελεαστική;

Το κύριο πρόβλημα με τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι ότι για την παραγωγή των μπαταριών τους καταναλώνονται κρίσιμες πρώτες ύλες, όπως το λίθιο ή στοιχεία σπάνιων γαιών, που απαιτούν εκτεταμένες διαδικασίες εξόρυξης , συχνά επιβαρυντικές για το περιβάλλον.

Ωστόσο, ο Γάλλος επιχειρηματίας Adrien Lelièvre επινόησε κάτι πρωτοποριακό και  βιώσιμο.

Εξοπλισμένο με υπερπυκνωτή

Ο εφευρέτης, ο οποίος έχει παράδοση στον τομέα της ηλεκτρονικής, σχεδίασε και κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ένα ηλεκτρικό ποδήλατο με την ονομασία Pi-Pop που χρησιμοποιεί υπερπυκνωτές.

«Το σύστημα φορτίζεται όταν η διαδρομή είναι εύκολη και όταν το ποδήλατο φρενάρει, χάρη στο φρένο του κινητήρα , με την ενέργεια να επιστρέφει σε αυτόν όταν χρειάζεται», δήλωσε ο Lelièvre, διευθυντής της STEE, της εταιρείας που βρίσκεται πίσω από το ποδήλατο.

Αντίθετα με μια μπαταρία λιθίου η οποία αποθηκεύει ενέργεια μέσω χημικής αντίδρασης, ένας υπερπυκνωτής (supercapacitor) αποθηκεύει ενέργεια με τη μορφή ηλεκτρικού πεδίου στην επιφάνεια των ηλεκτροδίων του. Με άλλα λόγια, μπορεί να φορτίζεται και να εκφορτίζεται πολύ γρήγορα όταν χρειάζεται. Στην περίπτωση του ποδηλάτου, αυτό σημαίνει ότι αποθηκεύει ενέργεια όταν ο ποδηλάτης κάνει πεντάλ ή φρενάρει και τη χρησιμοποιεί σε πιο δύσκολες συνθήκες, όπως η επανεκκίνηση ή μία ανηφορική διαδρομή.

Ο Lelievre εκτιμά ότι η υποβοήθηση που παρέχουν οι υπερπυκνωτές στον ποδηλάτη είναι αρκετή για να αντιμετωπίσει μια υψομετρική αύξηση 50 μέτρων, καθιστώντας το ποδήλατο κατάλληλο για περίπου το 80% των ευρωπαϊκών πόλεων.

‘Σύμβολο σύνεσης ‘

Σύμφωνα με τον Lelievre, το Pi-Pop των 20 κιλών «είναι πραγματικά ένα σύμβολο σύνεσης».

«Επιδιώκουμε πάντα κάτι περισσότερο, δηλαδή θέλουμε να πηγαίνουμε πιο γρήγορα, και αυτό αυξάνει τις απαιτήσεις ενέργειας …  πραγματικό αδιέξοδο», είπε χαρακτηριστικά.

Δεν χρησιμοποιούνται σπάνιες γαίες στην παραγωγή του ποδηλάτου, καθώς οι υπερπυκνωτές κατασκευάζονται από άνθρακα, αγώγιμο πολυμερές, φύλλα αλουμινίου και χαρτοπολτό – υλικά για τα οποία υπάρχουν ήδη διαδικασίες ανακύκλωσης.

Επιπλέον, δεν χρειάζεται αναμονή για τη φόρτιση του ποδηλάτου – ένα ακόμη πλεονέκτημα σε σύγκριση με τα κλασικά ηλεκτρικά ποδήλατα. Η εταιρεία ισχυρίζεται επίσης ότι η διάρκεια ζωής του υπερπυκνωτή κυμαίνεται από 10 έως 15 χρόνια σε σύγκριση με τα 5 ή 6 για μια μπαταρία λιθίου.

Επί του παρόντος, η Pi-Pop κατασκευάζει 100 ποδήλατα το μήνα. Στο μέλλον, η εταιρεία στοχεύει στην παραγωγή 1.000 ποδηλάτων μηνιαίως έως το 2024.

Δείτε επίσης

Το Seal 5 DM-i είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο με sedan αμάξωμα της BYD

Το Seal 5 DM-i είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο με sedan αμάξωμα της BYD

Jeep Gladiator Rubicon Shadow Ops: Τώρα με εργοστασιακό εργάτη για απόλυτη κυριαρχία εκτός δρόμου

Jeep Gladiator Rubicon Shadow Ops: Τώρα με εργοστασιακό εργάτη για απόλυτη κυριαρχία εκτός δρόμου

Η τρίτη γενιά του Nissan Leaf ξεκινά την παραγωγή της στο πλήρως αναβαθμισμένο εργοστάσιο του Sunderland

Η τρίτη γενιά του Nissan Leaf ξεκινά την παραγωγή της στο πλήρως αναβαθμισμένο εργοστάσιο του Sunderland

Λάντο Νόρις εναντίον του αφεντικού του: Η απίστευτη μάχη με καρτ που κόβει την ανάσα – BINTEO

Λάντο Νόρις εναντίον του αφεντικού του: Η απίστευτη μάχη με καρτ που κόβει την ανάσα – BINTEO

Toyota Prius Plug-in Hybrid Nightshade: Το δοκιμάζουμε στην πιο εντυπωσιακή του έκδοση

Toyota Prius Plug-in Hybrid Nightshade: Το δοκιμάζουμε στην πιο εντυπωσιακή του έκδοση

To smart #2 ξεκινά δοκιμές στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA

To smart #2 ξεκινά δοκιμές στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA