McLaren Artura Spider: Ποιες είναι οι νέες αναβαθμίσεις - Πόσο κοστίζει

McLaren Artura Spider: Ποιες είναι οι νέες αναβαθμίσεις - Πόσο κοστίζει

Η McLaren αποκάλυψε την τελευταία προσθήκη στη γκάμα της, με τη μορφή του Artura Spider, εκμεταλλευόμενη την ευκαιρία να αναβαθμίσει το στάνταρ κουπέ Artura, με περισσότερη ισχύ, επιδόσεις και υψηλότερα επίπεδα παροχών για τον οδηγό.

Το Artura Spider, σηματοδοτεί το πρώτο υβριδικό κάμπριο επιδόσεων από τη McLaren. Πλήρως αναβαθμισμένο για το 2025, το Artura Spider αναπτύσσει τώρα 690 ίππους και 531 lb-ft ροπής, από τον συνδυασμό των 3,0 λίτρων διπλού υπερτροφοδοτούμενου V6 και e-κινητήρα, με αύξηση 19 ίππων σε σχέση με την απόδοση του κουπέ, ενώ η ροπή παραμένει αμετάβλητη.

McLaren Artura Spider: Ένα κάμπριο φωτιά και λάβρα!

Σε συνδυασμό με ένα βάρος μόλις 1.457 κιλά στην ελαφρύτερη διαμόρφωσή του, που το κάνει το ελαφρύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, το πισωκίνητο Artura Spider ,επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 3,0 δευτερόλεπτα, 0-200 χλμ/ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα και από 0-300 χλμ/ώρα σε 21,6 δευτερόλεπτα, πριν φτάσει στα 330 χλμ/ωρα!

McLaren Artura Spider: Ένα κάμπριο φωτιά και λάβρα!

Ενημερωμένος κινητήρας, περισσότερος θόρυβος, ταχύτερες αλλαγές

Σε αντίθεση με ορισμένα άλλα supercar, η McLaren μας δίνει επίσης το απόλυτο βάρος του Artura Spider, το οποίο είναι μόλις 61 κιλά βαρύτερο από το κουπέ στα 1.560 κιλά. Αυτό είναι δυνατό χάρη στην McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA), που επιτρέπει την αφαίρεση της οροφής, χωρίς απώλεια της δομικής ακαμψίας.

McLaren Artura Spider: Ένα κάμπριο φωτιά και λάβρα!

Το κέρδος ισχύος των 19 ίππων αποτυπώνεται από τις 4.000 σ.α.λ. έως τις 8.500 σ.α.λ., χάρη σε μια επαναβαθμονόμηση, που βελτιώνει επίσης την καμπύλη ροπής για βελτιωμένη οδηγική ικανότητα, μια αναβάθμιση που διατίθεται στους υπάρχοντες κατόχους Artura χωρίς κόστος.

McLaren Artura Spider: Ένα κάμπριο φωτιά και λάβρα!

Τέσσερις λειτουργίες συστήματος μετάδοσης κίνησης είναι διαθέσιμες, με τη λειτουργία E να είναι η προεπιλεγμένη λειτουργία εκκίνησης. Ακολουθούν τα Comfort, Sport και Track, με διάφορα επίπεδα ηλεκτρικής αύξησης για απόδοση στο καθένα.

McLaren Artura Spider: Ένα κάμπριο φωτιά και λάβρα!

Μια νέα αναβάθμιση είναι η βελτιωμένη διαδικασία προετοιμασίας του κινητήρα, η οποία θερμαίνει τον καταλυτικό μετατροπέα σε λειτουργία E για να μειώσει τις εκπομπές ρύπων όταν ενεργοποιείται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Αυτό στο οποίο δεν θα έχουν πρόσβαση οι υφιστάμενοι ιδιοκτήτες, είναι το νέο σύστημα εξάτμισης με βαλβίδες, που έχει σχεδιαστεί για να ενισχύει τη «νότα» του κινητήρα στο ανώτερο εύρος στροφών. Ένα προαιρετικό σπορ σύστημα εξάτμισης, το ενισχύει ακόμη περισσότερο, με την έκπληξη του Artura Spider να είναι, η δυνατότητα να χαμηλώνει το πίσω παράθυρο ανεξάρτητα από την οροφή για να ακούγεται πιο καθαρά ο κινητήρας. Το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων SSG, έχει επίσης αναβαθμιστεί, με μια νέα δυνατότητα για αύξηση των ταχυτήτων αλλαγής κατά 25%, πιέζοντας το υδραυλικό υγρό στο κιβώτιο ταχυτήτων, στο ακριβές όριο που απαιτείται για να πραγματοποιηθεί μια αλλαγή σε κλάσματα δευτερολέπτου, όταν ζητηθεί.

McLaren Artura Spider: Ένα κάμπριο φωτιά και λάβρα!

Όπως και πριν, ένα e-diff ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων, κατανέμει ισχύ για πιο ευκρινή χειρισμό και διαχείριση της πρόσφυσης. Τοποθετημένα σε ζάντες 15 ακτίνων των 19 και 20 ιντσών, τα τυπικά κεραμικά φρένα από άνθρακα, λειτουργούν με ελαφριές δαγκάνες αλουμινίου, που διαθέτουν νέους αγωγούς ψύξης των φρένων. Η αναθεωρημένη βαθμονόμηση ABS, ενισχύει την ικανότητα ακινητοποίησης, με ταχύτητα απο τα 100-0 χλμ/ωρα σε 31μέτρα.

Η λειτουργία Burnout είναι τυπική

Οι μετρήσεις επιτάχυνσης που επισημαίνονται παραπάνω επιτυγχάνονται όταν χρησιμοποιείται το Launch Control, αλλά η McLaren έχει επίσης προσθέσει κάτι που ονομάζεται “Spinning Wheel Pull-Away”. Αυτό είναι “burnout mode” και επιτρέπει στον οδηγό όπως λέει η εταιρεία, να συμμετέχει σε «δραματική περιστροφή τροχού όταν επιταχύνει από στάση με μεγάλο φορτίο γκαζιού».

McLaren Artura Spider: Ένα κάμπριο φωτιά και λάβρα!

Ωστόσο, υπάρχουν και άλλες μηχανικές αναβαθμίσεις, όπως νέες βάσεις κινητήρων για τη μείωση της δόνησης του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων εντός του πλαισίου υπό υψηλά φορτία στις στροφές ή στην επιτάχυνση, δημιουργώντας περισσότερη σταθερότητα και καλύτερη εμπλοκή και ανάδραση του οδηγού. Περαιτέρω βελτιώσεις έχουν γίνει στην ανάρτηση, με αναθεωρημένη βαλβίδα αμορτισέρ, με αυξημένα ποσοστά απόσβεσης και χειρισμού, έως και 90% ταχύτερα, για τις μονάδες ελέγχου.

McLaren Artura Spider: Ένα κάμπριο φωτιά και λάβρα!

Οι κύριες λειτουργίες της ανάρτησης περιορίζονται σε τρεις: Comfort, Sport και Track – προσβάσιμες μέσω διακοπτών στο πλάι των οργάνων. Πέρα από αυτό, το ESC μπορεί να ρυθμιστεί είτε σε on, off ή Dynamic, το τελευταίο εκ των οποίων παρέχει πρόσβαση στο Variable Drift Control.

McLaren Artura Spider: Ένα κάμπριο φωτιά και λάβρα!

Αλλαγές σχεδίασης

Πολύ λίγες αλλαγές χρειάζονταν για να προσαρμοστεί η σχεδίαση του Artura, ώστε να λειτουργεί ως κάμπριο. Ωστόσο, για να προσαρμοστεί η ανασυρόμενη σκληρή οροφή από ανθρακονήματα (RHT), έπρεπε να εισαχθούν νέα στηρίγματα. Αυτά ενσωματώνουν τη δομή, μαζί με ένα γυάλινο τμήμα που διπλασιάζεται για να βελτιώσει την ορατότητα στο πίσω μέρος και να διοχετεύει τη ροή αέρα στο χώρο του κινητήρα. Οι αεραγωγοί ψύξης στο κάλυμμα του κινητήρα, βρίσκονται πιο πίσω σε σύγκριση με το κουπέ.

McLaren Artura Spider: Ένα κάμπριο φωτιά και λάβρα!

Επιπλέον, οι νέες εισαγωγές στο πίσω μέρος, αποτελούν τμήμα ενός συστήματος αεροθερμικής ψύξης, που περιλαμβάνει τέσσερα συστήματα αγωγών, για τη διοχέτευση κρύου αέρα στο σύστημα μετάδοσης κίνησης.

McLaren Artura Spider: Ένα κάμπριο φωτιά και λάβρα!

Η οροφή απο άνθρακα μπορεί να αντικατασταθεί προαιρετικά με ένα ηλεκτροχρωμικό γυάλινο πάνελ, το οποίο μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ διαφανούς και αδιαφανούς 99%, με το τελευταίο να εμποδίζει το 96% της ηλιακής ενέργειας να εισέλθει στην καμπίνα, χάρη στην τεχνολογία Suspended Particle (SPD). Και στις δύο μορφές, έχει «σμιλευτεί», για να κατευθύνει τη ροή του αέρα στον κινητήρα, τόσο για να τον τροφοδοτεί με δροσερό αέρα, όσο και για να εκκενώνει τη θερμότητα.

McLaren Artura Spider: Ένα κάμπριο φωτιά και λάβρα!

Πόσο κοστίζει

Το Artura Spider και το ανανεωμένο Artura Coupe, είναι διαθέσιμα για παραγγελία αμέσως, με το κάμπριο να κοστίζει από 252.200 ευρώ στη βασική μορφή και το κουπέ από 229.400 ευρώ. Τρεις πρόσθετες προδιαγραφές μπορούν να εξοπλιστούν με 8.700 ευρώ το καθένα, μαζί με μια μεγάλη ποικιλία επιλογών, όπως πακέτα styling, ταχεία ανύψωση μύτης και αναβάθμιση από το τυπικό σύστημα ήχου πέντε ηχείων σε ρύθμιση Bowers & Wilkins με 12 ηχεία.

McLaren Artura Spider: Ένα κάμπριο φωτιά και λάβρα!

Οι προαιρετικές διαμορφώσεις περιλαμβάνουν Performance, TechLux και Vision, που συσχετίζονται με μοναδικές αναβαθμίσεις σχεδίασης και προδιαγραφών για να δώσουν στο Artura μια διαφορετική συμπεριφορά. Προστέθηκαν επίσης νέα χρώματα βαφής, με 20 επιλογές Elite, πέρα από τις πέντε τυπικές αποχρώσεις και 18 επιλογές MSO. Οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στα μέσα του 2024.


About the author


Δείτε επίσης

Ευρώπη: Τα ηλεκτρονικά καύσιμα αλλάζουν τα δεδομένα

Ευρώπη: Τα ηλεκτρονικά καύσιμα αλλάζουν τα δεδομένα

Κουίζ: Ξέρεις τα μυστικά των 4 τροχών; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Κουίζ: Ξέρεις τα μυστικά των 4 τροχών; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ