Mazda: Φέρνει νέο τετρακύλινδρο κινητήρα Skyactiv-Ζ

Mazda: Φέρνει νέο τετρακύλινδρο κινητήρα Skyactiv-Ζ

Η Mazda φαίνεται πως φέρνει τον νέο Skyactiv-Z, έναν νέο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα που θα αντικαταστήσει τους Skyactiv-G και Skyactiv-X.

Η Mazda, σε πρόσφατη οικονομική της ανακοίνωση, αποκάλυψε τα σχεδία της για τον Skyactiv-Z, έναν νέο βενζινοκινητήρα που έχει σχεδιαστεί για προσφέρει εξαιρετική θερμική απόδοση και χαμηλές εκπομπές ρύπων, εστιάζοντας στην “καθαρότερη” και πιο πράσινη καύση.

Αναμένεται, λοιπόν, να δούμε τι αλλαγές θα φέρει αυτή η κίνηση στα μοντέλα της μάρκας, καθώς ο Skyactiv-Z θα αντικαταστήσει τόσο τον Skyactiv-G όσο και Skyactiv-X, κινητήρες που θυμίζουμε εξοπλίζουν δημοφιλή μοντέλα της μάρκας όπως το Mazda CX-5 ή το Mazda 3, αντίστοιχα. Για να δούμε τι γνωρίζουμε για τον νέο τετρακύλινδρο κινητήρα Skyactiv-Ζ που φέρνει η Μazda.

Mazda: Φέρνει νέο τετρακύλινδρο κινητήρα Skyactiv-Ζ

Ο νέος τετρακύλινδρος κινητήρας Skyactiv-Z θα στοχεύει στην υψηλή θερμική απόδοση, αξιοποιώντας τη μέθοδο καύσης με δείκτη λ=1.0 για έναν “εξαιρετικά καθαρό και αποδοτικό καύσιμο κύκλο”, ικανοποιώντας τις προδιαγραφές Euro 7 και EPA Tier 4.

Η μέθοδος καύσης με “super lean burn” υπόσχεται να βελτιώσει την καύση σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, μειώνοντας ταυτόχρονα τις εκπομπές ρύπων. Το φιλόδοξο σχέδιο της ιαπωνικής μάρκας θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται σε Ευρώπη και ΗΠΑ το 2027, ενώ οι γνώσεις από τον σχεδιασμό του Skyactiv-Z αναμένεται να βοηθήσουν και στην ανάπτυξη των νέων εξακύλινδρων κινητήρων της Mazda.

Θα δούμε τον Skyactiv-Z στο νέο Mazda MX-5 (Miata);

Εδώ να θυμίσουμε ότι η Mazda έχει επιβεβαιώσει ότι το δημοφιλές roadster της θα διατηρήσει και στην επόμενη γενιά του κινητήρα καύσης, ακόμα και αν ο Skyactiv-G αποσυρθεί. Αυτό αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθεί ο νέος Skyactiv-Z κινητήρας στην πέμπτη γενιά του Miata.

Προς το παρόν, δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό εάν θα ενσωματωθεί και κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης, αν και η λογική λέει πως η Mazda δεν θα θέλει να προσθέσει σημαντικό βάρος στο Miata ώστε να διατηρήσει την ευελιξία και τον ελαφρύ χαρακτήρα του, που το εδραίωσαν ως ένα από πιο iconic μοντέλα στην ιστορία της μάρκας.

Δείτε επίσης

Είναι η αλλαγή λαδιών και η συμπλήρωση το ίδιο πράγμα;

Είναι η αλλαγή λαδιών και η συμπλήρωση το ίδιο πράγμα;

Παρκάρισμα σε κατηφόρα: Κάνεις ζημιά στα φρένα και το χειρόφρενο σου;

Παρκάρισμα σε κατηφόρα: Κάνεις ζημιά στα φρένα και το χειρόφρενο σου;

Δεν θα γίνει τελικά η συγχώνευση μεταξύ Stellantis και Renault

Δεν θα γίνει τελικά η συγχώνευση μεταξύ Stellantis και Renault

F1: Έξαλλος ο Alonso μετά το GP στην Ίμολα – «Είμαι ο πιο άτυχος οδηγός στον κόσμο»

F1: Έξαλλος ο Alonso μετά το GP στην Ίμολα – «Είμαι ο πιο άτυχος οδηγός στον κόσμο»

F1: «Δεν με νοιάζει τι κάνει ο Hamilton» είπε ο Leclerc σε έντονη συνομιλία με τους μηχανικούς της Ferrari

F1: «Δεν με νοιάζει τι κάνει ο Hamilton» είπε ο Leclerc σε έντονη συνομιλία με τους μηχανικούς της Ferrari

Γιατί μερικά αυτοκίνητα έχουν κόκκινες δαγκάνες φρένων; Τι κάνουν;

Γιατί μερικά αυτοκίνητα έχουν κόκκινες δαγκάνες φρένων; Τι κάνουν;