Αγορά αυτοκινήτου: Πώς κινήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2024

Αγορά αυτοκινήτου: Πώς κινήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2024

Παρά τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, κυρίως λόγω της ακρίβειας και της αδικαιολόγητης αυξητικής τάσης στις υπηρεσίες, βρήκαμε τρόπο να αγοράσουμε καινούργιο αυτοκίνητο.

Αν και παρατηρείται μικρή κόπωση στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, το κοντέρ των πωλήσεων κινήθηκε ανοδικά το πρώτο εξάμηνο του 2024, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Η αύξηση στον συνολικό όγκο των επιβατικών αυτοκινήτων ήταν 10,9%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων). Πουλήθηκαν 78.020 καινούργια αυτοκίνητα (70.361 πέρυσι) και εκτιμάται ότι θα ήταν σημαντικά μεγαλύτερη η αύξηση αν δεν είχαν εμφανιστεί τα πρώτα σημάδια κόπωσης στις πωλήσεις μέσω του καναλιού leasing.

Το σημαντικότερο εμπόδιο στην αύξηση των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων, είναι οι ιδιαίτερα υψηλές τιμές πώλησης. Πλέον οι τιμές είναι πολύ υψηλές ακόμη και για τα μικρά αυτοκίνητα με περιορισμένο επίπεδο εξοπλισμού. Οι υποψήφιοι αγοραστές θα αντιμετωπίσουν και περαιτέρω αυξήσεις, λόγω των αναπροσαρμογών στις τιμές που επιβάλλουν τα εργοστάσια.

Το πρώτο εξάμηνο του 2024, έφερε ανατροπές στη γενική κατάταξη των πωλήσεων και δημιούργησε προβληματισμό σε μερίδα εργοστασίων για την ισχνή επίδοση μερικών μαρκών που διαθέτουν στο χαρτοφυλάκιό τους.

Υπάρχουν πολλές πληροφορίες για την αλλαγή της θέσης των εργοστασίων, όσον αφορά την παρουσία των μαρκών τους στην ελληνική αγορά. Ωστόσο, μέχρι τώρα δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα καμία επίσημη ανακοίνωση για την αλλαγή στις αντιπροσωπείες και την απόκτηση νέων μαρκών. Τουλάχιστον τέσσερις μάρκες ευρωπαϊκές και κινεζικές θα μας απασχολήσουν τους επόμενους μήνες.

Η Toyota θα πρέπει να κάνει τάμα στην Παναγία της Τήνου για να μην τη ματιάσουν. Ξεπουλάει και τη σκόνη. Κάνει το πιο εντυπωσιακό ράλι εδώ και χρόνια. Έβαλε πινακίδες σε 13.059 αυτοκίνητα με τα σήματά της.

Πρωτοφανής αύξηση κατά 50,1% σε σχέση με πέρυσι. Παίζει μόνη της σε πολλές κατηγορίες και δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιος ισχυρός ανταγωνιστής της. Η συνταγή της είναι αλάνθαστη και άκρως αποδοτική. Αν είχα αντιπροσωπεία, θα ξεψάχνιζα την πολιτική της. Είναι ένα φαινόμενο!

Ο όμιλος Σφακιανάκη έκανε τη μεγάλη έκπληξη. Έφερε τη Suzuki στη δεύτερη θέση, από την όγδοη που ήταν πέρυσι. Πούλησε 6.497 αυτοκίνητα και κατέγραψε την ιστορική αυξητική τάση κατά 110,1%. Καλυτέρα δεν θα μπορούσε να γίνει για την ομάδα του Σταύρου Τάκη.

Τη γαλλική σημαία σήκωσε πάλι ψηλά ο όμιλος Συγγελίδη. Η Peugeot στην τρίτη θέση με 6.284 πωλήσεις (+16%). Τέταρτη η Citroen/DS, 5.875 πωλήσεις (+2,5%). Πέμπτη η Hyundai, 5.295 πωλήσεις (+6,7%). Εκτη η Opel, 4.339 πωλήσεις (-37,9%). Ακολούθησαν Fiat, 3.842 (+114,8%), VW, 5.112 (-34,2%) κ.ά.

Απώλειες κατέγραψαν οι μάρκες: Kia (-23,3%), Mercedes Benz (-12,4%), Ford (-38,9%), Dacia (-22,6%), Renault (-42,8%), Seat (-21,7%), Jeep (-10,9%), MINI (-21,3%), Volvo (-35,4%), Land Rover (-7,9%), Alfa Romeo (-37,5%), Jaguar (-32,9%) και Subaru (-56,6%).

Επιλογή καυσίμου: Βενζίνη 45,1%, πετρέλαιο 14,2%, υβριδικά (HEV) 28,4%, επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 9,7%, φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,3%, υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 2,3%.

Πηγή: Real.gr

Δείτε επίσης

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;