Mercedes-AMG: «Η τετρακύλινδρη υβριδική e C63 δεν έπεισε τους αγοραστές»

Mercedes-AMG: «Η τετρακύλινδρη υβριδική e C63 δεν έπεισε τους αγοραστές»

Mercedes:Το φιλόδοξο project εγκαταλείπεται σταδιακά – Επιστροφή σε εξακύλινδρα και V8 για τα μελλοντικά μοντέλα AMG

Η Mercedes-AMG παραδέχεται επίσημα ότι το τετρακύλινδρο plug-in hybrid σύστημα της C63 απέτυχε να κερδίσει την αποδοχή του παραδοσιακού της κοινού. Παρά τις υψηλές προσδοκίες και την τεχνολογική πρωτοπορία του συστήματος, η εταιρεία αναγνωρίζει πλέον ότι το κοινό της δεν ήταν έτοιμο να εγκαταλείψει τον κλασικό χαρακτήρα των μεγαλύτερων, πιο θορυβωδών κινητήρων.

Ένα στέλεχος της AMG, μιλώντας ανώνυμα στο Autocar, είπε σε πρόσφατες δηλώσεις του: «Το σύστημα απλώς δεν άγγιξε τους παραδοσιακούς μας πελάτες».

Η τετρακύλινδρη απογοήτευση

Το υβριδικό σύνολο των 2.0 λίτρων με τον κωδικό M139l, το οποίο τοποθετήθηκε εγκάρσια στα μοντέλα C63 και GLC63, αλλά και στα SL43 και GT43, μπορεί να ήταν από τους πιο εξελιγμένους κινητήρες παραγωγής, αλλά δεν βρήκε ανταπόκριση στο κοινό. Παρότι η μετάβαση αυτή είχε παρουσιαστεί αρχικά ως αναγκαστική λόγω των αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών στην Ε.Ε., τελικά φαίνεται ότι η υποδοχή του από τους οδηγούς AMG ήταν αρνητική.

Όπως αποκαλύπτεται, η διατήρηση του M139l εν όψει των προσεχών προδιαγραφών Euro 7 θα απαιτούσε πολύ μεγάλο κόστος εξέλιξης. Έτσι, παρότι η παραγωγή του δεν σταματά άμεσα, έχει μπει σε φάση σταδιακής απόσυρσης.

Επιστροφή στους… μεγάλους κινητήρες

Η Mercedes-AMG σχεδιάζει να ενισχύσει περαιτέρω τη γκάμα της με εξακύλινδρα εν σειρά μοτέρ και νέους V8 κινητήρες. Μάλιστα, ήδη αναπτύσσεται ένας ολοκαίνουργιος V8, ενώ το γνωστό 3.0 λίτρων mild-hybrid σύνολο M256M αναμένεται να αξιοποιηθεί σε επόμενα μοντέλα. Ένα από τα σενάρια που εξετάζεται είναι η αντικατάσταση των C63 και C43 από μια νέα C53, με κινητήρα M256M, όπως αυτός που χρησιμοποιείται στις E53 και CLE53.

Ειρωνικά, παρά τους περισσότερους κυλίνδρους και τη μεγαλύτερη ισχύ, τέτοιου τύπου κινητήρες αποδεικνύονται τελικά πιο εύκολοι στην προσαρμογή με τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, σε σχέση με τα μικρότερα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα.

Εσωτερικές αντιφάσεις και επικοινωνιακά λάθη

Η απόφαση αυτή αντιστρέφει ουσιαστικά την προηγούμενη στρατηγική του τμήματος AMG της Mercedes. Θυμίζουμε πως ο CEO της Mercedes Αυστραλίας, Jaime Cohen, είχε παρομοιάσει τη μετάβαση στους τετρακύλινδρους AMG με την εξοικείωση του κοινού με τα smartphones. Από την άλλη, ο CEO της AMG Michael Schiebe είχε αποκαλέσει το σύστημα της νέας C63 «πολύ, πολύ προοδευτικό».

Ακόμα κι εκείνος, όμως, είχε παραδεχτεί πρόσφατα ότι η εταιρεία «ίσως θα έπρεπε να εξηγήσει καλύτερα» τη λογική πίσω από αυτό το πολύπλοκο υβριδικό σύστημα. «Οι παραδοσιακοί μας πελάτες χρειάζονται χρόνο για να ενθουσιαστούν με μια νέα τεχνολογία. Πρέπει να είμαστε ανοιχτόμυαλοι, αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν λειτούργησε όπως θέλαμε», είχε πει.

Αν η ονομασία ήταν διαφορετική;

Ένα ακόμη σημείο κριτικής ήταν η ίδια η εμπορική τοποθέτηση του μοντέλου. Πολλοί αναλυτές και φίλοι της μάρκας υποστηρίζουν ότι αν η AMG είχε λανσάρει το αυτοκίνητο με την ονομασία C53 και όχι C63, και αν είχε προσαρμόσει ανάλογα την τιμή, ίσως η αντίδραση του κοινού να ήταν πιο ήπια.

Εξάλλου, η BMW συνεχίζει να προσφέρει M3 με εξακύλινδρο κινητήρα, χωρίς ηλεκτροκίνηση και με χειροκίνητο κιβώτιο, σε τιμή σαφώς χαμηλότερη από αυτή της C63. Ακόμα και η κορυφαία M3 Competition xDrive είναι οικονομικότερη.

 

Δείτε επίσης

Γιατί μπορεί η εξάτμιση να βγάζει…μαλλιά; Το σπάνιο φαινόμενο και πως εξηγείται;

Γιατί μπορεί η εξάτμιση να βγάζει…μαλλιά; Το σπάνιο φαινόμενο και πως εξηγείται;

F1: «Ίσως πίεσα υπερβολικά τα όρια» είπε ο Piastri για τη μονομαχία με Norris στην Αυστρία

F1: «Ίσως πίεσα υπερβολικά τα όρια» είπε ο Piastri για τη μονομαχία με Norris στην Αυστρία

Τι σημαίνουν τα διαφορετικά χρώματα στα ελαστικά της F1

Τι σημαίνουν τα διαφορετικά χρώματα στα ελαστικά της F1

Γιατί τα φρένα του καινούριου σου αυτοκινήτου μυρίζουν σαν να καίγονται

Γιατί τα φρένα του καινούριου σου αυτοκινήτου μυρίζουν σαν να καίγονται

F1: Τα συμπεράσματα μας από το GP της Αυστρίας

F1: Τα συμπεράσματα μας από το GP της Αυστρίας

Πόσο αξιόπιστα είναι τα Plug-In Hybrid της Toyota; Τι δείχνει επίσημη έρευνα κατόχων;

Πόσο αξιόπιστα είναι τα Plug-In Hybrid της Toyota; Τι δείχνει επίσημη έρευνα κατόχων;