Όλοι οι τρόποι για να επιβραδύνετε το αυτοκίνητο

Όλοι οι τρόποι για να επιβραδύνετε το αυτοκίνητο

Γιατί τα αυτοκίνητα έχουν φώτα φρένων στο πίσω μέρος; Αυτά υπάρχουν για να ενημερώνουν τους οδηγούς πίσω τους ότι το αυτοκίνητο επιβραδύνει. Αλλά μαντέψτε τι; Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να χρησιμοποιήσουν έναν τύπο φρεναρίσματος που δεν ενεργοποιεί τα φώτα! Δεν το γνώριζα μέχρι που είδα αυτό το βίντεο από το Technology Connections για το πρόβλημα με μια λειτουργία οδήγησης ηλεκτρικού οχήματος που ονομάζεται “οδήγηση με ένα πεντάλ”. Αυτό ουσιαστικά επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει την ταχύτητα του αυτοκινήτου μόνο με το γκάζι. Όταν η πίεση στο πεντάλ μειώνεται, το αυτοκίνητο μετατρέπει τον ηλεκτροκινητήρα σε λειτουργία αναγεννητικής πέδησης και τη χρησιμοποιεί για να φορτίσει την μπαταρία του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο επιβραδύνει, αλλά τα φώτα φρένων δεν ενεργοποιούνται.

Πρόκειται να εξηγήσω όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την αναγεννητική πέδηση, αλλά παράλληλα, θα είναι μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε για όλους τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να σταματήσετε ένα όχημα και τι συμβαίνει στην ενέργειά του όταν το κάνετε. Ας ξεκινήσουμε.

Δυνάμεις, ενέργεια και κίνηση

Φανταστείτε ένα διαστημόπλοιο έξω στον βαθύ διάστημα χωρίς αέρα, δυνάμεις βαρύτητας και προφανώς χωρίς τριβή. Εάν αυτό το διαστημόπλοιο πυροδοτήσει τους κινητήρες του, θα επιταχυνθεί. Αλλά τι συμβαίνει όταν οι πύραυλοι σβήσουν και δεν υπάρχουν πλέον δυνάμεις που να επιδρούν στο κινούμενο όχημα; Ίσως είναι δελεαστικό να πει κανείς ότι θα επιβραδύνει σταδιακά, αλλά δεν θα συμβεί. Θα συνεχίσει απλώς να κινείται σε ευθεία γραμμή με σταθερή ταχύτητα.

Αυτό είναι μια άμεση συνέπεια του δεύτερου νόμου του Νεύτωνα, ο οποίος λέει ότι η καθαρή δύναμη σε ένα αντικείμενο (Fnet) είναι ίση με το γινόμενο της μάζας του αντικειμένου (m) και της επιτάχυνσής του (a). Με μηδενική καθαρή δύναμη, η επιτάχυνση πρέπει επίσης να είναι μηδέν. Η επιτάχυνση μας δείχνει τον ρυθμό μεταβολής της ταχύτητας – οπότε μια μηδενική επιτάχυνση σημαίνει ότι δεν υπάρχει αλλαγή στην ταχύτητα.

Λοιπόν, πώς θα σταματούσε τότε το διαστημόπλοιο; Το σταμάτημα σημαίνει να πάει από κάποια ταχύτητα σε μηδενική ταχύτητα. Ναι, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επιταχυνθεί. Η επιτάχυνση δεν σημαίνει απλώς “να αυξήσει την ταχύτητα”, αλλά μάλλον να αλλάξει την ταχύτητα, και αυτό μπορεί να σημαίνει μετάβαση από υψηλότερη ταχύτητα σε χαμηλότερη, συμπεριλαμβανομένης της πλήρους μείωσης μέχρι το μηδέν. Σε αυτή την περίπτωση, θα χρειαζόσασταν μια δύναμη για να προκαλέσετε αυτή την επιτάχυνση και η δύναμη θα έπρεπε να σπρώξει το όχημα προς την αντίθετη κατεύθυνση από την ταχύτητα. Έτσι κάνετε τα πράγματα να επιβραδύνουν: με μια δύναμη αντίστροφης ώθησης.

rocket_rhett_slowingrocket

Τώρα ας σκεφτούμε την ενέργεια. Αν το ίδιο αυτό διαστημόπλοιο κινείται στο διάστημα, έχει ενέργεια λόγω της κίνησής του. Αυτό το ονομάζουμε κινητική ενέργεια και η τιμή της εξαρτάται τόσο από την ταχύτητα του πυραύλου όσο και από τη μάζα του. Όταν το διαστημόπλοιο επιβραδύνει, η μείωση της ταχύτητας σημαίνει ότι έχει και μείωση στην κινητική ενέργεια. Αλλά η ενέργεια δεν εξαφανίζεται απλά. Αν το διαστημόπλοιο έχει μείωση ενέργειας, τότε κάτι άλλο πρέπει να αυξήσει την ενέργειά του. Σε αυτή την περίπτωση, εάν το διαστημόπλοιο πυροδοτήσει έναν κινητήρα πυραύλου για να επιβραδύνει, τότε τα καυσαέρια που εκτοξεύονται από τους πυραύλους θα αυξήσουν την ταχύτητά τους. Αυτό σημαίνει ότι τα αέρια αυξάνουν την κινητική ενέργεια. Η ενέργεια διατηρείται, πράγμα που σημαίνει ότι η συνολική ενέργεια πριν συμβεί κάτι (όπως η εκτόξευση των καυσαερίων από τον πύραυλο) είναι η ίδια με τη συνολική ενέργεια μετά.
Τώρα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτές τις φυσικές ιδέες για να κατανοήσουμε τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους τα συνηθισμένα οχήματα στη Γη μπορούν να επιβραδύνουν.

Εξωτερικές δυνάμεις

Πρέπει να υπάρχει κάποιο είδος δύναμης αντίστροφης ώθησης σε ένα όχημα για να το σταματήσει, και αυτό θα ισχύει για κάθε μέθοδο φρεναρίσματος που θα εξετάσουμε. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτή η δύναμη προς τα πίσω προέρχεται από το αυτοκίνητο, αλλά δεν χρειάζεται να είναι έτσι. Έχετε δει αυτές τις σειρές από βαρέλια στους αυτοκινητόδρομους; Αυτά ονομάζονται μερικές φορές “μαξιλάρια σύγκρουσης” ή “αποσβεστήρες πρόσκρουσης”. Είναι ουσιαστικά βαρέλια γεμάτα με νερό ή άμμο, έτσι ώστε ένα αυτοκίνητο να μπορεί να επιβραδύνει συγκρούομενο με αυτά. (Σημείωση: Μην επιβραδύνετε χρησιμοποιώντας εξωτερική δύναμη, εκτός εάν δεν έχετε πραγματικά άλλη επιλογή.)

Αυτά τα βαρέλια παρέχουν την αντίστροφη δύναμη ώθησης που επιβραδύνει το αυτοκίνητο, αλλά το κάνουν με έξυπνο τρόπο. Επειδή είναι ελαστικά, δεν πιέζουν τόσο δυνατά το αυτοκίνητο όσο, ας πούμε, ένας κορμός δέντρου ή ένα τσιμεντένιο φράγμα. Με αυτή τη χαμηλότερη δύναμη, χρειάζεται περισσότερος χρόνος στο αυτοκίνητο για να επιβραδύνει, γεγονός που το κάνει πολύ πιο ασφαλές για τους ανθρώπους μέσα. Αλλά όταν η κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου μειώνεται, κάποιος τύπος ενέργειας πρέπει να αυξηθεί – σωστά;

Αν παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο ενός αυτοκινήτου που πέφτει πάνω σε αυτά τα βαρέλια, θα παρατηρήσετε ότι η άμμος ή το νερό εκτοξεύονται στον αέρα. Ναι, εκεί πηγαίνει η κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου.

Τριβή τροχών και φρένων

Όλοι γνωρίζουμε ότι ο σωστός τρόπος για να σταματήσει ένα αυτοκίνητο είναι απλά πατώντας το πεντάλ φρένου. Αλλά πώς σταματάει πραγματικά το αυτοκίνητο; Η απάντηση είναι η τριβή. Μπορούμε να μοντελοποιήσουμε την τριβική αλληλεπίδραση μεταξύ δύο επιφανειών ως δύο ξεχωριστούς τύπους τριβής. Πρώτον, υπάρχει η στατική δύναμη τριβής, η οποία ισχύει όταν οι δύο επιφάνειες είναι σταθερές μεταξύ τους. Δεύτερον, υπάρχει η κινητική δύναμη τριβής, όταν δύο επιφάνειες ολισθαίνουν η μία προς την άλλη.

Ας θεωρήσουμε ένα αυτοκίνητο που σταματάει γλιστρώντας τα λάστιχά του στο δρόμο (κάτι που δεν συνιστάται επίσης ως τρόπος διακοπής). Σε αυτή την περίπτωση, μπορούμε να σχεδιάσουμε το ακόλουθο διάγραμμα δυνάμεων:

car_rhett_wheelfriction

Η κινητική δύναμη τριβής σπρώχνει προς την αντίθετη κατεύθυνση της ταχύτητας του αυτοκινήτου για να το επιβραδύνει. Αλλά τι συμβαίνει με την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου καθώς σταματά;

Ακολουθεί μια ωραία απεικόνιση ενός οχήματος με τον πίσω τροχό “κλειδωμένο” έτσι ώστε να σταματήσει με ολίσθηση. Αυτή είναι μια προβολή που χρησιμοποιεί κάμερα υπερύθρων ώστε τα πιο φωτεινά (πορτοκαλί) τμήματα της εικόνας να αντιπροσωπεύουν πιο καυτά αντικείμενα.

VIDEO

Παρατηρήστε ότι ένας τροχός γλιστράει, αφήνει μια καυτή λωρίδα στο δρόμο και ζεσταίνει το λάστιχο. Αυτό συμβαίνει στην κινητική ενέργεια: Μετατρέπεται σε αύξηση θερμικής ενέργειας.

Αλλά τι γίνεται όταν σταματάμε σαν φυσιολογικοί οδηγοί και δεν μπλοκάρουμε τα φρένα; Εφόσον το λάστιχο δεν γλιστράει, στην πραγματικότητα πρόκειται για αλληλεπίδραση στατικής τριβής. Αποδεικνύεται ότι μπορείτε να έχετε μεγαλύτερη δύναμη τριβής μεταξύ δύο επιφανειών εάν η αλληλεπίδραση προέρχεται από στατική τριβή αντί για κινητική. Αυτός είναι ο λόγος που σχεδόν κάθε αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS) για να αποτρέπει την ολίσθηση των τροχών και να παρέχει στο αυτοκίνητο καλύτερη απόσταση ακινητοποίησης.

Στις δύο περιπτώσεις, υπάρχει κάτι άλλο προς σκέψη: Εάν το αυτοκίνητο σταματά επειδή οι τροχοί αλληλεπιδρούν με το δρόμο, τότε τι σταματά τους τροχούς; Αυτός είναι ο σκοπός των φρένων. Τα περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν έναν δίσκο (που ονομάζεται rotor) προσαρτημένο στον τροχό. Για κάθε rotor, υπάρχουν δύο τακάκια φρένων που πιέζουν τον rotor για να τον επιβραδύνουν. Ναι, αυτή είναι μια άλλη αλληλεπίδραση τριβής. Δείτε μια εικόνα υπερύθρων ενός τροχού αυτοκινήτου μετά τη διακοπή:

rhett_car_hotrotor

Ο πιο φωτεινός (και πιο πορτοκαλί) δίσκος δείχνει ότι πράγματι είναι καυτός. Άρα, όταν ένα αυτοκίνητο σταματά, η μείωση της κινητικής ενέργειας σημαίνει αύξηση της θερμικής ενέργειας του εδάφους, του ελαστικού και των δίσκων. Μάλιστα, σε περιπτώσεις έντονης πέδησης, όπως ενός 747 που σταματά μόνο με τη χρήση φρένων, οι δίσκοι μπορούν να γίνουν τόσο καυτοί που να λάμπουν ορατά.

Αντίσταση αέρα

Τι γίνεται αν οδηγείτε με σταθερή ταχύτητα σε επίπεδο έδαφος και απλά σβήσετε το αυτοκίνητό σας; Σε αντίθεση με έναν πύραυλο στο βαθύ διάστημα, προφανώς δεν θα συνεχίσει να κινείται για πάντα. Τελικά θα επιβραδύνει και θα σταματήσει.

Αλλά δεν πρέπει να υπάρχει δύναμη αντίστροφης ώθησης για να επιβραδύνει ένα αντικείμενο; Ναι. Σε αυτή την περίπτωση, αυτή η δύναμη αντίστροφης ώθησης θα ήταν η αντίσταση του αέρα. Καθώς το αυτοκίνητο κινείται, συμβαίνουν πολλές μικροσκοπικές συγκρούσεις μεταξύ του οχήματος και των μορίων του αέρα. Αυτές οι συγκρούσεις σπρώχνουν το αυτοκίνητο για να το επιβραδύνουν. (Ήδη γνωρίζετε για την αντίσταση του αέρα από εκείνη τη φορά που βάλατε το χέρι σας έξω από το παράθυρο ενός κινούμενου αυτοκινήτου και μπορούσατε να νιώσετε αυτή τη δύναμη από τον αέρα που σας σπρώχνει προς τα πίσω.)

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν σχήματα σχεδιασμένα για να ελαχιστοποιούν την αντίσταση του αέρα, αυξάνοντας έτσι την οικονομία καυσίμου. Ωστόσο, εάν θέλετε πραγματικά να χρησιμοποιήσετε τον αέρα για να σταματήσετε ένα όχημα που κινείται γρήγορα, είναι δυνατό να αυξήσετε δραματικά την αντίσταση του αέρα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να κάνετε το όχημά σας να έχει μεγαλύτερη επιφάνεια. Αυτό ακριβώς συμβαίνει σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο όταν αναπτύσσεται ένα αλεξίπτωτο οπισθέλκωσης – ένα μικρό αλεξίπτωτο που βγαίνει από πίσω. (Αυτή δεν είναι μια πολύ πρακτική μέθοδος για να σταματήσετε ένα αυτοκίνητο, καθώς λειτουργεί μόνο μία φορά πριν χρειαστεί να ξαναδιπλώσετε το αλεξίπτωτο, αλλά παρόλα αυτά μετράει.)

Πού πηγαίνει η ενέργεια; Καθώς το αυτοκίνητο αλληλεπιδρά με τον αέρα, ο αέρας ωθείται έτσι ώστε τα μόρια να κινούνται πιο γρήγορα και να αυξάνουν τη θερμοκρασία τους. Αυτή η αλλαγή στην ενέργεια είναι κατανεμημένη σε τόσο μεγάλο όγκο αέρα που είναι σχεδόν αδύνατο να μετρηθεί, αλλά αυτό συμβαίνει πράγματι στην κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου.

Βαρύτητα

Μπορείτε πράγματι να σταματήσετε ένα αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας τη βαρύτητα. Ίσως το έχετε δει ξανά με τις ράμπες έκτακτης ανάγκης σε ορεινούς δρόμους. Αυτές είναι παρακλάδια του δρόμου που ανεβαίνουν σε απότομο λόφο. Εάν ένα όχημα, συνήθως ένα 18τροχο φορτηγό, χάσει την ικανότητά του να φρενάρει, μπορεί απλά να ανέβει τη ράμπα. Ναι, υπάρχει αντίστροφη δύναμη ώθησης και αυτή η δύναμη είναι η βαρύτητα.

bluecar_downramp_rhett_runawayramp

Καθώς το όχημα ανεβαίνει την κλίση και η βαρύτητα τραβάει μόνο προς τα κάτω, υπάρχει ένα στοιχείο αυτής της δύναμης που τραβάει προς την αντίθετη κατεύθυνση της ταχύτητας για να επιβραδύνει το όχημα. Καθώς ανεβαίνει την κλίση, υπάρχει αύξηση της δυναμικής ενέργειας βαρύτητας. Όσο πιο ψηλά φτάνει, τόσο μεγαλύτερη είναι η δυναμική ενέργεια.

Φυσικά, το ίδιο μπορεί να συμβεί και αντίστροφα. Εάν αφήσετε ένα αντικείμενο να κατρακυλήσει προς τα κάτω από μια ράμπα, θα υπάρξει μείωση της δυναμικής ενέργειας βαρύτητας και ως αποτέλεσμα αύξηση της κινητικής ενέργειας. Επομένως, χρειάζεστε ακόμα κάποια φρένα ή κάποιο είδος τριβής για να αποτρέψετε το όχημα να γλιστρήσει τελικά προς τα πίσω. Οι περισσότερες από αυτές τις ράμπες έκτακτης ανάγκης είναι κατασκευασμένες από πολύ μαλακό χαλίκι για να προκαλέσουν μεγάλη δύναμη τριβής, έτσι ώστε ένα σταματημένο φορτηγό να παραμείνει ακινητοποιημένο.

Κατέβασμα ταχυτήτων (Downshifting)

Τα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ή σασμάν, δεν είναι τόσο δημοφιλή όσο τα αυτόματα, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν. Με το χειροκίνητο κιβώτιο, ο οδηγός πρέπει να αλλάζει χειροκίνητα από τη μία ταχύτητα στην άλλη ενώ αυξάνει την ταχύτητα. Ωστόσο, μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει την ίδια αυτή διαδικασία για να μειώσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου.

Ας υποθέσουμε ότι βρίσκονται στην τέταρτη ταχύτητα και κινούνται με 64 χιλιόμετρα την ώρα. Εάν κατεβάσουν στην τρίτη ταχύτητα και αφήσουν το πόδι τους από το γκάζι, το αυτοκίνητο θα επιβραδύνει. Δεν χρειάζεται να πατήσουν το πεντάλ φρένου, което σημαίνει ότι τα φώτα φρένων του αυτοκινήτου δεν θα ανάψουν ακόμα κι αν επιβραδύνει. Φυσικά, εάν ένας οδηγός χρειάζεται να σταματήσει σε πολύ μικρή απόσταση, αυτό το κατέβασμα ταχυτήτων δεν θα είναι αρκετό και θα πρέπει να χρησιμοποιήσει τα παραδοσιακά φρένα.

Πώς λειτουργεί αυτό; Θα σας δώσω μόνο μια επιφανειακή περιγραφή του κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά είναι ό,τι χρειαζόμαστε για να κατανοήσουμε το κατέβασμα ταχυτήτων. Ένας κινητήρας παρέχει ισχύ προσθέτοντας βενζίνη σε έναν συμπιεσμένο χώρο στους κυλίνδρους. Όταν αναφλέγεται το καύσιμο, το αέριο διαστέλλεται και σπρώχνει τα έμβολα προς τα κάτω. Τα έμβολα που κινούνται προς τα πάνω και προς τα κάτω περιστρέφουν τον στρόφαλο, ο οποίος (με μερικές ακόμη συνδέσεις) περιστρέφει τους τροχούς. Μπουμ, οδηγείτε! Για να λειτουργήσει αυτό, χρειάζεστε καύσιμο, σπινθήρα για να ανάψει το καύσιμο και συμπίεση.

Τι γίνεται αν αφαιρέσετε τον σπινθήρα και το καύσιμο; Εάν οι τροχοί είναι συνδεδεμένοι με τον κινητήρα μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων, υπάρχει ακόμα η συμπίεση ενός αερίου στους κυλίνδρους. Αυτή η συμπίεση ενός αερίου προσθέτει αντίσταση στον περιστρεφόμενο κινητήρα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επιβραδύνει το αυτοκίνητο. (Φυσικά, χρειάζεστε ακόμα την τριβή μεταξύ των ελαστικών και του δρόμου.)

Όσον αφορά την ενέργεια, χρειαζόμαστε ακόμα μια αύξηση ενέργειας για να αντιστοιχηθεί στη μείωση της κινητικής ενέργειας. Δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη ότι έχετε αύξηση της θερμικής ενέργειας. Όταν ένα αέριο συμπιέζεται, ζεσταίνεται – και εκεί είναι η ενέργειά σας.

Αναγεννητική πέδηση

Τι θα γινόταν αν υπήρχε τρόπος να επιβραδύνετε ένα αυτοκίνητο και να μειώσετε την κινητική ενέργεια, αλλά και να εξοικονομήσετε αυτή την ενέργεια; Αυτό ακριβώς συμβαίνει στην αναγεννητική πέδηση.

Όλα ξεκινούν από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι ουσιαστικά απλώς ένας βρόχος καλωδίου σε περιστρεφόμενο άξονα κοντά σε έναν μαγνήτη. Όταν ρεύμα διαρρέει μέσα από το βρόχο, υπάρχει μια αλληλεπίδραση μεταξύ του ρεύματος και του μαγνήτη, και αυτό κάνει το βρόχο να περιστρέφεται στον άξονα. Αυτό στην πραγματικότητα λειτουργεί και ανάποδα. Εάν μετακινήσετε ένα σύρμα παρουσία μαγνητικού πεδίου, θα δημιουργηθεί ηλεκτρικό ρεύμα. Αυτό σημαίνει ότι ένας ηλεκτροκινητήρας και μια ηλεκτρική γεννήτρια είναι το ίδιο πράγμα. Για τον κινητήρα, του δίνετε ρεύμα και κινεί αντικείμενα. Ως γεννήτρια, περιστρέφετε τον άξονα και παίρνετε ηλεκτρικό ρεύμα.

Αυτό σημαίνει ότι εάν έχετε έναν ηλεκτροκινητήρα σε ένα αυτοκίνητο, είναι δυνατό να τον χρησιμοποιήσετε ως γεννήτρια και να φορτίσετε την μπαταρία του αυτοκινήτου. Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει, αυτή η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία. Λοιπόν, τουλάχιστον ένα μέρος της ενέργειας αποθηκεύεται – υπάρχει ακόμα κάποια απώλεια επειδή δεν είναι μια εντελώς αποδοτική διαδικασία. Τα πράγματα πάντα ζεσταίνονται λίγο.

Έτσι, τι γίνεται με τα φώτα φρένων και την οδήγηση με ένα πεντάλ; Και στα ηλεκτρικά και στα αυτοκίνητα με βενζίνη, τα φώτα φρένων ανάβουν κάθε φορά που ο οδηγός πατάει το πεντάλ φρένου. Αλλά τώρα βλέπουμε ότι ένας οδηγός EV μπορεί επίσης να επιβραδύνει το αυτοκίνητο απλά αφήνοντας το γκάζι – δεν χρειάζεται πεντάλ φρένου. Σε αυτή την περίπτωση, ο υπολογιστής του αυτοκινήτου είναι υπεύθυνος για τη μετατροπή του κινητήρα από τη λειτουργία οδήγησης στη λειτουργία ανάκτησης – και είναι ο υπολογιστής που αποφασίζει αν θα ανάψουν ή όχι τα φώτα φρένων. Ίσως να μην ανάψουν.

(Όλοι ξέραμε ότι μια μέρα οι υπολογιστές θα κυριαρχούσαν στον κόσμο. Ξεκίνησαν με τα φώτα φρένων. Οι αδύναμοι άνθρωποι απλά πρέπει να αποδεχτούν ότι δεν παίρνουμε πια τις αποφάσεις.)

Ναι, είναι νόμιμο. Επί του παρόντος, το Ομοσπονδιακό Πρότυπο Ασφαλείας Μηχανοκίνητων Οχημάτων ορίζει: “Τα φώτα στάσης σε κάθε όχημα πρέπει να ενεργοποιούνται κατά την εφαρμογή των φρένων λειτουργίας. Το ψηλά τοποθετημένο φως στάσης σε κάθε όχημα πρέπει να ενεργοποιείται μόνο κατά την εφαρμογή των φρένων λειτουργίας.”

Πρέπει να αλλάξει αυτός ο κανόνας; Αν ήμουν εγώ υπεύθυνος – και προφανώς δεν είμαι – θα δημιουργούσα έναν κανόνα που για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το φως φρένων θα πρέπει να ανάβει όταν η επιβράδυνση του αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερη από μια συγκεκριμένη τιμή, όπως 1 μέτρο ανά δευτερόλεπτο ανά δευτερόλεπτο. Με αυτόν τον τρόπο θα σηματοδοτούσατε στα αυτοκίνητα πίσω σας: “Hey, σταματάω, οπότε ίσως θα πρέπει να σταματήσετε κι εσείς.” Στην πραγματικότητα, δεν είναι αυτός ολόκληρος ο λόγος ύπαρξης ενός φωτός φρένων;

Πηγή: https://www.wired.com

Δείτε επίσης

Θεαματικό test drive μίας μηχανής “monster” [Βίντεο]

Θεαματικό test drive μίας μηχανής “monster” [Βίντεο]

F1: Πόσα λεφτά παίρνουν οι μηχανικοί και το πλήρωμα των pit stop;

F1: Πόσα λεφτά παίρνουν οι μηχανικοί και το πλήρωμα των pit stop;

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ50α

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ50α

Πόσο εύκολα μπορούν να σας κλέψουν το αυτοκίνητο;

Πόσο εύκολα μπορούν να σας κλέψουν το αυτοκίνητο;

Κουίζ: Είσαι “καθηγητής” στην F1; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Κουίζ: Είσαι “καθηγητής” στην F1; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Πρόστιμο για οδηγό που οι διαστάσεις του αυτοκινήτου του είναι μεγαλύτερες απο τις προβλεπόμενες

Πρόστιμο για οδηγό που οι διαστάσεις του αυτοκινήτου του είναι μεγαλύτερες απο τις προβλεπόμενες