Πώς να ρυθμίσετε τους καθρέφτες σας για να αποφύγετε τα τυφλά σημεία

Πώς να ρυθμίσετε τους καθρέφτες σας για να αποφύγετε τα τυφλά σημεία

Μπορεί να φαίνεται πιο εύκολο απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Τα τελευταία χρόνια, διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν συστήματα ανίχνευσης τυφλών σημείων για τους πλαϊνούς καθρέφτες.

Αυτά τα συστήματα, χρησιμοποιούν κάμερες ή ραντάρ για να σαρώσουν τις πλαϊνές λωρίδες κυκλοφορίας, που μπορεί να έχουν εξαφανιστεί από την οπτική σας γωνία.

Η Εταιρεία Μηχανικών Αυτοκινήτου (SAE), (Society of Automotive Engineers) με έδρα στις ΗΠΑ,  δημοσίευσε ένα άρθρο το 1995 που μιλούσε για το πώς μπορούν να ρυθμιστούν οι εξωτερικοί καθρέφτες.

Το άρθρο αυτό προτείνει τη ρύθμιση τους, προς τα έξω, ώστε η οπτική γωνία των πλαϊνών καθρεφτών να επικαλύπτεται ελάχιστα, σε σχέση με αυτή του εσωτερικού καθρέφτη οπισθοπορείας.

Αυτό μπορεί να αποπροσανατολίσει τους οδηγούς που έχουν συνηθίσει να βλέπουν τις πλευρές του δικού τους αυτοκίνητου στους πλαϊνούς καθρέφτες.

Όταν όμως αυτοί τοποθετηθούν σωστά, τότε εξουδετερώνουν τα τυφλά σημεία ενός ΙΧ. Αυτό συγκεκριμένα εξαλείφει την ανάγκη να κοιτάξετε πάνω από τον ώμο σας για να αλλάξετε λωρίδα με ασφάλεια, καθώς και την ανάγκη για ένα ακριβό σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου.

Το μοναδικό πρόβλημα είναι να συνηθίσετε τις θέσεις των καθρεφτών που προτείνει η SAE. Ο εσωτερικός καθρέφτης οπισθοπορείας χρησιμοποιείται για να παρακολουθείτε τι έρχεται από πίσω, ενώ οι εξωτερικοί καθρέφτες αντανακλούν την περιοχή έξω από την οπτική γωνία του εσωτερικού καθρέφτη οπισθοπορείας.

Εκείνοι που έχουν υιοθετήσει την προσέγγιση της SAE πιστεύουν σ’ αυτήν έχοντας βρει σωτηρία στο πρόβλημα τους, ωστόσο, ορισμένοι οδηγοί ακόμα δεν μπορούν να προσαρμοστούν στο να μην χρησιμοποιούν τους εξωτερικούς καθρέφτες για να βλέπουν άμεσα πίσω από το αυτοκίνητο και τους λείπει η δυνατότητα να βλέπουν το δικό τους στους πλαϊνούς καθρέφτες.

Δείτε επίσης

Πόσο «πράσινα» είναι πραγματικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Πόσο «πράσινα» είναι πραγματικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

F1:Οι 5 βασικοί λόγοι που ο Lewis Hamilton δεν έχει «κουμπώσει» στη Ferrari

F1:Οι 5 βασικοί λόγοι που ο Lewis Hamilton δεν έχει «κουμπώσει» στη Ferrari

Τα 4 πιο κοινά λάθη που κάνουμε όλοι και κάνουμε ζημιά στον κινητήρα

Τα 4 πιο κοινά λάθη που κάνουμε όλοι και κάνουμε ζημιά στον κινητήρα

Γιατί επανεξετάζονται οι κανονισμοί κινητήρων του 2026 στη συνεδρίαση της Επιτροπής F1

Γιατί επανεξετάζονται οι κανονισμοί κινητήρων του 2026 στη συνεδρίαση της Επιτροπής F1

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari