Τί υποδομές χρειάζονται τα ιπτάμενα αυτοκίνητα;

Τί υποδομές χρειάζονται τα ιπτάμενα αυτοκίνητα;

Δεν είμαστε πολύ μακριά από εποχές όπου τα ταξίδια με ιπτάμενα αυτοκίνητα, ή εξειδικευμένα ιπτάμενα οχήματα, θα είναι τόσο συνηθισμένα όσο το να καλέσετε ένα ταξί για να πάτε στη δουλειά.

Όταν ενεργοποιηθούν, τα ιπτάμενα αυτοκίνητα θα είναι εξαιρετικά βολικά, επειδή είναι ουσιαστικά ένας ολοκαίνουργιος τρόπος μετακίνησης. Αλλά κάθε καλό πράγμα δεν είναι πάντα τέλειο, υπάρχει πολύς δρόμος, ειδικά όσον αφορά τις υποδομές, που πρέπει να δημιουργηθούν εκ των προτέρων.

Από πού θα απογειώνονται και θα προσγειώνονται; Ποιος θα τα διαχειρίζεται; Τι γίνεται με την εναέρια κυκλοφορία; Αυτά σίγουρα φαίνονται σαν πραγματικά προβλήματα, και είναι απαραίτητο να τα αντιμετωπίσουμε πριν μπούμε χαρούμενοι σε ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο.

Vertiport, το αεροδρόμιο για ιπτάμενα αυτοκίνητα

flying-cars-challenges

Είτε τα αποκαλείτε ιπτάμενα αυτοκίνητα, eVTOL, είτε εναέρια ταξί, αυτά τα οχήματα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL) είναι το μέλλον. Υπάρχουν στάσεις ταξί για τα κανονικά ταξί και Uber για να καλέσετε ένα αν βιάζεστε.

Αλλά το να καλέσετε ένα πολυτελές εναέριο ταξί στο γραφείο σας δεν φαίνεται και η καλύτερη ιδέα, έτσι δεν είναι; Το «ιπτάμενο» σαν φράση τα κάνει λίγο διαφορετικά από τα κανονικά αυτοκίνητα. Αν πετάνε, τότε χρειάζονται έναν ειδικό χώρο για να απογειωθούν και να προσγειωθούν.

Σίγουρα, τα αεροδρόμια είναι η απάντηση, σωστά;

Μάλλον όχι – γιατί καθώς περνάει ο χρόνος, τα περισσότερα μεγάλα αεροδρόμια, ακόμη και τα μικρότερα, πλησιάζουν στο μέγιστο της χωρητικότητάς τους. Άρα, αν τα κανονικά αεροδρόμια δεν επαρκούν, χρειαζόμαστε -vertiports – μίνι αεροδρόμια για ιπτάμενα αυτοκίνητα. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι δεν τα έχουμε ακόμη.

Ενώ οι μεγάλες χώρες τρέχουν να βάλουν αυτά τα ιπτάμενα οχήματα στον αέρα, δεν υπάρχει μεγάλη σαφήνεια σχετικά με την ανάπτυξη των vertiports. Όταν θα στηθούν και θα λειτουργήσουν, τα μίνι αεροδρόμια θα γίνουν κόμβος για όλα τα ιπτάμενα αυτοκίνητα και άλλα eVTOL, όπως τα drones, σε μια συγκεκριμένη περιοχή, επιτρέποντας αποτελεσματικά ταξίδια.

Έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας ιπτάμενου αυτοκινήτου

uk-flying-taxi

Έως σήμερα, ολόκληρος ο κόσμος αντιμετωπίζει στην καθημερινότητα του μια τεράστια  κυκλοφοριάκη δυσκολία στην κίνηση στους δρόμους. Είναι ήδη αρκετά περίπλοκο για τα κανονικά αυτοκίνητα, φανταστείτε εκατοντάδες εναέρια ταξί να διασχίζουν τους ουρανούς χωρίς κανονισμούς.

Όπως και με τα αεροπλάνα, θα χρειαστούμε ένα εκτεταμένο δίκτυο αρχών διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας σε κάθε χώρα. Υπάρχει επίσης μία σημαντική λεπτομέρεια – ο ουρανός δεν είναι άδειος. Ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας για τέτοια αυτοκίνητα θα απαιτήσει εκτεταμένη επικοινωνία με αυτή των αεροπλάνων.

Πάρτε μια πολυσύχναστη διαδρομή, για παράδειγμα από τη Νέα Υόρκη στο Λος Άντζελες – υπάρχουν πολλές πτήσεις κάθε μέρα. Η διαδρομή μπορεί να φιλοξενήσει μόνο έναν συγκεκριμένο αριθμό αεροπλάνων κατά τη διάρκεια της ημέρας. Και αν τα ιπτάμενα αυτοκίνητα έμπαιναν σε αυτό το ρεύμα, θα χρειαζόμασταν εναλλακτικές εναέριες διαδρομές για να τα φιλοξενήσουμε.

Θόρυβος και προφυλάξεις ασφαλείας

The-challenges-of-flying-car-mass-production

Όσο διασκεδαστικά και φουτουριστικά κι αν φαίνονται τα νέα eVTOL, οι εταιρείες που κατασκευάζουν ιπτάμενα αυτοκίνητα θα πρέπει επίσης να λάβουν υπόψη τους κανονισμούς ασφαλείας και θορύβου. Είναι κυρίως εταιρείες αυτοκινήτων και αεροναυπηγικής που εργάζονται αυτή τη στιγμή στη δημιουργία eVTOL. Για παράδειγμα, η Boeing σχεδιάζει να βγάλει αυτά τα εναέρια ταξί στον αέρα έως το 2030.

Τα τρέχοντα VTOL δεν είναι τόσο συμπαγή όσο αυτά της επόμενης γενιάς, κυρίως λόγω του μεγάλου τους εκτοπίσματος των φτερών και των τεράστιων κινητήρων τους. Ας πάρουμε για παράδειγμα το F-35 Lightning, το οποίο μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί σαν ελικόπτερο. Είναι ένα υπερηχητικό αεροσκάφος με απίστευτα χαρακτηριστικά stealth, αλλά είναι επίσης μεγάλο και μπορεί να παράγει πολύ θόρυβο.

Χωρίς να ξεχνάμε ότι ο υπερηχητικός κρότος του Concorde, τον οποίο μπορούσε να ακούσει ολόκληρη η πόλη, ήταν ένας από τους λόγους που αποσύρθηκε από τους ουρανούς. Επιπλέον, στο δρόμο συμβαίνουν κάθε μέρα ατελείωτα ατυχήματα, αλλά τα ατυχήματα στον αέρα μπορεί να είναι πολύ πιο θανατηφόρα. Θα χρειαστούμε σχολαστικούς κανονισμούς ασφαλείας ως πρότυπο για να διασφαλίσουμε την ασφαλή μετακίνηση με ιπτάμενα αυτοκίνητα.

Προς το παρόν, πρέπει να αντιμετωπιστούν πολλά προβλήματα για να διασφαλιστεί η επιτυχία των ιπτάμενων αυτοκινήτων. Αλλά βλέποντας την αφοσίωση και τη ζήτηση για αυτά, ορισμένες κυβερνήσεις μπορεί να επιταχύνουν τη διαδικασία.

Αναμφίβολα, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τι επιφυλάσσει το μέλλον για τα ιπτάμενα αυτοκίνητα.

Δείτε επίσης

Στον Γκίντερ Στάινερ είπαν να “καθαρίσει την αυλή του” μετά τα τελευταία σχόλια του Μικ Σουμάχερ

Στον Γκίντερ Στάινερ είπαν να “καθαρίσει την αυλή του” μετά τα τελευταία σχόλια του Μικ Σουμάχερ

Κουίζ: Πόσα ξέρεις για τους 4 τροχούς; Μόνο το 5% βρίσκει όλες τις απαντήσεις

Κουίζ: Πόσα ξέρεις για τους 4 τροχούς; Μόνο το 5% βρίσκει όλες τις απαντήσεις

Πρόστιμο για πραγματοποίηση στροφής επιτόπου σε αυτοκινητόδρομο ή ή οδό ταχείας κυκλοφορίας

Πρόστιμο για πραγματοποίηση στροφής επιτόπου σε αυτοκινητόδρομο ή ή οδό ταχείας κυκλοφορίας

10 κοινές αιτίες που το αμάξι δεν παίρνει μπρος – Πώς να το φτιάξετε μόνοι σας

10 κοινές αιτίες που το αμάξι δεν παίρνει μπρος – Πώς να το φτιάξετε μόνοι σας

Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζω το ψυκτικό υγρό του αυτοκινήτου;

Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζω το ψυκτικό υγρό του αυτοκινήτου;

Rolls-Royce Wraith Kryptos: Οι κρυφοί κωδικοί που είναι γνωστοί μόνο σε δύο ανθρώπους

Rolls-Royce Wraith Kryptos: Οι κρυφοί κωδικοί που είναι γνωστοί μόνο σε δύο ανθρώπους