Volvo: Η πτώση της ζήτησης δεν την απασχολεί

Volvo: Η πτώση της ζήτησης δεν την απασχολεί

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars, Τζιμ Ρόουαν δήλωσε ότι η μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πονοκέφαλος για τους μαζικούς κατασκευαστές και όχι δικός του.

«Οι μαζικοί κατασκευαστές ίσως έχουν επηρεαστεί καθώς ορισμένες εταιρείες δεν έχουν καταφέρει τα EV τους να έχουν παραπλήσιες τιμές με τα μοντέλα τους με κινητήρες εσωτερικής καύση» δήλωσε ο Ρόουαν. «Στην premium κατηγορία, δεν το βλέπουμε αυτό. Βλέπουμε την premium κατηγορία να αναπτύσσεται και εμείς παίρνουμε μερίδιο αγοράς».

Αν η Volvo έχει δεύτερες σκέψεις σχετικά με την επιθετική της στρατηγική στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, τα στελέχη της εταιρείας δεν το αφήνουν να φανεί.

Το 2023, το μικτό περιθώριο κέρδους της Volvo για τα BEV της ήταν 9%, ενώ το περιθώριο κέρδους για τα συμβατικά έφτανε το 23%.

Ο Ρόουαν αναμένει ότι το περιθώριο κέρδους της εταιρείας στα BEV θα βελτιωθεί φέτος λόγω της άφιξης του μικρού EX30, το οποίο, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Volvo, θα προσφέρει μικτά περιθώρια κέρδους 15 έως 20%, ωθώντας την αυτοκινητοβιομηχανία πιο κοντά στο να πετύχει παραπλήσιες τιμές ανάμεσα στα ηλεκτρικά και συμβατικά της οχήματα.

Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2023, τα μικτά περιθώρια κέρδους της Volvo από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τετραπλασιάστηκαν στο 13%.

Ηλεκτρικό μέλλον

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Volvo πούλησε 113.419 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2023, που αντιστοιχεί σε αύξηση 70% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Βασιζόμενη σε δύο αμιγώς ηλεκτρικά crossover, η Volvo αύξησε το μερίδιό της στην παγκόσμια αγοράς των BEV κατά 34% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Φέτος, η Volvo θα παρουσιάσει επίσης το EX90, ένα crossover που θα επιτελέσει χρέη ναυαρχίας, καθώς και το EM90, το οποίο είναι ένα πολυτελές van που απευθύνεται στην Κίνα και άλλες ασιατικές αγορές.

Ο Σουηδός κατασκευαστής είναι ένθερμος οπαδός των ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, η ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υποχωρεί στις ΗΠΑ, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως.

Τα υβριδικά συγκεντρώνουν μεγάλη προτίμηση

Τα στελέχη της Volvo τόνισαν ότι η γκάμα των ήπια υβριδικών και plug-in υβριδικών μοντέλων της μάρκας θα είναι το κλειδί για την πορεία της εταιρείας προς το πλήρως ηλεκτρικό της μέλλον.

Τα plug-in υβριδικά «αποτελούν μια σημαντική γέφυρα προς το πλήρως ηλεκτρικό μέλλον», δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής της μάρκας Björn Annwall. «Βλέπουμε πολλούς καταναλωτές που εκλαμβάνουν  τα plug-in υβριδικά ως το πρώτο βήμα προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση και το επόμενο αυτοκίνητο που αγοράζουν είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό».

Ο Annwall βλέπει το χαρτοφυλάκιο των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων της Volvo ως εξισορροπιστικό παράγοντα το μεσοδιάστημα μέχρις ότου κυκλοφορήσουν ευρέως τα ηλεκτρικά οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο.

«Η μετάβαση [στα EVs] γίνεται σε διαφορετικές χρονικές περιόδους σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Annwall. «Μπορούμε να πουλήσουμε περισσότερα XC90 [με κινητήρα εσωτερικής καύσης] στις κεντρικές ΗΠΑ και περισσότερα [ηλεκτρικά] EX90 στη Δυτική Ακτή».

Κατά τη διάρκεια των επόμενων ετών, τα υβριδικά οχήματα της Volvo θα αναβαθμιστούν σχεδιαστικά τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, ενώ βελτιώσεις θα γίνουν και στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

«Θα λάβουν περαιτέρω αγάπη και φροντίδα με έξυπνες επενδύσεις», δήλωσε ο Annwall.

 

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS

Δείτε επίσης

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ

Πώς να ελέγξετε την κίνηση στο Google Maps

Πώς να ελέγξετε την κίνηση στο Google Maps

Κουίζ: Είσαι “γκουρού” ή απλά θαυμαστής; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Κουίζ: Είσαι “γκουρού” ή απλά θαυμαστής; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3