F1: Ο Πρόεδρος της FIA εξετάζει την επιστροφή των V10 κινητήρων

F1: Ο Πρόεδρος της FIA εξετάζει την επιστροφή των V10 κινητήρων

F1: Νέα που αναμένεται να ενθουσιάσουν όλους τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. O πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ φαίνεται να είναι ανοικτός στο να επαναφέρει τους V10 κινητήρες στο grid. Ποια τα σενάρια και ποια η διαφορά που θα υπάρχουν από τους παλιούς V10.

Ο Πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, υπαινίχθηκε ότι στο τραπέζι έχει πέσει η πιθανή επιστροφή των εμβληματικών V10 κινητήρων στην F1, αλλά αυτή τη φορά με χρήση βιώσιμων καυσίμων.

F1: Επιστροφή στο παρελθόν με βλέμμα στο μέλλον

Σε ανάρτησή του στο Instagram, ο επικεφαλής της FIA αναφέρθηκε στις συζητήσεις που προκάλεσε η επιτυχημένης εκδήλωση για τα 75 χρόνια της F1 που πραγματοποιήθηκε στην O2 Arena του Λονδίνου και τόνισε την ανάγκη για νέες τεχνολογικές κατευθύνσεις στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Μία από τις προτάσεις του ήταν και η πιθανή επιστροφή των V10 κινητήρων, με την διαφορά ότι αυτή τη φορά θα τροφοδοτούνται από τα βιώσιμα καύσιμα.

Η τελευταία φορά που η Formula 1 χρησιμοποίησε V10 κινητήρες ήταν το 2005(η Toro Rosso είχε χρησιμοποιήσει το 2006 έναν αποδυναμωμένο V10 υπό ειδική άδεια). Από το 2006 και μετά, οι κανονισμοί επέβαλαν τη χρήση κινητήρων V8 , ενώ, με τις νέες αλλαγές το 2014, η F1 πέρασε στην υβριδική εποχή της και τους V6 κινητήρες, ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις για πιο καθαρές, αποδοτικές και πράσινες τεχνολογίες.

Το πρόβλημα με τους υβριδικούς κινητήρες

Η στροφή στα υβριδικά συστήματα είχε ως στόχο τη βελτίωση της απόδοσης καυσίμου και την προώθησή/ανάπτυξη των υβριδικών τεχνολογιών. Κατασκευαστές όπως η Mercedes και η Renault επένδυσαν στην ανάπτυξη των υβριδικών συστημάτων στην F1, ώστε να τις εφαρμόσουν και στα μελλοντικά τους μοντέλα Ι.Χ.

Ωστόσο, πολλοί οπαδοί της F1 δεν συμφώνησαν με αυτή την αλλαγή. Ο λόγος δεν ήταν η στροφή προς τη βιωσιμότητα αυτή καθαυτή, αλλά η διαφορά στον ήχο και η μείωση του θορύβου των κινητήρων. Και όπως και να το δεις, οι υβριδικοί V6 κινητήρες δεν προσφέρουν τον χαρακτηριστικό «βρυχηθμό» των V10 και V12 που έκανε τους περισσότερους από εμάς να «ερωτευτούμε» το άθλημα.

Υπάρχει όντως ελπίδα για επιστροφή των V10;

Η τελική απόφαση θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του ελέγχου του κόστους έρευνας και ανάπτυξης για τις ομάδες και τους κατασκευαστές. Ωστόσο, το γεγονός ότι η FIA ανοίγει αυτή τη συζήτηση δίνει ελπίδες στους φίλους του αθλήματος ότι ο θρυλικός ήχος των V10 μπορεί και να επιστρέψει στην F1.

Δείτε επίσης

F1: «Ίσως ξεφύγει σύντομα» λέει για Norris-Piastri ο Rosberg

F1: «Ίσως ξεφύγει σύντομα» λέει για Norris-Piastri ο Rosberg

F1-Red Bull: «Ο Verstappen θα κατακτήσει το πέμπτο του πρωτάθλημα και θα αποσυρθεί στο τέλος του 2025»

F1-Red Bull: «Ο Verstappen θα κατακτήσει το πέμπτο του πρωτάθλημα και θα αποσυρθεί στο τέλος του 2025»

Υγρό φρένου: 7 σημάδια και αιτίες χαμηλής στάθμης  (και τι συμβαίνει αν τελειώσουν)

Υγρό φρένου: 7 σημάδια και αιτίες χαμηλής στάθμης (και τι συμβαίνει αν τελειώσουν)

Τι συμβαίνει αν δεν φορτίζεις ένα plug-in υβριδικό όχημα;

Τι συμβαίνει αν δεν φορτίζεις ένα plug-in υβριδικό όχημα;

Γιατί στάζει νερό από την εξάτμιση του αυτοκινήτου (και είναι φυσιολογικό;)

Γιατί στάζει νερό από την εξάτμιση του αυτοκινήτου (και είναι φυσιολογικό;)

Πώς να ανοίξεις το καπό σε σύγχρονο αυτοκίνητο όταν έχεις νεκρή μπαταρία

Πώς να ανοίξεις το καπό σε σύγχρονο αυτοκίνητο όταν έχεις νεκρή μπαταρία