Site icon TheCars.gr

F1: Τα συμπεράσματα μας από το GP της Ίμολα

F1

formula1.com

F1: Το μάθημα του Verstappen στον Piastri, η διστακτικότητα της McLaren και το κρίσιμο λάθος του Tsunoda

Ο Max Verstappen κατέκτησε τη δεύτερη νίκη του για το 2025, επικρατώντας στο Grand Prix της Ίμολα μετά από μια εξαιρετική εκκίνηση όπου «άρπαξε» την πρωτοπορία από τον Oscar Piastri. Ο Ολλανδός της Red Bull απέδειξε ξανά πως, ακόμα και σε μια χρονιά όπου δεν είναι φαβορί για τον τίτλο, παραμένει ο κορυφαίος οδηγός του grid.

F1: Ο Verstappen παραμένει το σημείο αναφοράς και στην φετινή F1

Η κίνηση του Verstappen στην πρώτη στροφή θύμισε το θρυλικό προσπέρασμα του στο Μεξικό το 2021. Όπως τότε, έτσι και τώρα, ο Ολλανδός είδε ένα άνοιγμα που κανένας άλλος δεν θα σκεφτόταν καν.

Kαι το αξιοποίησε με εντυπωσιακή αποφασιστικότητα.

Δεν ήταν απλώς θέμα ταλέντου ή θάρρους, αλλά συνδυασμός τεχνικής σκέψης, επίγνωσης της πίστας και ψύχραιμης σκέψης σε συνθήκες πίεσης.

Το προσπέρασμα στον Piastri στην εκκίνηση δεν ήταν απλώς καθοριστικό, ήταν σχεδόν… ανεξήγητο. Μόνο ο Verstappen σκέφτεται έτσι, μόνο εκείνος επιχειρεί τέτοια πράγματα. Και ακόμα κι αν η Red Bull δεν έχει το ταχύτερο μονοθέσιο φέτος, το πακέτο αναβαθμίσεων στην Ίμολα φαίνεται να την ξαναβάζει στο παιχνίδι. Ο Verstappen είναι μόλις 22 βαθμούς πίσω από τον Piastri, αρκετά κοντά για να διατηρεί την πίεση, αν μη τι άλλο.

Ο Piastri έμαθε το μάθημά του;

Ο Oscar Piastri είχε το προβάδισμα στην εκκίνηση αλλά άφησε «ανοιχτή την πόρτα» και ο Verstappen δεν του το συγχώρεσε. Είτε επειδή θεώρησε πως δεν άξιζε να ρισκάρει, είτε επειδή απλώς πιάστηκε στον ύπνο, το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο: O Αυστραλός έχασε μια νίκη που θα μπορούσε να είχε καθαρίσει από την αρχή, ειδικά με δεδομένη την υπεροχή της McLaren σε ρυθμό αγώνα, όπως έχουμε δει ουκ ολίγες φορές φέτος

Η στρατηγική της McLaren μετά το προσπέρασμα δεν βοήθησε. Μετά το πρόωρο pit stop, ο Piastri βρέθηκε πίσω από την κίνηση και δεν μπόρεσε ποτέ να ανακάμψει. Ήταν η πρώτη φορά που χάνει αγώνα που έδειχνε να ελέγχει, κι αυτό πιθανότατα θα τον πεισμώσει. Ο Αυστραλός έχει δείξει πως μαθαίνει από τα λάθη του και δεν θα επιτρέψει εύκολα να επαναληφθεί.

Η McLaren φοβάται τις εντολές και ίσως πληρώσει το τίμημα

Θα αποφέρει καρπούς η «the economy will regulate itself» προσέγγιση της ομάδας από το Woking;

Η McLaren έχει το ταχύτερο μονοθέσιο αυτή τη στιγμή, αλλά και δύο πιλότους που διεκδικούν τον τίτλο. Αυτό κάνει κάθε στρατηγική απόφαση επικίνδυνη. Στην Ίμολα, η ομάδα αρνήθηκε να δώσει εντολή στον Piastri να αφήσει τον ταχύτερο Norris να τον περάσει, ακόμα και όταν ήταν φανερό πως είχε πλεονέκτημα με τα ελαστικά.

Η απόφαση να μη δώσουν εντολές βασίζεται στο φόβο ότι, αν κάποιος χάσει το πρωτάθλημα λόγω μιας τέτοιας απόφασης, η εσωτερική ισορροπία θα τιναχτεί στον αέρα. Προτιμούν να αφήσουν τα πράγματα να εξελιχθούν φυσικά, με την ελπίδα ότι στο τέλος τα πράγματα θα δουλέψουν υπέρ της και κανένας από τους δύο οδηγούς δεν θα μπορεί να κατηγορήσει την ομάδα για την τελική τους κατάταξη.

Αλλά αυτή η στάση είναι και ριψοκίνδυνη. Αν ο Verstappen συνεχίσει να μειώνει τη διαφορά, η McLaren μπορεί να δει το πρωτάθλημα να της γλιστρά μέσα από τα χέρια, χωρίς να έχει προλάβει να επιλέξει καν να διαλέξει και σπρώξει τον έναν από τους δύο οδηγούς.

Ο Tsunoda πρέπει να ξεπεράσει γρήγορα το λάθος του

Ο Yuki Tsunoda ξεκίνησε δυναμικά στη Red Bull, με σταθερές παρουσίες στις κατατακτήριες και στις θέσεις που δίνουν βαθμούς, όμως το ατύχημά του στην Ίμολα «χτυπάει καμπανάκι». Πίεσε υπερβολικά στο Q1, έκανε λάθος και το παραδέχτηκε ανοιχτά: «Ντρέπομαι που πίεσα χωρίς λόγο», δήλωσε.

Αυτό είναι το είδος λαθών που η Red Bull δεν συγχωρεί εύκολα. Δεν είναι θέμα χρόνων ή εμπειρίας, είναι θέμα νοοτροπίας. Ο Perez και ο Gasly έχασαν τη θέση τους από αντίστοιχα «επεισόδια». Ο Tsunoda πρέπει να διαχειριστεί σωστά την πίεση, διαφορετικά κινδυνεύει να έχει την ίδια μοίρα.

Ο Colapinto χρειάζεται σταθερότητα για να δείξει τι αξίζει

Η επιστροφή του Franco Colapinto στην Alpine δεν ξεκίνησε ιδανικά. Έκανε λάθος στις κατατακτήριες της Ίμολα, σε μια στιγμή που προσπαθεί να αποδείξει ότι αξίζει μόνιμη θέση. Το ταλέντο του δεν αμφισβητείται, αλλά η περίοδος αποχής του και η έντονη προβολή στην Αργεντινή φαίνεται να του στέρησαν την αυτοκριτική και την ισορροπία που είχε ανάγκη.

Η Alpine, από την πλευρά της, δεν του δίνει τον απαραίτητο χρόνο προσαρμογής. Το γεγονός ότι ανέβηκε στο μονοθέσιο χωρίς χειμερινές δοκιμές, έξι αγώνες πίσω σε εμπειρία από τον ανταγωνισμό, τον βάζει σε δύσκολη θέση. Αν δεν υπάρξει υπομονή και στήριξη, το πιο πιθανό είναι να δούμε ακόμα έναν οδηγό να χάνεται στην αστάθεια της ομάδας.

 

 

Exit mobile version