Formula 1: ήρθε η «λυπητερή» για τις ομάδες

Formula 1: ήρθε η «λυπητερή» για τις ομάδες

Οι άδειες για τη συμμετοχή των ομάδων της Formula 1 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα είναι πανάκριβές.

Μάλιστα το 2024 θα πρέπει να καταβάλουν αρκετά εκατομμύρια δολάρια στην άρχουσα αρχή του σπορ, τη FIA για να πάρουν μέρος στη σεζόν του 2024.

Άλλος έχει τα γένια, η FIA έχει τα χτένια!

Η άδεια κοστολογείται ανάλογα με τους βαθμούς, που συγκεντρώνουν οι ομάδες. Φέτος όμως, οι αγώνες αυξήθηκαν και είχαμε και τα sprint race που έδιναν βαθμούς. Αυτό αυτόματα σημαίνει, περισσότεροι βαθμοί για τις ομάδες, άρα ακόμα περισσότερα χρήματα για την FIA. Aν, είχε γίνει και ο αγώνας στην ΄Ιμολα – ακυρώθηκε λόγω καιρού- τα ποσά θα ήταν ακόμα μεγαλύτερα.

Η ιστορία με την καταβολή παράβολου για την άδεια συμμετοχής στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, οριστικοποιήθηκε με την περίφημη Συμφωνία Ομονοίας – το 2013.

Τα ποσά αυτά αυξήθηκαν κατά πολύ πέρσι, όταν και υπεγράφη το νέο συμβόλαιο εμπορικών δικαιωμάτων. Έτσι έχουμε: 657.837 δολάρια ανά ομάδα που είναι “το πάγιο” συμμετοχής και από εκεί και πέρα προσθέτουμε 6.575 δολάρια για κάθε βαθμό, που πετυχαίνει η κάθε ομάδα. Επίσης, η πρωταθλήτρια ομάδα πρέπει να πληρώσει 7.893 για κάθε βαθμό, που συγκεντρώνει.

Η πρωτιά κοστίζει κάτι παραπάνω!

Η φετινή πρωταθλήτρια ομάδα της Red Bull Racing, προφανώς και θα πληρώσει τα περισσότερα. Ο “κόκκινος ταύρος” συγκέντρωσε 860 βαθμούς εφέτος, οπότε και η lisence, για το 2024 θα κοστίσει 7.445.817 δολάρια. Τα ποσά, που θα πληρώσουν οι υπόλοιπες ομάδες στη FIA, για την άδεια τους σε δολάρια είναι:

Mercedes-AMG – 3.347.012

Scuderia Ferrari – 3.327.287

McLaren Racing – 2.643.487

Aston Martin – 2.498.837

Alpine F1 – 1.446.837

Williams Racing – 841.937

AlphaTauri – 822.212

Alfa Romeo – 763.037

Haas – 736.737

Ενδεικτικό είναι, ότι το ποσό, το οποίο θα πληρώσει η δεύτερη στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ομάδα της Mercedes είναι λιγότερο από το μισό ποσό, που θα δώσει η Redbull.


About the author


Δείτε επίσης

Οδηγούμε το Νέο Nissan Pathfinder 2026: Ανανεωμένο, αλλά είναι αυτό που περιμέναμε;

Οδηγούμε το Νέο Nissan Pathfinder 2026: Ανανεωμένο, αλλά είναι αυτό που περιμέναμε;

Toyota GR Corolla: Η μεγάλη επιστροφή στα ράλι για να κατακτήσει την Αμερική το 2026

Toyota GR Corolla: Η μεγάλη επιστροφή στα ράλι για να κατακτήσει την Αμερική το 2026

Le Mans: Τέλος εποχής για τη θρυλική Γέφυρα Dunlop – Τη θέση της παίρνει η Goodyear

Le Mans: Τέλος εποχής για τη θρυλική Γέφυρα Dunlop – Τη θέση της παίρνει η Goodyear

Το Seal 5 DM-i είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο με sedan αμάξωμα της BYD

Το Seal 5 DM-i είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο με sedan αμάξωμα της BYD

Jeep Gladiator Rubicon Shadow Ops: Τώρα με εργοστασιακό εργάτη για απόλυτη κυριαρχία εκτός δρόμου

Jeep Gladiator Rubicon Shadow Ops: Τώρα με εργοστασιακό εργάτη για απόλυτη κυριαρχία εκτός δρόμου

Η τρίτη γενιά του Nissan Leaf ξεκινά την παραγωγή της στο πλήρως αναβαθμισμένο εργοστάσιο του Sunderland

Η τρίτη γενιά του Nissan Leaf ξεκινά την παραγωγή της στο πλήρως αναβαθμισμένο εργοστάσιο του Sunderland