Κένεθ Ερικσον: ο Superman του Ράλι Ακρόπολις

Κένεθ Ερικσον: ο Superman του Ράλι Ακρόπολις

Το ράλι Ακρόπολις του 1991 ανέδειξε έναν υπεροδηγό, τον Κένεθ Έρικσον. Ο Σουηδός μπορεί να κέρδισε τις 30 από τις 48 συνολικά ειδικές διαδρομές του αγώνα, όμως δεν ήταν αυτός ο νικητής. Τον αγώνα εκείνης της χρονιάς κέρδισε ο Γιούχα Κάνκουνεν με δεύτερο τον Κάρλος Σάινθ και τρίτο τον Μίκι Μπιαζιόν.

Πως είναι δυνατόν θα αναρωτηθείτε ένας οδηγός να κερδίζει 30 ειδικές διαδρομές και να μην είναι ο νικητής το αγώνα; Ο Έρικσον, όχι μόνο δεν ήταν ο νικητής του ράλι, αλλά δεν είχε καταφέρει ούτε στο βάθρο να ανέβει – μάλιστα, τερμάτισε μόλις 7ος στη γενική κατάταξη. 

Άλλος με τη βάρκα μας!

Ο εθνικός μας αγώνας εκείνη τη χρονιά ξεκινούσε παραδοσιακά την Κυριακή το πρωί, κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης. Στη συνέχεια τα πληρώματα έκαναν μια ειδική διαδρομή, την υπερειδική στην Ανάβυσσο. Οι μέρες του αγώνα εκείνη την εποχή ήταν καθημερινές και όχι το Σαββατοκύριακο, όπως υποχρεωτικά είναι πλέον.

Τότε, οι οργανωτές είχαν το δικαίωμα να επιλέξουν, ποιες μέρες θα διοργανώσουν τον αγώνα. Το Ράλι Ακρόπολις συνήθως ξεκινούσε την Κυριακή και η απονομή των επάθλων ήταν την Πέμπτη το πρωί, στον υπέροχο λόφο του Φιλοπάππου, ανάμεσα στις ελιές, με φόντο τον Παρθενώνα. Μάλιστα εκείνη τη χρονιά, πρέπει ο εθνικός μας αγώνας να είχε έναν από τους πιο ωραίους σχεδιασμούς του.

Τη Δευτέρα τα πληρώματα ξεκινούσαν για το πρώτο σκέλος του αγώνα, και οι ειδικές διαδρομές ήταν στην Αττική και την Πελοπόνησσο – μέχρι τις Μυκήνες έφταναν. Το απόγευμα το σκέλος τερμάτιζε στο λιμάνι της Κορίνθου, όπου ένα πλοίο μετέφερε τα πληρώματα στην Ιτέα, διασχίζοντας τον Κορινθιακό Κόλπο. Ύστερα ο αγώνας ανηφόριζε για τις κλασσικές ειδικές διαδρομές της Στερεάς Ελλαδας και επέστρεφε την Τετάρτη το απογευματάκι στην Αττική για τον τερματισμό. Πρωί, πρωί τη Δευτέρα ο αγώνας ξεκινούσε με την κλασσική ειδική διαδρομή της Μάνδρας. 

Πως τον λεν, πως τον λεν τον Ποταμό

Στο σχεδιασμό του αγώνα κανένας δεν είχε προβλέψει, ότι αν συνέβαινε κάποιο ατύχημα στο Ποτάμι το πρωί της Δευτέρας, θα ήταν πηγμένο. Ο κόσμος πήγαινε στις δουλειές του και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα βρέθηκαν να είναι μποτιλιαρισμένα στον Κηφισό. Οι οδηγοί αναγκάστηκαν για να είναι στην ώρα τους στην εκκίνηση της πρώτης ειδικής διαδρομής να κάνουν προσπεράσεις, από όπου και όπως μπορούσαν. Οι περισσότεροι τα κατάφεραν και πέρασαν το πήξιμο στο ποτάμι, αλώβητοι, όμως ο Έρικσον δεν στάθηκε τυχερός.

Ο Σουηδός ήταν πρωταγωνιστής σε τροχαίο ατύχημα. Στην προσπάθειά του να προσπεράσει συγκρούστηκε με κάποιο άλλο αυτοκίνητο – διαλύοντας έτσι το εμπρός μέρος του Μitsubishi Galand, που οδηγούσε. Η ομάδα του, έστειλε αμέσως μηχανικούς για να το επισκευάσουν – τότε μπορούσες να κάνεις επισκευές στο αυτοκίνητό σου στις απλές διαδρομές του αγώνα, αρκεί να ήσουν έγκαιρα στην εκκίνηση της επόμενης ειδικής διαδρομής. Ο Έρικσον δεν κατάφερε να είναι στην ώρα του στην εκκίνηση της Μάνδρας και δέχθηκε ποινή πολλών λεπτών- σχεδόν μισή ώρα- και έπεσε πολύ πίσω στη γενική κατάταξη. 

Καύσιμα πυραύλου

Ο Έρικσον από τη στιγμή, που έπεσε πίσω στην κατάταξη δεν είχε απολύτως τίποτα να χάσει. Οδηγούσε στο 110% – πολύ πάνω από το όριο – και κυριολεκτικά πετούσε. Κέρδισε, όσες ειδικές διαδρομές μπόρεσε και κατάφερε τελικά να τερματίσει 7ος στη γενική κατάταξη. Όμως ο Σουηδός ήταν νικητής στις καρδιές των θεατών, που μέχρι τώρα θυμούνται, ότι στους κακοτράχαλους δρόμους των ελληνικών βουνών είχε κάνει το Mitsubishi Galant του, πύραυλο. Η διαφορά με τους υπόλοιπους οδηγούς, όταν περνούσε από τις ειδικές διαδρομές ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής.

Ο Κένεθ ήταν διαρκώς σε χαμηλή πτήση. Οι θεατές δεν πίστευαν στα μάτια τους. Πάντως, την ίδια χρονιά, σε έλεγχο, που έγινε στο αυτοκίνητο του Τίμο Σάλονεν team mate του Έρικσον στο ραλι των 1000 Λιμνών στη Φινλανδία, η ομάδα πιάστηκε να χρησιμοποιεί “καύσιμα πυραύλου”. Ο Σάλονεν είχε τιμωρηθεί για αυτό και είχε αποκλειστεί από τον αγώνα- για την ιστορία ο Έρικσον ήταν τρίτος. Δεν ξέρουμε, αν και στο αυτοκίνητο του Έρικσον, στο δικό μας Ράλι Ακρόπολις, η Mitsubishi είχε βάλει παράνομα καύσιμα και το Galant απογειώθηκε στα χέρια του ξανθού οδηγού, ενθουσιάζοντας τους έλληνες θεατές. 

Πύραυλος εδάφους- εδάφους

Στην Ελλάδα πάντα θα θυμόμαστε με αγάπη και θαυμασμό, πως το ευγενικό σουηδικό πλήρωμα Έρικσον-Παρμάντερ, μετέτρεψε το Mitsubishi Galant σε πύραυλο. Κι όλα αυτά έγιναν, εξαιτίας ενός τροχαίου ατυχήματος στο Ποτάμι.


About the author


Δείτε επίσης

Ευρώπη: Τα ηλεκτρονικά καύσιμα αλλάζουν τα δεδομένα

Ευρώπη: Τα ηλεκτρονικά καύσιμα αλλάζουν τα δεδομένα

Κουίζ: Ξέρεις τα μυστικά των 4 τροχών; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Κουίζ: Ξέρεις τα μυστικά των 4 τροχών; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ