Ελαστικά: 10 συμβουλές για τη σωστή χρήση τους - Πότε πρέπει να τα αλλάξουμε

Ελαστικά: 10 συμβουλές για τη σωστή χρήση τους - Πότε πρέπει να τα αλλάξουμε

Η τοποθέτηση μιας καλής επώνυμης μάρκας ελαστικών στο αυτοκίνητό μας, σίγουρα μας γεμίζει αυτοπεποίθηση κατά την οδήγηση, σε ότι αφορά την καλή οδική συμπεριφορά του οχήματός μας, αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό!

Υπάρχουν κάποιοι κανόνες, οι οποίοι φροντίζουν (όταν τηρούνται πιστά), την μακροζωία και την αξιοπιστία κάτω από όλες τις συνθήκες των ελαστικών μας. Να έχουμε στο μυαλό μας, ότι τα καλά ελαστικά δεν προσφέρουν από μόνα τους ασφαλή οδήγηση, καθώς αυτή έχει να κάνει με την ανάλογη ποιότητα της ασφάλτου, για να υπάρχει η ιδανική πρόσφυση. Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να κάνουμε και τι πρέπει να προσέχουμε για να έχουμε!

Συμβουλές για τη σωστή χρήση των ελαστικών

  • Προσέχουμε όσο γίνεται να μην παρκάρουμε σε οδόστρωμα που είναι λερωμένο από λάδια, πετρέλαια και οτιδήποτε ύποπτα χημικά λύματα, καθώς αυτά θα αλλοιώσουν και θα καταστρέψουν το πέλμα του ελαστικού.
  • Δεν μεταθέτουμε την αλλαγή των φθαρμένων μας ελαστικών ως συνήθως λίγο πριν τον χειμώνα, αφού από τους καλοκαιρινούς μήνες με τον καύσωνα, τα ήδη ταλαιπωρημένα ελαστικά, ξεραίνονται ακόμα περισσότερο, με αποτέλεσμα την απώλεια της πρόσφυσης σε τυχόν φρενάρισμα πανικού, όπως και σε γλιστερή «γυαλισμένη» ή βρεγμένη άσφαλτο.

  • Όταν αγοράζουμε νέα ελαστικά, φροντίζουμε να είναι της ίδιας διάστασης με τα εργοστασιακά ή παραπλήσιας, αρκεί να έχουν στο σύνολο, την ίδια (όσο γίνεται) ολική διάμετρο τροχού, ώστε να μην διαταραχτεί εμφατικά η γεωμετρία και το βασικότερο, η τελική σχέση μετάδοσης του κατασκευαστή, διαφοροποιώντας αυτόματα τις ρεμπρίζ και τις επιδόσεις.
  • Ανεβάζουμε την πίεση των ελαστικών μας περίπου ή κοντά στο 1 bar πλέον του κανονικού, αν πρόκειται να σταθμεύσουμε το αυτοκίνητο μας περισσότερο των δύο μηνών, ακόμα και αν αυτό είναι σε κλειστό πάρκινγκ.
  • «Ροντάρουμε» τα κανούργια μας ελαστικά, οδηγώντας τα πρώτα 100 – 150 χιλιόμετρα με ήρεμους ρυθμούς, δίχως παρατεταμένα άτσαλα φρεναρίσματα, έτσι ώστε να «πατήσουν» καλά και ομοιόμορφα οι συνδέσεις των λινών με τον σκελετό και το καουτσούκ της γόμας.
  • Ελέγχουμε περιοδικά το βάθος του πέλματος, το οποίο θα πρέπει να είναι μεταξύ 2,5 και πέντε χιλιοστών. Συνήθως τα σημερινά ελαστικά, διαθέτουν δείκτες φθοράς, έτσι ώστε να γνωρίζουμε ανα πάσα στιγμή την κατάστασή τους, προσαρμόζοντας την οδήγησή μας και προγραμματίζοντας την πιθανή αντικατάστασή τους.

  • Αλλάζουμε την θέση των ελαστικών όταν διαπιστώσουμε ανομοιόμορφη φθορά στο πέλμα, κάτι που πιθανόν να δείχνει προβλήματα ευθυγράμμισης όσον αφορά την γωνία κάμπερ, την σύγκλιση και την απόκλιση των τροχών.
  • Ελέγχουμε κάθε δυο βδομάδες περίπου, την πίεση των ελαστικών μας, φροντίζοντας αυτή να βρίσκεται στα όρια που συνιστά ο κατασκευαστής και είναι τυπωμένη με  εσωτερικά αυτοκόλλητα στην κεντρική κολόνα των θυρών ή στο εγχειρίδιο χρήσης. του αυτοκινήτου. Ο έλεγχος γίνεται αυστηρά όταν τα ελαστικά είναι παντελώς κρύα και μετά από ολιγόωρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου.
  • Η υψηλή πίεση, κάνει τα ελαστικά περισσότερο ευαίσθητα σε τραυματισμούς στα πεζοδρόμια ή σε πετρώδη εδάφη, ή σε προσκρούσεις σε μικρά χαντάκια ή ρήγματα του οδοστρώματος, ενώ μειώνει και την πρόσφυση γενικά λόγω μικρότερης επιφάνειας τριβής. Σε αντίθεση, η χαμηλή πίεση φέρνει την αύξηση της κατανάλωσης, την γρηγορότερη φθορά τους και σε αρκετές περιπτώσεις την καταστροφή τους ιδιαίτερα στα πλαινά μετά από πρόσκρουση σε πεζοδρόμια.
  • Κάνουμε εναλλαγή μια φορά το έτος ή κάθε 15.000 χλμ, των εμπρός ελαστικών με τα πίσω, σε ευθεία διάταξη και όχι διαγώνια, έτσι ώστε να επιτυγχάνουμε ομοιόμορφη φθορά, αφού τα εμπρός ελαστικά λόγω του τιμονιού, έχουν συνήθως περισσότερη φθορά.

Πότε πρέπει να αλλάξουμε τα ελαστικά στο αυτοκίνητο

Αλλάζουμε τα ελαστικά μας όταν νιώθουμε μειωμένη την πρόσφυση τους, άσχετα των χιλιομέτρων που αυτά έχουν ήδη κάνει. Δεν υπάρχει κανόνας διανυθέντων χιλιομέτρων, αφού αυτό έχει να κάνει με τον τρόπο που οδηγούμε, το οδόστρωμα, το συστηματικό φόρτωμα του αυτοκινήτου και την σωστή γεωμετρία της ανάρτησης. Ελαστικά που δείχνουν να έχουν «ψωμί» στο πέλμα, πολλές φορές έχουν ξερή και πολυκαιρισμένη γόμα, με αποτέλεσμα να γλιστράνε.

Καλό είναι να κοιτάμε τον κωδικό DOT που αναγράφεται στο προφίλ του ελαστικού και δείχνει την εβδομάδα και το έτος που κατασκευάστηκε.

Τέλος τηρούμε ευλαβικά όλες τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του ελαστικού που αναγράφεται επάνω του, όπως μέγιστη ταχύτητα, πιέσεις και φορτίο, ώστε να μην έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις κατά την οδήγησή μας!


About the author


Δείτε επίσης

Formula1: Tότο Βολφ: “Είμαστε πρότυπα για όλο τον πλανήτη”!

Formula1: Tότο Βολφ: “Είμαστε πρότυπα για όλο τον πλανήτη”!

Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriole: Τελευταία προσφορά 18.000 δολάρια – Πότε λήγει η δημοπρασία

Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriole: Τελευταία προσφορά 18.000 δολάρια – Πότε λήγει η δημοπρασία

Suzuki Jimny: To επταθέσιο offroader μάς κλείνει το μάτι

Suzuki Jimny: To επταθέσιο offroader μάς κλείνει το μάτι

Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης: Η πιο μεγάλη στιγμή της Renault

Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης: Η πιο μεγάλη στιγμή της Renault

Ποια ζώδια βρίσκουν εύκολα πάρκινγκ;

Ποια ζώδια βρίσκουν εύκολα πάρκινγκ;

Ararkis Sandstorm: Τo hypercar με τη μεγαλύτερη επιτάχυνση στον κόσμο – Πότε θα κυκλοφορήσει

Ararkis Sandstorm: Τo hypercar με τη μεγαλύτερη επιτάχυνση στον κόσμο – Πότε θα κυκλοφορήσει