Αλλαγή λαδιών: Χρειάζεται να αλλάξεις εντελώς τα λάδια ή πρέπει απλώς να το συμπληρώνεις όταν βλέπεις ότι αδειάζει;
Η συμπλήρωση και αλλαγή λαδιών είναι δύο από τις πιο βασικές διαδικασίες συντήρησης που πρέπει να κάνεις στο αυτοκίνητο σου. Υπάρχει, άλλωστε, λόγος που οι κατασκευαστές του αυτοκινήτου σου προτείνουν έναν συγκεκριμένο κύκλο συντήρησης για το αυτοκίνητο σου, το οποίο περιλαμβάνει την αλλαγή λαδιών και των άλλων αναλώσιμων του αυτοκινήτου, μετά από ένα συγκεκριμένο χιλιομετρικό ή χρονικό όριο.
Για να εξηγήσουμε γιατί η αλλαγή και η συμπλήρωση λαδιών δεν είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα θα πρέπει να αναλύσουμε και να καταλάβουμε τι ακριβώς είναι το λάδι του κινητήρα, το πως δουλεύει και τι συμβαίνει στο λάδι αφού περνάει μέσα στον κινητήρα σου.
Ουσιαστικά, το λάδι του κινητήρα είναι το λιπαντικό του κινητήρα, το οποίο λιπαίνει όλα τα κινούμενα μέρη και μειώνει την μεταξύ τους τριβή , άρα και τη φθορά στα επιμέρους εξαρτήματα. Χωρίς το λάδι τα μεταλλικά μέρη δεν θα λειτουργούσαν αποδοτικά για εκτεταμένα χρονικά διαστήματα.
Ωστόσο, η συμπλήρωση του λαδιού κινητήρα είναι μια εντελώς διαφορετική εργασία από την αλλαγή στα λάδια και δεν μπορείς να κάνεις τη μια αντί για την άλλην. Τ
Αλλαγή λαδιών: Γιατί δεν μπορείς να συμπληρώνεις λάδι αντί να το αλλάζεις;
Η συμπλήρωση λαδιού είναι μια πολύ σημαντική εργασία.
Αν το μοτέρ δεν έχει έχει αρκετό λάδι, καλό είναι να προσθέσεις και συμπληρώσεις στο προτεινόμενο όριο, αν δεν βρίσκεται κοντά σε μια από τις προγραμματισμένες αλλαγές λαδιού. Έτσι θα κρατήσεις το σύστημα του κινητήρα υγιές και αποδοτικό.
Και αφού λέμε ότι η συμπλήρωση είναι μια πολύ καλή πρακτική, τότε γιατί δεν μπορείς να συμπληρώνεις συνέχεια λάδι, όποτε βλέπεις ότι το αυτοκίνητο το χρειάζεται και να προχωράς σε αλλαγή;
Η απάντηση είναι απλή: Το λάδι κινητήρα περνάει από αρκετούς κύκλους όταν ρέει μέσα σε έναν κινητήρα, με αποτέλεσμα να μαζεύει αρκετή σκόνη και βρωμιά. Το να προσθέτεις φρέσκο, καθαρό λάδι κινητήρα στο ήδη βρώμικο λάδι, δεν θα το καθαρίσει.
Ίσα ίσα είναι πιο πιθανόν να μολύνει το φρέσκο λάδι που έβαλες, κάνοντας το βρώμικο και βλαβερό για τον κινητήρα σου. Πέρα από αυτό, μετά από ορισμένο καιρό, το λάδι κινητήρα διασπάται και χάνει την λιπαντική του ικανότητα και αυτός είναι ο λόγος που οι κατασκευαστές αυτοκινήτου δεν δίνουν μόνο χιλιομετρικό όριο, άλλα και χρονικό. Φυσικά, μαζί με την αλλαγή λαδιών, πρέπει να αλλάζεις και τα φίλτρο λαδιού, αφού είναι το μέρος που είναι υπεύθυνο για να μην αφήσει τους ρύπους του λαδιού να περάσουν στο σύστημα.
Με λίγα λόγια, η πρόσθεση καθαρού λαδιού δεν θα σου επέτρεπε να ξεφορτωθείς όλη τη σκόνη και τα ρυπογόνα στοιχεία στο παλιό λάδι και έτσι το παλιό λάδι θα δημιουργήσει λάσπη εντός του κινητήρα. Για αυτό η αλλαγή λαδιών είναι τόσο σημαντική διαδικασία και αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να προσέχεις πάντα στο να ακολουθείς πιστά το πρόγραμμα που προτείνουν οι κατασκευαστές.
