Γιατί μερικά αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων έχουν ζιγκ-ζαγκ λεβιέ;

Γιατί μερικά αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων έχουν ζιγκ-ζαγκ λεβιέ;

Αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων: Γιατί μερικά κιβώτια ταχυτήτων έχουν ζιγκ-ζαγκ λεβιέ και άλλα όχι;

Οι αυτόματες μεταδόσεις στο αυτοκίνητο έρχονται σε διάφορες μορφές , αλλά για τον οδηγό, συνήθως μοιάζουν αρκετά μεταξύ τους, αφού ουσιαστικά η οδηγική εμπειρία συνοψίζεται σε αυτό: Έχεις μόνο δύο πεντάλ, ένα για το φρένο και ένα για το γκάζι, ενώ ο λεβιές μπορεί να τοποθετηθεί σε μια από τις συγκεκριμένες θέσεις(Drive, Parking, Reverse, Neutral κ.ο.κ.), αφού δεν υπάρχουν σχέσεις στο κιβώτιο Ο

Ωστόσο, κάτι που διαφέρει αισθητά είναι η μορφή του διαδρόμου κίνησης του λεβιέ, το πώς δηλαδή είναι ο λεβιές.. Σε ορισμένα αυτοκίνητα, η μετακίνηση γίνεται σε ευθεία γραμμή, ενώ σε άλλα, , συναντάμε ζιγκ-ζαγκ διάταξη, όπου κάθε θέση βρίσκεται σε ελαφρώς διαφορετικό επίπεδο.

Γιατί επιλέγουν οι κατασκευαστές το ζιγκ-ζαγκ μοτίβο στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων;

Ο βασικός λόγος είναι η αποφυγή ανθρώπινου λάθους. Σε ένα ευθύ διάγραμμα, μπορεί κανείς κατά λάθος να μετακινήσει τον λεβιέ από τη θέση Drive (D) στη Νεκρά (N) ή και σε Όπισθεν (R) , ειδικά κατά την οδήγηση. Το ζιγκ-ζαγκ απαιτεί ταυτόχρονη οριζόντια και κάθετη κίνηση, μειώνοντας σημαντικά την πιθανότητα ακούσιας αλλαγής.

Μάλιστα, ορισμένοι κατασκευαστές επιλέγουν αυτό το σχέδιο για να αποφύγουν ατυχή μετακινήσεις του μοχλού κατά την οδήγηση, ειδικά σε περιπτώσεις όπου υπάρχει έντονη δόνηση ή όταν ο οδηγός λειτουργεί γρήγορα.

Ευθύ ή Ζιγκ-Ζαγκ: Ποιο είναι καλύτερο;

  • Ευθύς επιλογέας: Πιο γρήγορος και απλός, συχνός σε πιο «σπορ» ή σύγχρονα οχήματα.
  • Ζιγκ-ζαγκ επιλογέας: Αυξημένη ασφάλεια, λιγότερα λάθη. Συχνά εμφανίζεται σε SUV ή μοντέλα με έμφαση στην αξιοπιστία και ανθεκτικότητα.

Συμπέρασμα

Η διάταξη του επιλογέα ταχυτήτων σε αυτόματο κιβώτιο δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής ή εργονομίας , άλλα επιλογή ασφαλείας και εμπειρίας χρήστη. Αν ο κατασκευαστής θεωρεί ότι υπάρχει κίνδυνος λάθους, θα επιλέξει το ζιγκ-ζαγκ. Αν θέλει απλότητα και ταχύτητα, προτιμά τον ευθύ διάδρομο.

 

Δείτε επίσης

F1:Η FIA ανακοινώνει τα αποτελέσματα του ελέγχου στα φρένα της McLaren

F1:Η FIA ανακοινώνει τα αποτελέσματα του ελέγχου στα φρένα της McLaren

F1 – Jack Doohan: «Δεν τα παρατάω» είπε μετά την αντικατάσταση του από τον Colapinto

F1 – Jack Doohan: «Δεν τα παρατάω» είπε μετά την αντικατάσταση του από τον Colapinto

F1:Γιατί η McLaren πήρε τηλέφωνο το στρατόπεδο του Max Verstappen – Τι παραδέχτηκε ο Zak Brown

F1:Γιατί η McLaren πήρε τηλέφωνο το στρατόπεδο του Max Verstappen – Τι παραδέχτηκε ο Zak Brown

Το κόλπο που λίγοι ξέρουν για να μειώσετε τη θάμπωση από τα LED φώτα αυτοκινήτων

Το κόλπο που λίγοι ξέρουν για να μειώσετε τη θάμπωση από τα LED φώτα αυτοκινήτων

Υπάρχουν υβριδικά diesel αυτοκίνητα;

Υπάρχουν υβριδικά diesel αυτοκίνητα;

F1 – Νέο πλήγμα για Hamilton: Μικρές οι αναβαθμίσεις της Ferrari στην Ίμολα, όχι το «πακέτο» που περίμενε

F1 – Νέο πλήγμα για Hamilton: Μικρές οι αναβαθμίσεις της Ferrari στην Ίμολα, όχι το «πακέτο» που περίμενε