Γιατί υπάρχουν εξογκώματα στο τιμόνι του αυτοκινήτου;

Γιατί υπάρχουν εξογκώματα στο τιμόνι του αυτοκινήτου;

Τιμόνι: Τι κάνουν τα εξογκώματα που υπάρχουν στο τιμόνι; Ποιος είναι ο ρόλος τους;

Παρά τις φήμες που κυκλοφορούν ή όσα μπορεί να έχεις ακούσει, τα μικρά εξογκώματα ή κουκκίδες που βρίσκονται στο τιμόνι του αυτοκινήτου δεν είναι σύμβολα Μπράιγ. Η τάση αυτή ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια όταν κάποιοι χρήστες υποστήριξαν πως τα εξογκώματα υπάρχουν για να βοηθούν άτομα με προβλήματα όρασης ή τυφλούς οδηγούς να εντοπίζουν την κόρνα.

Φυσικά,δεν είναι νόμιμο ή ασφαλές να οδηγεί στον δρόμο κάποιος που χρειάζεται Μπράιγ για να εντοπίσει την κόρνα. Η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών (NFB) ξεκαθάρισε σε δήλωσή της στο Reuters το 2018 ότι τα τιμόνια δεν χρησιμοποιούν σύστημα Μπράιγ, ούτε τα εξογκώματα αυτά παρέχουν ανάλογη απτική πληροφόρηση.

Η NFB εξηγεί πως ο όρος «τυφλός» περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές περιπτώσεις μερικής ή ολικής απώλειας όρασης. Προφανώς, υπάρχουν περιπτώσεις ατόμων που μπορεί να έχουν μερική απώλεια όρασης αλλά να βρίσκονται στην θέση να οδηγήσουν, σύμφωνα με όσα ορίζει ο νόμος(οπτική οξύτητα πάνω από 0.7).

Ωστόσο, ένα άτομο που βασίζεται στο Μπράιγ για να διαβάζει ή να γράφει δεν διαθέτει την απαραίτητη όραση για να οδηγήσει. Αρά, εφόσον δεν εξυπηρετούν αυτή την ανάγκη, τότε για ποιον λόγο υπάρχουν αυτά τα εξογκώματα;

Ποια είναι η πραγματική χρησιμότητα των εξογκωμάτων στο τιμόνι;

Αν και δεν προορίζονται για άτομα με προβλήματα όρασης, τα μικρά εξογκώματα βοηθούν όλους τους οδηγούς να εντοπίσουν την ακριβή θέση της κόρνας στο τιμόνι, χωρίς να χρειάζεται να κοιτάξουν προς τα κάτω. Πρόκειται, ουσιαστικά, για ένα απτικό σημείο αναφοράς. Δεν θα τα συναντήσεις στα πιο μοντέρνα και σχεδιαστικά εξελιγμένα τιμόνια, αλλά είναι αρκετά συνηθισμένα σε παλαιότερα οχήματα.

Κυρίως σε παλαιότερα μοντέλα

Σε αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα, οι κατασκευαστές έχουν εγκαταλείψει την ανάγκη για εξογκώματα, καθώς έχουν τοποθετήσει τιμόνια με επιφάνειες που αντιδρούν στην πίεση σε ολόκληρη την περιοχή της κόρνας. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να πιέσει σχεδόν οπουδήποτε στο σχετικό τμήμα του τιμονιού για να ακουστεί ο ήχος. Στα παλιότερα αυτοκίνητα, όμως, οι κουκκίδες ήταν χρήσιμες για να καθοδηγούν το χέρι του οδηγού στην ακριβή θέση, χωρίς να αποσπάται από το δρόμο.

 

Δείτε επίσης

F1: Αναβαθμίσεις στην SF-25 φέρνει η Ferrari για το GP της Αυστρίας

F1: Αναβαθμίσεις στην SF-25 φέρνει η Ferrari για το GP της Αυστρίας

Αυτή η κακή συνήθεια που κάνουν όλοι σε στέλνει συνέχεια για αλλαγή λαδιών – Τι να προσέχεις πάντα

Αυτή η κακή συνήθεια που κάνουν όλοι σε στέλνει συνέχεια για αλλαγή λαδιών – Τι να προσέχεις πάντα

F1: Τι αλλαγές φέρνει στην Alpine η παραίτηση De meo

F1: Τι αλλαγές φέρνει στην Alpine η παραίτηση De meo

F1: Η Mercedes ετοιμάζει ανακοίνωση ανανέωσης για τον George Russell στο GP Μεγάλης Βρετανίας

F1: Η Mercedes ετοιμάζει ανακοίνωση ανανέωσης για τον George Russell στο GP Μεγάλης Βρετανίας

Σκέφτεσαι να πάρεις μεταχειρισμένο με πολλά χιλιόμετρα: Τι να ελέγξεις πριν δώσεις τα λεφτά σου

Σκέφτεσαι να πάρεις μεταχειρισμένο με πολλά χιλιόμετρα: Τι να ελέγξεις πριν δώσεις τα λεφτά σου

Γιατί τα ηλεκτρικά της Κίνας θα «κατακτήσουν» την Ευρώπη- Τι λένε οι αναλυτές

Γιατί τα ηλεκτρικά της Κίνας θα «κατακτήσουν» την Ευρώπη- Τι λένε οι αναλυτές