Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Εάν θέλετε να ελέγξετε το πέλμα των ελαστικών, υπάρχουν αρκετές μέθοδοι που μπορούν να σας βοηθήσουν, έτσι ώστε να ξέρετε αν είναι ώρα να το αντικαταστήσετε.

Ένα πέλμα το οποίο έχει φθαρεί σε μεγάλο βαθμό, θα εμποδίσει την ομαλή λειτουργία του ελαστικού και μπορεί να είναι επικίνδυνο στην οδήγηση. Ένας από τους πιο απλούς και πιο συνηθισμένους τρόπους για να ελέγξετε το βάθος του πέλματος, περιλαμβάνει ένα νόμισμα και λίγα λεπτά από το χρόνο σας.

Το τεστ του νομίσματος

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το βάθος του πέλματος των ελαστικών μετριέται σε 32ά μέρη της ίντσας. Τα νέα ελαστικά συνήθως διαθέτουν βάθη πέλματος 10/32” ή 11/32” και ορισμένα χειμερινά ελαστικά, ελαστικά φορτηγών και SUV, μπορεί να έχουν μεγαλύτερο βάθος πέλματος.

Το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ συνιστά την αντικατάσταση των ελαστικών όταν φθάνουν τα 2/32” και πολλές πολιτείες απαιτούν νομικά την αντικατάσταση των ελαστικών σε αυτό το βάθος.

Ο σκοπός του τεστ είναι να ελέγξετε εάν έχετε φτάσει στο όριο των 2/32”. Δείτε πώς λειτουργεί:

  1. Τοποθετήστε ένα νόμισμα των 20 λεπτών του ευρώ ανάμεσα στις αυλακώσεις του ελαστικού. Η αυλάκωση, είναι το ανυψωμένο τμήμα του πέλματος που εκτείνεται στην περιφέρεια του ελαστικού. Το πέλμα του ελαστικού αποτελείται από πολλές αυλακώσεις.
  2. Γυρίστε το νόμισμα έτσι, ώστε «η κορώνα» να είναι προς τα κάτω στο πέλμα.
  3. Δείτε αν το πάνω μέρος της κορώνας εξαφανίζεται ανάμεσα στις αυλακώσεις.
  4. Εάν συμβαίνει αυτό, το πέλμα σας είναι ακόμα πάνω από 2/32”.
  5. Εάν μπορείτε να δείτε ολόκληρο την κορώνα, μπορεί να είναι ώρα να αντικαταστήσετε το ελαστικό επειδή το πέλμα δεν είναι πλέον αρκετά βαθύ.

Όταν κάνετε το τεστ, ελέγξτε όχι μόνο κάθε ελαστικό, αλλά και διάφορα σημεία γύρω από κάθε ελαστικό. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή, στις περιοχές που φαίνονται πιο φθαρμένες.

Η ενιαία φθορά γύρω από ολόκληρο το ελαστικό είναι φυσιολογική, αλλά η άνιση φθορά του πέλματος θα μπορούσε να είναι σημάδι λάθος φουσκώματος των ελαστικών, κακής ευθυγράμμισης των τροχών ή άλλων πραγμάτων.

Άλλοι τρόποι ελέγχου του πέλματος των ελαστικών

  1. Μετρητής βάθους πέλματος
  2. Δείκτες φθοράς πέλματος

1. Μετρητής βάθους πέλματος

Ένας απλός τρόπος για να ελέγξετε το βάθος του πέλματος του ελαστικού, είναι χρησιμοποιώντας ένα μετρητή βάθους πέλματος. Μπορείτε να βρείτε μετρητές βάθους πέλματος ελαστικών, σε καταστήματα ανταλλακτικών αυτοκινήτων.

Υπάρχουν πολλά διαθέσιμα μοντέλα, αλλά ένας απλός, φθηνός μετρητής θα λειτουργήσει. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι βάλετε τη ράβδο του μετρητή στην αυλάκωση. Στη συνέχεια, σπρώξτε τους ώμους στο ίδιο επίπεδο με το πέλμα και διαβάστε το αποτέλεσμα.

2. Δείκτες φθοράς πέλματος

Ένας άλλος δείκτης του φθαρμένου πέλματος υπάρχει ήδη στα ελαστικά σας. Κάθε ελαστικό έρχεται εξοπλισμένο με ενδεικτικούς δείκτες φθοράς, ενσωματωμένους μεταξύ των αυλακώσεων του πέλματος.

Κοιτάξτε, αν το πέλμα είναι ισόπεδο με τους δείκτες φθοράς. Εάν είναι, είναι ώρα να αντικαταστήσετε το ελαστικό.

Δείτε επίσης

Ελαστικά: Ποια είναι η σωστή πίεση το καλοκαίρι και τον χειμώνα

Ελαστικά: Ποια είναι η σωστή πίεση το καλοκαίρι και τον χειμώνα

Φαρδιά vs στενά ελαστικά: Ποια είναι τα καλύτερα για το αυτοκίνητο

Φαρδιά vs στενά ελαστικά: Ποια είναι τα καλύτερα για το αυτοκίνητο

Φίλτρο αέρα καμπίνας: Πώς λειτουργεί και πότε πρέπει να το αλλάξετε

Φίλτρο αέρα καμπίνας: Πώς λειτουργεί και πότε πρέπει να το αλλάξετε

Όλα τα μοντέλα της Jeep στην έκθεση Auto Athina 2024

Όλα τα μοντέλα της Jeep στην έκθεση Auto Athina 2024

Τι σημαίνει το cc σε έναν κινητήρα αυτοκινήτου;

Τι σημαίνει το cc σε έναν κινητήρα αυτοκινήτου;

Κουίζ: Έχεις πάθος με τα γρήγορα αυτοκίνητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Κουίζ: Έχεις πάθος με τα γρήγορα αυτοκίνητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;