Site icon TheCars.gr

Πρέπει να χρησιμοποιείς πιο παχύρευστο λάδι σε κινητήρα με πολλά χιλιόμετρα;

λάδι

123rf

Λάδι και αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα.

Όπως ήδη γνωρίζεις, οι θερμικοί κινητήρες βασίζονται στο λιπαντικό λάδι για τη λίπανση των εσωτερικών τους μερών, ώστε να μειώνεται η τριβή και να αποτρέπεται η υπερθέρμανση. Καθώς το λάδι υποβαθμίζεται με την πάροδο του χρόνου, η τακτική αλλαγή του είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα και του οχήματος.

Όσο περνούν τα χρόνια, όμως, οι κινητήρες χρειάζονται πιο εξειδικευμένη φροντίδα. Ένας από τους βασικούς τρόπους προστασίας παλαιότερων κινητήρων είναι η χρήση λαδιού ειδικά σχεδιασμένου για πολλά χιλιόμετρα.

Ίσως, επίσης, να έχεις ακούσει ότι είναι καλό να χρησιμοποιείς πιο παχύ ή πιο ιξώδες λάδι σε κινητήρες με πολλά χιλιόμετρα. Παρόλο που σε κάποιες ειδικές περιπτώσεις αυτό μπορεί να έχει βάση, η αλήθεια είναι ότι δεν πρέπει να κάνεις τέτοιες αλλαγές αυθαίρετα και χωρίς τη συμβουλή επαγγελματία. Για τη μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών, ισχύει ένας απλός κανόνας: να χρησιμοποιούν πάντα το είδος και την κατηγορία λαδιού που συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, μπορείς εύκολα να βρεις λάδι για πολλά χιλιόμετρα με το ίδιο ιξώδες που προτείνει ο κατασκευαστής σου. Αυτό είναι και το κατάλληλο για τον παλιότερο κινητήρα σου. Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για το λάδι για πολλά χιλιόμετρα και πώς αυτό βοηθά τα παλιά αυτοκίνητα, συνέχισε την ανάγνωση. Ως πρώην επαγγελματίας τεχνικός αυτοκινήτων, θα σου εξηγήσω αναλυτικά το θέμα.

Τι πρέπει να γνωρίζεις για τα λάδια για πολλά χιλιόμετρα

Καθώς ένας κινητήρας παλαιώνει και συσσωρεύει χιλιόμετρα, είναι απολύτως φυσιολογικό να παρουσιάζει φθορές. Τα μεταλλικά μέρη αρχίζουν να φθείρονται, ενώ τα λαστιχένια εξαρτήματα όπως οι τσιμούχες μπορεί να σκάσουν ή να αναπτύξουν διαρροές. Μόλις η φθορά ξεπεράσει ένα ορισμένο όριο, αρχίζουν να εμφανίζονται προβλήματα στην απόδοση του κινητήρα, όπως διαρροές λαδιού, απώλεια ισχύος και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.

Για να προληφθούν τέτοια προβλήματα και να διατηρηθεί η ομαλή λειτουργία ενός παλιού κινητήρα, πολλοί ειδικοί προτείνουν τη χρήση ειδικού λαδιού όταν το όχημα έχει ξεπεράσει τα 120.000 χιλιόμετρα. Τα λάδια αυτά έχουν ειδική σύνθεση για να αντιμετωπίζουν προβλήματα που προκύπτουν από τη γήρανση του κινητήρα και περιλαμβάνουν συστατικά όπως:

Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι ένα τέτοιο λάδι δεν μπορεί να διορθώσει έναν ήδη προβληματικό κινητήρα, ούτε να υποκαταστήσει τη σωστή συντήρηση. Μπορεί όμως να βοηθήσει σημαντικά στην καθυστέρηση της φθοράς ενός κατά τα άλλα καλά συντηρημένου κινητήρα.

Όταν το αυτοκίνητό σου περάσει το όριο των 120.000 χιλιομέτρων, μπορείς – και καλό είναι – να αρχίσεις να χρησιμοποιείς λάδι για πολλά χιλιόμετρα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να επιλέξεις απαραίτητα πιο παχύρευστο λάδι. Πάντα να επιμένεις στο ιξώδες που συνιστά ο κατασκευαστής σου, όπως αναγράφεται στο εγχειρίδιο χρήσης.

Ευτυχώς, οι μεγάλες εταιρείες παραγωγής λιπαντικών προσφέρουν λάδια για πολλά χιλιόμετρα σε πολλές διαδεδομένες μορφές, όπως 5W-30, 5W-20 και 0W-20 – που καλύπτουν την πλειοψηφία των σύγχρονων αυτοκινήτων.

Συμπέρασμα: Αν έχεις παλιό κινητήρα με πάνω από 120.000 χιλιόμετρα, το λάδι για πολλά χιλιόμετρα είναι μια εξαιρετική επιλογή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξεις το ιξώδες του λαδιού σου. Μείνε πιστός στις προδιαγραφές του κατασκευαστή και συμβουλέψου έναν ειδικό πριν κάνεις οποιαδήποτε αλλαγή.

Exit mobile version